جریان نفوذ با شالوده شکنی در قالب آشتی ملی به دنبال تطهیر چهره منافقین است/ روشنگری لازمه رهایی خواص و مردم از چنبره بی بصیرتی
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۴۰۰۵۵
مهدی شیرازیان: امروز در سایه ی شعارهایی چون آشتی ملی و از این دست جریان نفوذ به دنبال تطهیر چهره ی منافقین و امثال آنها هستند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ مهدی شیرازیان کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره چهره کور و تروریستی منافقین در یادداشتی نوشت: به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی و همراهان و یاران ایشان ادای احترام ویژه ای به مقام شامخ این مظلوم دوران می کنیم و به بهانه ی این حادثه ی تأسف بار تاریخی هر چند کوتاه در این یادداشت با توجه به مسائل سیاسی روز کشور به تبیین این حادثه ی تاریخی می پردازیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استراتژی اوایل دوران انقلاب اسلامی در برخورد با شخصیتهای موثر و تأثیر گذار انقلاب اسلامی ایران توسط گروه منافقین، ترور و نا امن سازی محیطی برای هسته ی اصلی سیاستگذاران انقلاب اسلامی بود. آنها با ترور افرادی همچون شهید مطهری، رجائی، باهنر و شهید مظلوم بهشتی کانون های اصلی فلسفی، اجرائی و قضائی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دادند.
کاملا مشخص است که منافقین با استراتژی از پیش تعیین شده و کاملا برنامه ریزی شده که توسط طراحان مزدور داخلی و همچنین سرویسهای جاسوسی خارجی دست به چنین اعمال خباثت آلود میزدند. اما از آنجا که انقلاب اسلامی ایران ریشه در آمال و آرزوها و باورهای یک ملت به پا خاسته داشت هرگز این ترورها در انسجام انقلابی و ملی ایرانیان خللی وارد نکرد و مردم این مرز و بوم با همه ی فراز و نشیبها کانونهای اصلی بحران را در تمامی مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتند و مهم تر آنکه این ملت مقاوم تر و پایدار تر از گذشته به قیام خود ادامه داد.
اما امروز آنچه که در سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی اهمیت دارد شناخت یکی از ابعاد جریان نفوذ برای تطهیر چهره ی خصم آلود منافقین از هر گونه ناپاکی و پلیدی است.جریان نفوذ به افکار و عقاید افراد علی الخصوص نخبگان کشور ضربات سهمگینی وارد می کنند چنانچه عکس العمل رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی را در پی داشت. ایشان در جریان سخنرانی خودشان در ۱۴خرداد این جمله ی سراسر افشاگرانه را بیان فرمودند که:«مراقب باشید جای شهید و جلاد عوض نشود».
جریان نفوذ با استفاده از تمام ابزار تجزیه و تحلیل نوین سیاسی و فرهنگی به کانون های حساس و البته حیاتی انقلاب اسلامی ایران در افکار عمومی جامعه حمله می کند و به دنبال نوعی شالوده شکنی و در اصل تغییر حقایق به آنچه که خود ساخته و پرداخته است در اذهان عمومی و خصوصا نسلهای جدید مبادرت می ورزد. امروز در سایه ی شعارهایی چون آشتی ملی و از این دست جریان نفوذ به دنبال تطهیر چهره ی منافقین و امثال آنها هستند.
لازمه ی رهایی از چنبره بی بصیرتی در میان خواص و در ادامه آن در عامه ی مردم اصل روشنگری است که نسلها بدانند که منافقین خون آشام چه بر سر این انقلاب و مردم آوردند که خدای ناکرده در اذهان جای حق و باطل با یکدیگر عوض نشودچرا که .هر گاه جای حق و باطل در تاریخ عوض شد انسانها تجربه ی تاریخی تلخی را از سر گذراندند.آنجا که در عاشورای ۶۱ هجری جای حق و باطل در اذهان خواص و به دنبال آن در میان عوام دنباله رو عوض شد حادثه ای عظیم رخ داد که تا تاریخ، تاریخ است خون به ناحق ریخته ی حسین بن علی(ع) شاهدی بر این مدعا خواهد بود.
عدم آگاهی یابی سیاسی خواص از ابعاد نفوذ که با تکنیکهای پیچیده طراحی و اجرا می شود باعث دادن آدرس غلط به جامعه می شود و متأسفانه بار دیگر شاهد تجربه ی تاریخی ناگواری خواهیم بود. اگر امروز جامعه به رشد و بالندگی و پی به آگاهی سیاسی از مسائل تاریخی و حقایق انقلاب اسلامی نبرد آنگاه جای حق و باطل مظلوم و ظالم عوض می شود.و آنگاه فضای غبار آلود و وهم برانگیز جامعه را در بر خواهد گرفت.
در پایان با زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهید مظلوم بهشتی لازم است تمام خواص جامعه با بهره گیری از تمامی ابزار جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات به روشنگری در برابر جریان نفوذ پرداخته تا نقطه ای وهم آلود در میان افکار عمومی جامعه باقی نماند چرا که ما در برابر خون به نا حق ریخته ی شهید مظلوم بهشتی و یارانش پاسخگو خواهیم بود.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مسجد و هویتبخشی به محله
به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقا و رسیدگی به فضاهای عمومی به ارتقا هرچه بیشتر زندگی عمومی در شهرها و محلهها میشود مساجد یکی از فضاهای عمومی هستند که با درگیری هرچه بیشتر شهروندان باعث هویت بخشی به شهر و محله میشود.
محسن الويری (مدرس دانشگاه باقرالعلوم(ع)) در مقالهای با عنوان «رويکردی تاريخی به مسجد بهعنوان الگوی جامعه دينی و هويتبخش محله» به این موضوع اشاره میکند که مسجد به معنی سجدهگاه در اصطلاح شرعی به مکانی اطلاق میشود که برای نماز خواندن همه مسلمانان وقف شده باشد و مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت، محلی برای نشان دادن هماهنگی بیشتر و همبستگی مردم برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی است.
* مساجد و تاثیر آن برآداب شهروندی
به زعم این پژوهشگر تاسیس مسجد از سوی پیامبر (ص) بلافاصله پس از ورود به شهر مدینه، تنها اقدامی نمادین برای نشان دادن جوهره عبودی جامعه و حکومت در اندیشه اسلامی نبود؛ بلکه با مروری بر متون دینی و تاریخی، چنین به نظر میآید که مسجد به عنوان نخستین فضای کالبدی شهری، الگو و ماکتی بود برای آنچه پیامبر (ص) در سطح کلان جامعه تعقیب میکردند.
یعنی پیامبر (ص) نخست الگویی از جامعه مطلوب و آرمانی اسلامی را در مقیاسی کوچک به نمایش گذاشتند تا مسلمانان ضمن یافتن نگاهی کلان نسبت به افق آینده، به تدریج و در فضای فراهم آمده در مسجد با احکام و معارف دینی آشنا شوند، متناسب با آموزههای دینی تربیت شوند و با آداب شهروندی در یک جامعه دینی انس بگیرند.
* مهمترین کارکرد مساجد
این پژوهشگر توضیح میدهد که بعدها مسلمانان با تأسی به پیامبر (ص) بنای شهرهای جدید مانند کوفه، بصره و قاهره را با ساختن مسجد آغاز کردند. مسجد از همان آغاز پیدایش در عصر پیامبر (ص) کارکردهای مختلفی داشت. مهمترین این کارکردها به رغم فراز و نشیبی که در گذار تاریخ یافته است، چنین است: کارکرد عبادی؛ کارکرد آموزشی؛ کارکرد فرهنگی و ارتباطاتی؛ کارکرد سیای و کارکرد اجتماعی.
الویری در ادامه این پژوهش توضیح میدهد که این کارکردها به ویژه با تکیه بر تجربه تاریخی، نمایانگر گونهای خاص از تعامل بین انسان و خدا و نماد بیرونی جامعیت دین و تجسم جایگاه عبادت و علم به مثابه دو بال تعالی انسان ها در تفکر دینی است.
این پژوهشگر اینگونه جمعبندی میکند که جامه تحقق پوشیدن توسعه محلهای متناسب با باورهای دینی و ظرفیتها و ضرورتهای برخاسته از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی، نیازمند بازتعریف رسالت، نقش و کارکردهای مساجد محله با رعایت یکسانیها و تفاوتهای آن با مساجد جامع به ویژه از نظر گستره عمل بر اساس آموزههای دینی و ژرفکاری در تجربه تاریخی است و بر این اساس تمامی امور مربوطه به مساجد مانند معماری، اجزاء، کارگزاران، درآمدها و هزینههای آن نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
گفتنی است، یافتههای این پژوهش در همایش «همایش ملی مسجد و نظم اجتماعی در ایران» ارائه شده، این همایش توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و راتباطات اسفند ۱۴۰۲ برگزار شده است.
انتهای پیام/