Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@11:13:40 GMT

ماجرای تقسیم دانشکده توانبخشی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۴۴۲۱۶

در واکنش به ادعاهای مطرح شده در خصوص تقسیم زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و بخشیدن قسمتی از زمین به بنیاد مستضعفان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: مالکیت زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متعلق به بنیاد مستضعفان بوده است و با موافقت رییس بنیاد مستضعفان، نیمی از زمین این دانشکده به صورت رایگان در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از موافقت وزیر بهداشت با تقسیم زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر دادند و در توضیح آن اینطور مطرح کردند که قسمتی از زمین دانشکده متعلق به بنیاد مستضعفان است و وزیر بهداشت با تقشیم زمین این دانشکده موافقت کرده‌است.
در این راستا دانشجوی توانبخشی این دانشکده در گفت‌وگویی با اشاره به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تقسیم زمین دانشکده توانبخشی گفت بود: قسمتی از زمین دانشکده متعلق به بنیاد مستضعفان است؛ که وزیر بهداشت دستور داده که این زمین باید به دو بخش تقسیم شود و نصف این زمین را قبلا بنیاد مستضعفان با توافقات صورت گرفته به دانشکده بخشیده بوده است.
این اخبار مورد اعتراض دانشجویان دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت و عده‌ای از این دانشجویان در نامه‌ای به وزیر بهداشت به تقسیم ملک این دانشکده معترض و خواهان تجدیدنظر در این تقسیم ملک این دانشگاه شدند.
این دانشجویان در نامه خود از مسئولان درخواست کردند که از هیچ تلاشی برای باز پس گرفتن دانشکده فروگذار نکنند؛ حتی اگر نیاز به تخصیص بودجه برای خرید زمین دانشکده بود.
مالکیت زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متعلق به بنیاد مستضعفان بود
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکنش به اعتراضات و خبرهای منتشر شده اعلام کرد: مالکیت زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متعلق به بنیاد مستضعفان بوده است و با موافقت رییس بنیاد مستضعفان، نیمی از زمین این دانشکده به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت.
دکتر سیدجواد حاجی میراسماعیل با بیان این مطلب در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر دستور وزیر بهداشت برای تقسیم زمین دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مالکیت زمین این دانشکده متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و در سال‌های گذشته، این بنیاد چندین بار برای تخلیه زمین دانشکده توانبخشی این دانشگاه اقدام کرده بود و دانشگاه قادر به خرید این زمین به قیمت پیشنهادی 250 میلیارد تومان نبود.
وی با اشاره به موافقت رییس بنیاد مستضعفان گفت: در قالب یک تفاهمنامه مقرر شد که 30 هزار متر مربع زمین این دانشکده به دو بخش تقسیم شود و 15 هزار متر مربع از آن، به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار بگیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بخش‌های آموزشی و کلاس‌های درس این دانشکده در قسمتی قرار دارد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفته است و در صورت کمبود فضای آموزشی، در قسمت‌های باقی‌مانده زمین، فضای فیزیکی مورد نیاز، ساخته خواهد شد.
به گزارش وبدا دکتر حاجی میراسماعیل در پایان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان صاحب اصلی زمین دانشکده توانبخشی بوده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران حقی بایت تملک این زمین نداشته و تنها توانسته بود سال‌های زیادی از تخریب و تخلیه ساختمان‌های این دانشکده جلوگیری کند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند