Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بزرگراه‌های آذربایجان غربی استاندارد نیست و مشکل عمده نداشتن جداکننده در مسیر رفت و برگشت جاده‌هاست و علاوه بر آن وجود ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه ناتمام مانع اصلی توسعه‌نیافتگی این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عبدالحسین علی اکبری امروز در دومین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی آذربایجان غربیاظهار داشت: بخش حمل و نقل استان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عنوان فصل حمل و نقل باید اصلاح شود و با موضوع حمل و نقل و مسکن بیان شود چرا که بخش قابل توجهی از اعتبارات حمل و نقل در راه و شهرسازی برای مسکن هزینه می‌شود و نکته قابل توجهی است و 22 درصد از اعتبارات استانی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار کیلومتر اصلی و فرعی و 8 هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی روستایی در سطح استان داریم و علی رغم توجه‌های اخیر مشکلات بسیاری در حوزه راهداری داریم و کمبود آزادراه در استان یکی از مشکلات غیر قابل چشم پوشی است.

وی بیان کرد: 50 درصد از راه‌های روستایی فاقد آسفالت است و هر چند آماری ارائه شده است که 82 درصد جمعیت از جاده‌های دارای آسفالت برخوردار هستند ولی در راه‌های روستای عقب ماندگی قابل توجهی داریم که در هر شهرستان این رقم متفاوت است و مسئولان باید به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: 800 کیلومتر از 3 هزار کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی به بزرگراه تبدیل شده‌اند که متأسفانه هیچ کدام از بزرگراه‌ها تکمیل نشده و هر کدام در قسمتی نواقصی دارند و مشکل عمده نداشتن جداکننده در مسیر رفت و برگشت جاده‌هاست که جدا کردن آن به روش معمول بیش از 20 میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

وی تصریح کرد: کمبود امکانات در جاده‌ها یکی از دلایل عمده تصادفات جاده‌ای است که مردم را آزار می‌دهد و باید به این حوزه توجه کرد و اعتبارات کافی را تخصیص داد تا مشکلات را برطرف کرد تا جان مردم را بهتر از پیش حفظ کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: امسال باید بیش از پیشایمنی جاده‌ای مردم در استان مورد توجه قرار داده شود و در کنار آن بحثهزینه نگهداری جاده‌ها نیز کاهش داده شده و روند استهلاک جاده‌ها نیز با حفظ و نگهداری مطلوب کاهش داده شود.

انتهای پیام/

R41361/P41362/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال