Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور با سفر به گیلان پروژه هایی را افتتاح می کند که می توانید مهم ترین آنها را در ادامه بخوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، معاون اول رئیس جمهور با سفر به گیلان پروژه هایی را افتتاح می کند که می توانید مهم ترین آنها را در ذیل بخوانید.

بروژه احدات واحد صنعتی تولید کننده انواع باراکت و لمبست (گروه تولیدی عصر نوین)

عملیات احداث این پروژه تولیدی از اواخر سال ۱۳۹۴ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت جوکاران” هم نویمن در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع برای تولید انواع پارکت و لسینت در شهرک صنعتی شماره ۱ منطقه آزاد انزلی آغاز و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پروزه محصولاتی چون تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فراهم HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با ساختمان تولید می شود این بروژه سرمایه گذاری با هدف صادرات به کشورهای منطقه با استفاده از مزیتها و معافیتهای منطقه آزاد انزلی در این منطقه راه اندازی شده و زمینه اشتغالزایی بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد نمود.

بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین
بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین دومین پروژه ای است که با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد بلواری که از جاده رشت – انزلی منشعب شده و به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. این طرح زیر ساختی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریالی از محل منابع مالی این سازمان به منظور افزایش مزیتهای رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیتهای حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در احداث شده است.

در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اراضی مورد نظر بلوار دسترسی مجتمع بندری کاسپین تملک و عملیات اجرایی آن از اواسط سال ۱۳۹۵ به طول در حدود ۲ کیلومتر و عرضی ۳۰ متر، مشتمل بر ۳ خط رفت و ۲ خط برگشت آغاز و با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

گفتنی است فروردین ماه سال ۹۶، با حضور ریاست محترم جمهور دکتر روحانی و جمعی از اعضای هیات دولت، یک پست از اسکله های مجتمع بندری کاسپین که از سوی این سازمان و یک پست از چهار پست اسکله در حال ساخت از سوی بخش خصوصی این مجتمع افتتاح شد و همزمان عملیات احداث اسکله مارینا بزرگترین اسکله تفریحی دریای خزر در کنار این مجتمع بندری آغاز شد و بهره برداری از برج مراقبت دریایی و امور دریایی، بلوار دسترسی این مجتمع در جهت تکمیل حلقه های زیرساختی مجتمع بندری کاسپین صورت می گیرد.

طرح توسعه مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران

مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود، این مجموعه ساحلی در منطقه آزاد انزلی که به یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران، به نام این زنده یاد نام گذاری شده، در فضایی به مساحت ۵، ۱ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل در آمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش ۱۵۰۰ تماشاگر بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور است.

عملیات عمرانی این مجموعه ورزشی با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت لازم به منظور حمایت از میزبانی ورزشی است و استان گیلان به عنوان یکی از قطب های مستعد ورزش های ساحلی کشور، گسترش زیرساخت های اصلی در سطح ملی و مکانی جهت برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در منطقه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و طرح توسعه آن با حضور جهانگیری افتتاح می شود.

زمین ورزشی با امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی طراحی و ساخته شده، زمین فوتبال ساحلی قایقران در فضایی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع احدات گردیده و زمین شطرنج بزرگ ساحلی و مجموعه ورزشهای آبی و آموزش غواصی و زمین والیبال ساحلی نیز در مجاورت این زمین فوتبال قرار دارند.

برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین

عملیات اجرایی برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع ۳۸٫۵ متر و با سطح زیربنای ۲۳۷۰ متر مربع در هفت طبقه از اواخر سال ۹۴ آغاز و سازمان منطقه آزاد انزلی از محل منابع درآمدی خود تا کنون ۵۵ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه کرده است.

در خصوص اهمیت برج مراقبت دریایی باید گفت یکی از مهمترین بخش های هر مجتمع بندری است که از اهم وظایف و کار کردهای آن می توان به کنترل ترافیک و تردد شناورهای دریایی، پوشش رادیوئی آبهای ساحلی، نظارت بر ایمنی دریایی و تامین امنیت شناورها به صورت شبانه روزی، دریافت پیامهای اضطراری شناورهایی که دچار
حادثه شده اند و ایجاد هماهنگی انجام عملیات جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات مورد نیاز، کنترل وضعیت آلودگی دریا و انتقال داده ها به مرکز مقابله با آلودگی دریایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم

 شایسته سعید مرادزاده پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در جمع مسوولان این منطقه اظهار داشت: هدف از حضور در شهر بندری چابهار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی و بندری برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تاجیکستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی به زیرساخت‌های بندری نیاز دارد.

در این نشست، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت‌های زیاد چابهار که می‌تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان و همچنین واگذاری محوطه‌های پس‌کرانه به منظور سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز ضمن معرفی پیکره‌های مختلف، از جمله پیکره‌های صنایع سبک و سنگین، لجستیکی و گردشگری گفت: منطقه آزاد چابهار از زیرساخت‌های لازم حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار است و هم اکنون صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی در آن در حال فعالیت هستند.

عبدالحکیم آصفی چگونگی واگذاری زمین و آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه را تشریح کرد.

رسول بهزادی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موهبت‌های خدادادی چابهار و قرارگیری آن در نقطه تلاقی کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و شاهراه ترانزیتی گفت: چابهار با توجه به مزیت‌های مدیریت هزینه و زمان به منظور ترانزیت کالا و وجود خطوط فعال کشتیرانی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و تجار داراست و از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

معاون وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه از انبارهای منطقه، سردخانه پنج هزار و ۱۰۰ تنی و پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران، گل محمد زاده معاون اول شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان، سلام زاده مدیر مؤسسه دولتی حمل و نقل جاده‌ای و خدمات لجستیک، محموداُف، رئیس بخش اداره کل روابط بین‌الملل وزارت حمل و نقل این کشور در این سفر، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان را همراهی می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه