Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک متخصص پوست و مو گفت: اگر افراد در منزل يا اداره در معرض نور غير مستقيم قرار بگيرند فقط بايد از ضد آفتاب استفاده کنند.

به گزارش جام نيوز، صداقت پيشه متخصص پوست و مو اظهار کرد: همه افراد بايد به منظور محافظت پوست خود در برابر اشعه‌هاي مضر نور خورشيد در تمام فصول سال از ضد آفتاب استفاده کنند؛ بنابراين اين موضوع که برخي تصور مي‌کنند کِرِم‌هاي ضد آفتاب را فقط بايد در تابستان به کار ببرند، باوري نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وي بيان کرد: اشخاص بايد هر سه ساعت يک بار مصرف ضد آفتاب خود را تجديد کنند، اگر ما در معرض نور مستقيم و شديد خورشيد قرار بگيريم به کار بردن ضد آفتاب به تنهايي کافي نبوده و بايد علاوه بر آن از پوشش مناسب مانند کلاه لبه دار، چتر و عينک آفتابي نيز استفاده کنيم.


اين متخصص پوست و مو افزود: اگر افراد (در منزل يا اداره) در معرض نور غير مستقيم قرار بگيرند فقط بايد از ضد آفتاب استفاده کنند.


صداقت پيشه مطرح کرد: برخي اشخاص تصور مي‌کنند وقتي ضد آفتاب را به کار مي‌برند از ويتامين D نور خورشيد محروم مي‌شوند در حالي که ميزان نياز روزانه هر فرد از اين ويتامين خيلي زياد نيست بنابراين شخص نبايد ساعت‌هاي طولاني در معرض نور مستقيم خورشيد قرار گيرد و از اين طريق به سلامت پوست خود آسيب برساند و در مواردي که اين ميزان نياز روزانه از طريق خورشيد برآورده نشود نيز افراد مي‌توانند از قرص‌هاي خوراکي ويتامين D کمک بگيرند.


وي تاکيد کرد: افرادي که پوست آن‌ها داراي جوش و چرب بوده بايد از کِرِم‌هاي ضد آفتاب فاقد چربي استفاده و اشخاص داراي پوست خشک بايد ضد آفتاب‌هاي چرب مصرف کنند.


اين متخصص پوست و مو با بيان اينکه ضد آفتاب‌ها داراي 2 نوع فرمولاسيون فيزيکي و شيميايي هستند، تصريح کرد: ضد آفتاب‌هاي فيزيکي نور خورشيد را منعکس کرده و ضد آفتاب‌هاي داراي فرمول شيميايي اشعه‌هاي مضر موجود در نور خورشيد را به خود جذب مي‌کنند، اکثر ضد آفتاب‌هاي موجود در بازار داراي هر 2فرمول شيميايي و فيزيکي هستند.


صداقت پيشه توصيه کرد: افرادي که قرار گرفتن در معرض نور خورشيد براي آن‌ها مضر است بايد از ضد آفتاب‌هاي فيزيکي استفاده کنند، براي کودکان هم بهتر است از ضد آفتاب‌هاي فيزيکال استفاده شود.


وي يادآور شد: اگر افراد داراي پوست خيلي سفيد (تيپ 1) هستند مانند نژاد اروپايي بايد از SPF بالاي 30 استفاده کنند و اشخاصي که داراي تيپ پوستي 2 به بالا هستند بايد ضد آفتابي را انتخاب کنند که SPF آن حداقل 20 باشد.


2024


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  اوقات شرعی در استان سمنان به این شرح است:

اذان صبح در سمنان ۳:۲۷
طلوع آفتاب ۵:۰۱
اذان ظهر ۱۱:۵۳
غروب آفتاب ۱۸:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۵
نیمه شب شرعی ۲۳:۰۶

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت در سمنان
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم