Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو پیشین هیئت رئیسه کمیته فوتسال گفت: الان متاسفانه نه باشگاه‌های بزرگ در فوتسال حضور دارند و نه بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این رشته است. به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، فوتسال کشور این روز‌ها آبستن حواشی بسیاری شده و حاشه‌ها و بی نظمی‌هایی که در شروع لیگ برتر بوقوع پیوسته انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفی انصراف تیم‌های ریشه دار و عدم رغبت بخش خصوصی در سرمایه گذاری در فوتسال که دبیری تبریز تازه‌ترین آنهاست باعث نگرانی اهالی فوتسال از آینده این رشته پرافتخار شده است.
یکی از کسانیکه عملکرد کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال را در بخش فوتسال مورد انتقاد قرار داد صادق درودگر رئیس سابق این کمیته بود که به مقایسه وضعیت این رشته و لیگ آن در گذشته و امروز پرداخت و عملکرد علی کفاشیان را مورد انتقاد شدید قرار داد. درودگر در مصاحبه‌های خود در مورد شرایط فوتسال پرسپولیس در گذشته صحبت کرد. همین مسئله‌ای بهانه‌ای شد تا با حسین خبیری سرپرست سابق تیم فوتسال پرسپولیس، مدیرعامل پیشین باشگاه میثاق تهران و عضو پیشین هیئت رئیسه سازمان صحبتی داشته باشیم. خبیری در مورد شرایط حال حاضر فوتسال کشور اظهار داشت: با انصراف باشگاه دبیری تبریز از فعالیت و تیم‌داری در فوتسال واقعا متاسف شدم که فوتسال کشور بعد از انصراف باشگاه‌های ریشه‌دار و مدعی مثل شن سا، تام ایران‌خودرو، پیمان، منصوری قرچک، میثاق تهران. تهی از باشگاههای مدعی و سرمایه‌گذار در بخش خصوصی شده چرا که این باشگاه‌ها و البته چندین باشگاه دیگر که عمدتاً از بخش خصوصی در فوتسال فعالیت می‌کردند به رونق و پویایی این رشته کمک شایانی داشتند و حالا انصراف و انحلال آنها زنگ خطر را برای لیگ پرحاشیه فوتسال به صدا درآورده است.
وی ادامه داد: به نظر من عدم حمایت و توجه مسئولان امر به باشگاه‌ها خصوصا بخش خصوصی موجب دلزدگی آنها شده تا پس از چندین سال فعالیت چشمگیر عطای کار در فوتسال را به لقایش ببخشند. غیر از باشگاه‌هایی که نام بردم زمانی که به عنوان مدیر فوتسال پرسپولیس فعالیت می‌کردم باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و پاس و چندین باشگاه دیگه حضور پرقدرتی در لیگ فوتسال داشتند که باعث رونق این رشته پرطرفدار شده بود، اما الان متاسفانه نه باشگاه‌های بزرگ در فوتسال حضور دارند و نه بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این رشته است که این مسئله به همراه عدم استفاده از مدیران کاربلد و دلسوز زنگ خطر برای رشته پرافتخار فوتسال را به صدا درآورده است.
خبیری افزود: یکی از ناراحتی‌های اهالی فوتسال عدم حمایت مسئولان در ترغیب اسپانسر و عدم پخش تلوزیونی مسابقات است. در اوایل دهه ۸۰ تا اواسط این دهه صادق درودگر ریاست کمیته فوتسال رو بر عهده داشت که توجه ویژه و خاصی به باشگاه‌های فوتسال داشت. در آن سال‌ها اسپانسر‌ها و صدا و سیما اقبال خوبی به فوتسال داشتند. بسیاری از دیدارهای حساس بصورت زنده از شبکه سوم سیما پخش زنده می‌شد، اسپانسر‌ها با رغبت فراوان در فوتسال هزینه می‌کردند و بازی‌های ملی و حتی بازی‌های حساس باشگاهی مملو از هوادار و تماشاچی بود و با استقبال چشمگیری مواجه می‌شد بطوری که ظرفیت سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در بازی‌های ملی و حساس باشگاهی تکمیل می‌شد.
خبیری در پایان گفت: الان و در حال حاضر از نظر امکانات و سخت افزاری وضعیت به مراتب بهتر از گذشته است، اما اینکه فوتسال از رونق افتاده یک دلیل عمده دارد و آنهم عدم توجه واقعی مسئولان فدراسیون و انتصاب مدیرانی در این رشته است که دلسوز نبوده و از جنس فوتسال نیستند و تجربه مدیریتی درخشانی در این رشته ندارند. این مسئله باعث شده فوتسال و لیگ آن دچار دچار افت کیفی و به تبع آن اعتراضات اهالی فوتسال و انصراف باشگاه‌های ریشه دار و بخش خصوصی از تیم‌داری شود. اعتقاد دارم آقای تاج که مدیر باتجربه و موفقی هم در فوتبال بوده همانطور که با حساسیت و تدبیر به فوتبال و موفقیت‌های آن توجه دارد همانطور هم باید به فوتسال با نگاه ویژه و دلسوزانه نگاه کند و این رشته با استقلال بیشتری به کارش ادامه دهد.انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج

به گزارش "ورزش سه"، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین پیرامون رقابت‌‎های جام ملت‌‎های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده‌سازی تیم‌‎ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال 2025 آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌‎های آسیا 2025 فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌‎های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح‌شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

دیگر خبرها

  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران