Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار کرد: قرآن کریم دارای دو بعد معارفی و هنری است که با بعد معارفی، قرآن در عقل‌ها و با بعد هنری در قلب‌ها نفوذ کرده است؛ بنابراین زمانی می‌توانیم بستری در این زمینه فراهم کنیم که در بخش هنری گام‌های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر ما قلب‌های جوانان را با بخش‌های هنری جذب قرآن نکنیم، بیگانگان با استفاده از ترفند و ابزاهای هنری ما از این ظرفیت نهایت استفاده را به عمل می‌آورند.
قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به پیشگام بودن تبریز در جشنواره هنرهای دیجیتالی، افزود: این یک ظرفیت عظیمی است که در شهرهای دیگر کمتر دیده می‌شود.
حجت الاسلام محمدی، توجه به ابعاد هنری قرآن را عالی‌ترین نوع تربیت نسل جوان دانست و گفت: توجه به ابعاد هنری قرآن امروزه در کارآمدی دین و کارسازی قرآن نسل جوان عالی ترین تربیت برای این نسل است تا بتوانند با استفاده از این شیوه در حوزه‌های هنری گام‌های اساسی برداشته و حقیقت قرآنی را دریابند.
وی اظهارکرد: آمادگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به منظور خدمت به قرآن در قالب‌های هنری، یکی از برترین اقدامات است.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به ضرورت همراهی ویژگی‌های ذاتی ایرانی در عرصه‌های مختلف هنری با محتوای غنی قرآن، ادامه داد: باید ویژگی‌های ذاتی ایرانی که در عرصه هنر بی‌نظیر است را با محتوای غنی قرآن همراه کنیم؛ زیرا که این امر راهبری نسل جوان به سوی قله‌های عالی الهی و قرآنی و همچنین تحقق فطرت انسان را به دنبال دارد.
قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه هنر، نماد تعالی روح انسانی است، اظهارکرد: اقدامات قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بی‌نظیر است. بنابراین باید بودجه‌ای برای فعالیت کارهای فاخر در این دانشگاه تخصیص یابد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم بر ضرورت افزایش سهم استان از 10 میلیون حافظ در کل کشور تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم پس از بازدید از نمایشگاه و رونمایی از صفحه اول فرش جدید قرآنی دستباف با خط استاد نیریزی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما باید در کشور 10میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.
وی افزود: اما مهم آن است که ببینیم از این رقمی که گفته شده، استان ما چقدر سهیم خواهد بود.
امام جمعه تبریز اعلام کرد: با ظرفیت های فرهنگی، هنری و قرآنی استان سهم ما باید در حافظان قران بیش از این باشد که نیازمند همت و تلاش نخبگان قرآنی و نیز مسئولان مربوطه است.
وی با بی‌نظیر شمردن مجموعه نمایشگاه قرآنی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از تمام هنرمندان و مسئولان دانشگاه که برای برپایی این نمایشگاه زحمت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند قدردانی کرد.
این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی مانند آثار نفیس هنری، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان از سیزدهم خرداد تا نهم تیر در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا شد.
نمایشگاه قرآن و عترت با هدف شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود