Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کانون داوران ایران با بیان اینکه اعضای کمیته داوران از نحوه انتخاب لیست داوران پیش فصل اطلاعات درستی نداشته‌اند، گفت که کامرانی‌فر آنها را دور زده است.

حیدر سلیمانی در خصوص دعوت داوران به کلاس پیش فصل به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: اینطور به نظر می رسد که کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به نوعی کمیته داوران را دور زده و لیستی از داوران و کمک داوران را برای اعضای کمیته داوران فرستاده و اعضای کمیته بدون مطالعه کافی آن را امضا کردند و همان لیست به استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث بوجود آمدن اعتراض هایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری هایی که کردم بعضی از اعضای کمیته داوران و حتی رئیس کمیته داوران از نحوه دعوت داوران جدید و حذف برخی از داوران با تجربه اطلاعات کافی در نداشتند و صرفا به اعتماد گفته های کامرانی فر این لیست را تایید و امضا کردند که واقعا جای تعجب دارد. برخی از داوران و کمک داوران باتجربه از لیست جدید حذف شدند و ظاهرا رئیس دپارتمان داوری گفته بر اساس عملکرد و نمره نظارتی که آنها در فصل قبل کسب کردند آنها را دعوت نکردیم زیرا نمراتشان ضعیف بوده است.

بازرس کانون داوران ایران تصریح کرد: منطق خوبی در حذف برخی داوران و کمک داوران وجود نداشته و جالب تر اینکه بعضی از آنها در فصل قبل حتی هر دو هفته یکبار قضاوت داشته اند و بازی های مهمی را هم قضاوت کردند. این افراد در واقع عصای دست کمیته داوران بوده اند و از شواهد امر پیداست که نمره بالایی هم کسب کرده اند. حال سوال اینجاست اگر عملکرد آنها ضعیف بود پس چرا تعداد زیادی از بازی ها را قضاوت کردند؟ چرا آنها محروم نشدند؟ چرا در پاداش به قضاوت خوب برخی از آنها بازی های پخش مستقیم به آنها دادید؟ جالب است که افرادی از این لیست کاندیدای قضاوت در دربی پایتخت هم بودند.

سلیمانی اظهار داشت: مسئولان دپارتمان داوری از این امر غافلند که داوران با تجربه حاصل سال ها زحمت و آموزش پر هزینه بوده اند تا به این مرحله رسیده اند و نباید به این سادگی از تجربیات آنها با تصمیمات نپخته چشم پوشی کنیم. اگر داوری به مرز بازنشستگی رسید بهتر است یک مراسم در خور شأن آن داور برگزار شود و از داوری خداحافظی کند. شایسته است که بعد از سال ها زحمت و تلاش مراسم حداقلی برای آنها برگزار شود اما هیچکدام از این داوران بازنشسته نشده اند.

این کارشناس داوری عنوان کرد: در کنار این موارد لیست دعوت از داوران جدید هم پر حرف و حدیث است. اعتقاد دارم کامرانی فر باید جوانگرایی هم انجام دهد و داوران جوان جدید را هم دعوت کند تا در کنار باتجربه ها کسب مهارت کنند.کاری که انگلیسی ها انجام می دهند و پشتوانه سازی می کنند، نه اینکه بدون مطالعه دست به ریسک بزرگی بزند و در فصل آینده نتواند بازی های سنگین را به داورانی بسپارد که قضاوت یک یا دو بازی لیگ یک را در کارنامه دارند. انتظار داریم با مطالعه از داوران جوان حمایت کنیم و داورسوزی اتفاق نیفتد و تجربه تلخ چند سال قبل را تکرار نکنیم.

وی افزود: قبلا دیده ایم در هر دوره ای روسای کمیته داوران یک یا دو نفر از داوران را خودشان کشف کردند و شاید پای دعوت کردن آنها هم ایستادند و نتیجه خوبی گرفتند. به عنوان مثال خود کامرانی فر و سخندان حاصل کشف منوچهر نظری رئیس سابق کمیته داوران بودند یا فغانی حاصل ریسک بزرگ مسعود عنایت بود که نتیجه عالی داد. کامرانی فر با تجربه جام جهانی که در کارنامه دارد و تلفیقی از دانش کاربردی، باید از تصمیمات احساسی پرهیز کند و به دنبال کشف استعدادهای جوان باشد و آنها را در کنار باتجربه ها قرار دهد نه اینکه بدون انتقال تجربه داوران باتجربه را حذف کند.

سلیمانی گفت: به نظر می رسد دپارتمان و کمیته داوران از نداشتن مشاوران قوی و علمی رنج می برند و صرفا کارشان چیدمان داوری شده و در آینده باید شاهد این باشیم که اصفهانیان هم به چیدمان بپردازد و این امر یعنی همان فاجعه و اختلافی که سال های قبل اتفاق می افتاد. با جریانی که پیش آمد کمیته داوران باید کاملا بطور جزیی ورود و اشتباه اعضای خودش را جبران کند اشتباهی که می تواند در فصل بعد برای فدراسیون فوتبال بسیار گران تمام شود. وظیفه کمیته داوران نظارت دقیق بر روی دپارتمان داوری است و اینکه اعضایش ادعا کنند ما از نمره نظارت داوران و کمک داوران باخبر نبودیم جواب خوبی نیست. باید بازنگری منطقی صورت گیرد تا در ادامه شاهد جبهه گیری برخی از استان ها در مقابل این تصمیم نباشیم.

انتهای پیام/

R1015135/P1015135/S3,27/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، چهار بازیکن برای ارائه توضیحات در خصوص اتفاقات مرحله یک چهارم پایانی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان به کمیته انضباطی و کمیته فنی دعوت شدند.

سعید داورپناه از طبیعت به کمیته انضباطی و آرمان زنگنه از تیم طبیعت، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران، سالار منجی و کریم علمی از تیم شهرداری گرگان به کمیته فنی دعوت شدند.

 شایان ذکر است، مبین مرشدی، محمد تالاری، محمد جواد جعفری و فرهاد بابایی از تیم خانه بسکتبال کاشان در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک ملی بسکتبال آقایان ایران نیز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا