Web Analytics Made Easy - Statcounter

این یادداشت، به دنبال ارائه یک طبقه بندی از نظرات مخاطبان جهان نیوز است که درباره حواشی مداحی میثم مطیعی در نماز عید فطر تهران، بیان شده است. گروه فرهنگی جهان نيوز، سید مهدی سیدی: مداحی میثم مطیعی در نماز عید فطر تهران، زد و خوردهای فراوانی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است و حتی سبب ساز شروع کمپین هایی در رد و تأیید این اتفاق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحلیل ریشه های این آشوب مجازی، یادداشتی در سایت جهان نيوز منتشر کردم که با حجم وسیعی از نظرات مخاطبین مواجه شد. تا این لحظه نزدیک به 180 نقد و نظر توسط خوانندگان ذیل این یادداشت با عنوان «مشکل از آنجا شروع شد که صف اول را درست کردیم» درج شده است. این نظرات عموما در چند دسته طبقه بندی می شود:

1. این اقدام مطیعی نوعی وحدت شکنی به حساب می آید: «مشکل اینکه برادر! نماز عید فطر جای این حرف ها نیست.»

2. این اقدام هیچ منافاتی با حفظ وحدت نداشته است: «کدام وحدت شکسته شد؟ کدام بیت شعر مصداق شکسته شدن وحدت بود؟»

3. اتفاقا مراسم عبادی بهترین موقعیت برای اعلام مواضع سیاسی و عبادی است: «سیاست ما عین دیانت ماست، تریبون نماز جای این حرفها نیست یعنی چی؟ مگر سیاسی تر از نماز جمعه و عید فطر هم داریم؟»

4. گروهی، هرچه دلشان می خواهد بر علیه نظام و مقدسات می گویند، اما تا کسی بر مخالفت شان حرفی می زند شعار وحدت سر می دهند: «چطور شد شماها هرچی می خواهید علیه نظام می گویید؛ از تریبونهای رسمی هم می گویید؛ وقتی می گویند وحدت را رعایت کنید، جواب می دهید که آزادی اصل است، اما وقتی از تریبون نماز جمعه یا فطر حرفی زده می شود، ناگهان بیاد می آورید که وحدت باید رعایت بشود.»

5. اکثریت نمازگزاران، مدافع رئیس جمهور بوده اند و این اشعار اهانت به مردم بوده است. «هرچه دلتان می خواهد ساز مخالفت با مردم سر بدهید.»

6. اکثریت نمازگزاران مدافع آرمان های انقلاب بوده و از این ابیات استقبال کرده اند. «اگر اکثریت نمازگزاران موافق دولت بودند، چرا هیچ شعار مخالفی شنیده نشد که هیچ! کلی هم همراهی کردند؟!»

7. مواضع اعلام شده درباره برجام در اشعار، همان مواضعی بوده که این اواخر دولت هم اعلام کرده است: «حالا یک نفر پیدا شده از تریبون نماز عید گفته برجام به فنا رفت، چی شده مگه؟ مگه همین را جناب ظریف در نامه به موگرینی نگفته بود؟ یا همین کیروش مگه دیروز نگفت هنوز تحریم هستیم پول نمیاد؟»

8. مشکل از شعرخوانی نیست، مشکل از بی تحملی گروهی از سیاستمداران است: «سلام هموطن شعرش اصلا بد نبود ظرفیتها را باید افزایش داد.»

9. این اقدام گرچه ناصحیح نبود، اما با حاشیه سازی های بی مورد به جریان انقلابی صدمه می خورد: «حاشیه درست نکنید بزارید نا کارآمدی دولت به چشم بیاد؛ ادامه این حاشیه ها باعث میشه اصولگراها انتخابات های بعدی رو ببازن»

10. چرا گروهی اصرار دارند مخاطبه شعر را فقط شخص رئیس جمهور بدانند؟ «چی شد که فکر کردی مخاطب صف اول حسن روحانی است؟ این همه مسئول در صف اول بودند، چرا الکی مظلوم نمایی می کنید؟»

11. این حرکت در نماز عید فطر سازمان یافته بوده: «از سوت و کف در شعرخوانی آقای مطیعی میشه فهمید اینها نمازگزار واقعی نبوده اند و از جایی سازمان یافته و برنامه ریزی شده اومده بودند.»

12. برخی از کامنت ها هم شامل فحاشی و ناسزاگویی های ریز و درشتی بود به: سایت جهان نيوز، میثم مطیعی، ستاد نماز جمعه، نمازگزاران عید فطر، مداحان و برخی سیاست مداران ...

چند نتیجه مهم
به نظر می رسد شرایط اجتماعی ما به سمت و سویی پیش رفته است که از این به بعد، هر مسأله، پدیده و یا اتفاق فرهنگی اجتماعی – ولو خرد و کوچک - در سطح وسیعی از اخبار رسانه ای پوشش داده خواهد شد و به کسری از ساعت، موج های وسیع مخالفان و موافقان را در فضاهای مجازی راه خواهد انداخت.

1- از این امواج موافق و مخالف، نباید ترسید، بلکه باید به صورت جدی آن را بازخوانی، تحلیل و پژوهش کرد تا با شناسایی و طیف بندی نظرات مخاطبان، مسیرهای بهتری برای حرکت های آینده طراحی شود.

2- از سوی دیگر، سایت ها و رسانه باید بکوشند فضای سلامت، متعادل و امنی را برای مباحثات مردمی آماده کنند تا مردم بتوانند نظرات خود را به اشتراک گذاشته و با اجتماع نظرات موافق و مخالف، به جمع بندی های ذهنی روشن و حرکت آفرین دست یابند.

3- ضلع سوم ماجرا نیز به آموزش های عمومی بر می گردد، آنچنان که مخاطبان رسانه بتوانند به مهارت های بالاتری از توانایی نقد، روشن بینی و فن تحلیل نظرات، دست یابند تا در نتیجه، جامعه اسلامی به پله بالاتری از اندیشه ورزی، ارتقاء پیدا کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)

چند سال پیش که مرسدس تصمیم گرفت برند فوق لوکس میباخ خود را به زیر برند مرسدس میباخ تبدیل کند، دلیل واضحی برای این کار داشت. شرکت آلمانی می‌خواست نشان دهد که میباخ با تمام تجملی که به همراه دارد، هنوز یک مرسدس است.

به گزارش پدال، این رویکرد را می‌توانیم در S680 ببینیم. خودرویی که یادآوری می‌کند هرچند به سمت آینده‌ای الکتریکی حرکت می‌کنیم اما هنوز هم در تبدیل بنزین به سرعت و صدا، ارزش‌هایی وجود دارد.

این میباخ بر اساس مرسدس S کلاس نسل W223 در سال ۲۰۲۱ با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه شد که شامل یک ۳ لیتری شش سیلندر توربو برای مدل S480، یک ۴ لیتری V8 توئین توربو برای S580 و یک ۶ لیتری V12 توئین توربو برای S680 می‌شد.

نسخهٔ شش سیلندر هیچ‌گاه در آمریکا عرضه نشد اما مطمئناً جذاب‌ترین نسخه، S680 با موتور دوازده سیلندر M279 است که خیلی خوب با گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همکاری می‌کند. البته این گیربکس اتوماتیک توان تحمل تنها ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به همین دلیل گشتاور موتور از ۱۰۰۰ نیوتن متر میباخ S650 نسل قبلی کاهش پیدا کرده است.

بااین‌حال، به لطف قدرت ۶۳۰ اسب بخاری، سدان ۲۳۸۳ کیلوگرمی میباخ می‌تواند ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کند. این اعداد بسیار چشمگیر هستند اما چیزی که بیشتر توجهات را جلب می‌کند، عملکرد ترمزهای S680 است.

این خودرو هرچند ۵.۴ متر طول دارد اما فقط ۳۲.۹ متر طول می‌کشد تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شود که رقم بسیار چشمگیری است. برای مقایسه، S680 حدود ۹۰ سانتی‌متر زودتر از کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ به سکون می‌رسد.

S680 همچنین در پیست Figure-8 هم ما را تحت تأثیر قرار داد. هرچند ممکن است آزمایش هندلینگ یک لیموزین کشیده غیرمنطقی به نظر برسد اما هیچ‌کدام از آزمایش‌های ما به‌اندازهٔ این پیست که ترکیبی از شتاب گیری، ترمز گیری و پیچیدن است، اطلاعات در مورد تنظیمات کلی خودرو به ما نمی‌دهد.

S680 با شتاب فوق‌العاده، تعویض دنده‌های بسیار نرم، معکوس دادن‌های سریع و فرمان گیری چرخ‌های عقب، در این پیست تایم ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد که مشابه آکورا اینتگرا تایپ S است!

روی جاده نیز میباخ استادانه عمل می‌کند و ستارهٔ این نمایش، سیستم تعلیق کنترل بدنهٔ جادویی است که در S کلاس معمولی هم ارائه می‌شود. این سیستم از دوربین‌های جلو برای اسکن جاده و پیش‌بینی مشکلات مسیر استفاده می‌کند. سپس کمک‌فنرها پیش از رسیدن به دست‌انداز موردنظر تنظیم می‌شوند که تا حد امکان سواری یکنواخت خودرو حفظ کردد.

موتور و گیربکس هم چه هنگام حرکت آرام در ترافیک مرکز شهر و چه راندگی در بزرگراه، احساس خوبی دارد. گشتاور فراوان است و در گسترهٔ دور موتور وسیعی ارائه می‌شود درحالی‌که گیربکس هم خیلی خوب این نیرو را مدیریت می‌کند.

در داخل S680، میباخ به‌طور تحسین‌برانگیزی روی مرز بین لیموزین‌های لوکس قدیمی و خودروهای مدرن و هوشمند امروزی حرکت کرده است. نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی OLED نزدیک به فرمان قرار گرفته است و بنابراین، راننده می‌تواند هنگام ایجاد تغییرات در تنظیمات رانندگی، سیستم تهویه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، روی رانندگی تمرکز داشته باشد.

همچنین هرچند در این خودروها بیشتر صندلی‌های عقب اهمیت دارند اما سرنشینان جلو هم با بهره‌مندی از ماساژور صندلی، احساس نمی‌کنند که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. همچنین صندلی‌های میباخ از راحت‌ترین صندلی‌هایی هستند که تاکنون تجربه کرده‌ایم.

در عقب خودرو با وجود پکیج ۶ هزار دلاری Executive، صندلی‌ها حتی از بخش فرست کلاس هواپیماهای مسافربری هم راحت‌تر به نظر می‌رسند. خودروی آزمایشی ما همچنین به یخچال کوچک سفارشی ۴,۳۰۰ دلاری بین دو صندلی هم مجهز بود. جا لیوانی‌ها هم گرم‌کن و هم سردکن دارند و همچنین می‌توانند با پایهٔ جام‌های شامپاین کاملاً چفت شوند تا نوشیدنی با چرم ناپای صندلی‌ها ملاقات نکند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، هرکدام از سرنشینان عقب نمایشگر اختصاصی خود را دارند که روی پشتی صندلی جلو نصب شده و از طریق آن می‌توانند محتواهای مختلف مشاهده کنند، تنظیمات راحتی را تغییر دهند و از طریق قسمتی که اطلاعات شتاب، ترمز و دور موتور را نشان می‌دهد، مراقب کار راننده باشند.

سرنشینان عقب حتی می‌توانند تنظیمات سیستم تعلیق را هم تغییر دهند و به میل خود کمک‌فنرها را نرم یا سفت کنند. علاوه بر این، نمایشگر کوچک‌تر تبلت مانندی هم در دستهٔ صندلی تعبیه شده است که می‌توان آن را از جای خود درآورد و در دست گرفت.

به‌طورکلی، در مرسدس میباخ S680 تجربه‌ای خواهید داشت که ذهن را تقویت می‌کند، بدن را آرام می‌کند و روح را تسکین می‌دهد. به‌عنوان راننده، می‌توانید از نشستن پشت فرمان S680 و نیروی عظیم موتور V12 لذت ببرید و به‌عنوان سرنشین هم می‌توانید راحت بنشینید و از محیط اطراف لذت ببرید. درهرحال، این سدان مجلل آلمانی، چه برای راننده و چه سرنشین تجربهٔ لذت‌بخشی را فراهم خواهد کرد.

نقاط قوت موتور جذاب V12 کابین فوق‌العاده ظاهر باشکوه نقاط ضعف مصرف سوخت بالا قیمت گران وقتی پشت فرمان بنشینید بشدت یکی از آن خواهید خواست مشخصات فنی
Mercedes-Maybach S680 4Matic
پیشرانه ۶ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۳۹۶ میلی‌متر
طول ۵,۴۶۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۹ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۸۳ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۲.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۹۳ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۴.۷ ثانیه
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۳۲,۷۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۴۵,۶۵۰ دلار
کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فیلم/ مرثیه‌سرایی میثم مطیعی در ‌روز شهادت امام صادق(ع)
  • مداحی میثم مطیعی برای شهادت امام صادق(ع) + دانلود