Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: نخستین مرکز ویژه ملاقات والدین و فرزندان طلاق در شهر اراک با همکاری بهزیستی، دادگستری و شهرداری، راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم یادگاری روز پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز مهر والدین شهر اراک که مکانی به منظور ملاقات والدین و فرزندان طلاق است، اظهار داشت: پیش از افتتاح این مرکز پاسگاه ها و کلانتری‌ها به‌عنوان وعده‌گاه دیدار و تحویل گرفتن فرزندان طلاق توسط والدین بود که مطلوب نبود و بایستی از این مکان ها منتقل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: در همین راستا دادگستری استان طرحی را با عنوان تاسیس مرکز ملاقات والدین و فرزندان طلاق ارائه داد که پس از بررسی‌های لازم به اجر درآمد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

یادگاری بیان کرد: فعالیت مرکز ملاقات والدین و فرزندان طلاق از امروز به ‌صورت رسمی در اراک آغاز می‌شود و والدینی که براساس حکم دادگاه مجاز به ملاقات فرزندان خود هستند از این پس به‌جای پاسگاه و کلانتری به این دو مرکز مراجعه می‌کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: هم اکنون فقط این دو مرکز در شهر اراک فعالیت دارند و به والدینی که طبق قانون و حکم دادگاه یک روز در هفته اجازه ملاقات با فرزند خویش را دارند، علاوه بر محلی برای ملاقات و تحویل گرفتن فرزند، خدمات روان شناسی و مشاوره نیز ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب ملاقات ها پایان هفته انجام می شود ترافیک کاری این دو مرکز نیز در پایان هفته بیشتر است که امکانات ویژه کودکان همچون اتاق بازی و فضایی مناسب برای ملاقات والدین و فرزندان در این مراکز پیش بینی شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: با انتقال محل ملاقات از کلانتری ها به این دو مرکز محیطی آرام و به‌ دور از تنش و جنجال برای ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان به وجود آمده که مراجعان ضمن آن از حضور مشاوران و مددکاران نیز می توانند بهره مند شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای