Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@12:25:17 GMT

گفتگوی 18:30/ سقوط خلافت خود خوانده داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۴۲۲۵۰

گفتگوی 18:30/ سقوط خلافت خود خوانده داعش در عراق

کارشناسان از پاکسازی موصل، پایتخت خلافت خود خوانده داعش و حذف آنها برای همیشه از موصل عراق خبر دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور در برنامه گفت:
حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل خاورمیانه در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: آزادی موصل مهم، بزرگ و پیچیده ترین آزادسازی است که نیروهای دولتی، مردمی و ارتش عراق با هماهنگی یکدیگر موفق شدند به آن دست پیدا کنند و مرکز خلافت خودخوانده داعش را بازپس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: تروریست های داعش دیگر نمی توانند مدعی خلافت باشند و در حال حذف شدن از عرصه هستند زیرا با آزادسازی موصل پشتیبانی نظامی سنگین از این گروهک تروریستی هم از بین رفته است.
جلال خالدی خبرنگار صدا و سیما در عراق دیگر مهمان تلفنی برنامه گفت: از نظر نظامی شهر موصل آزاد شده است و مناطق کمی باقی مانده اند که هنوز به طور کامل آزاد نشده اند که حدود 200 متر مربع از سه نقطه در موصل است و فشارهای ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادی آنها ادامه دارد.او ادامه داد: نیروهای ارتش و دولت عراق با احتیاط به آزادسازی مناطق باقی مانده می پردازند زیرا امکان بمبگذاری ها در مناطق باقی مانده وجود دارد و طی 2 یا 3 روز آینده کل منطقه از حضور تروریست های داعش پاک خواهد شد.خالدی افزود: آزادسازی موصل از جهت اینکه مرکز خلافت خود خوانده داعش بوده است بسیار مهم است زیرا آنها دیگر مرکزیت ندارند با توجه به اینکه در برخی مناطق دیگر هم هنوز حضور دارند و با شکست در موصل به راحتی از بین خواهند رفت.او با اشاره به خبر هلاکت ابوبکر البغدادی گفت: برخی منابع از هلاکت ابوبکر البغدادی خبر می دهند در صورتی که شنیده شده است او در یک بازه زمانی به سوریه رفته و دوباره به عراق برگشته است و هنوز هم از سرنوشت او خبر دقیقی در دست نیست.

خبر در حال تکمیل است....


منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، پس از گذشت ۲۰ ماه از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، قسمت‌هایی از جنوب استان خوزستان را به خود درآورد.

بامداد اردیبهشت سال ۱۳۶۱ بود که رزمندگان اسلام عملیات جدیدی با نام بیت المقدس را برای مقابله با دشمن آغاز کردند.

هدف از اجرای این عملیات، آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک ایران بود.

در مقابل، صدام حسین ۴ لشکر خود را در جاده اهواز-خرمشهر قرار داد، چون احتمال می‌داد ایرانی‌ها از همین نقطه ورود کنند.

رزمندگان اسلام باعبور از رودخانه کارون موفق شدند ضلع غربی رودخانه را تصرف کند و با فداکردن جان و مالشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است