Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجا که غذاهای چرب به کندی هضم می‌شوند ممکن است پس از خوردنشان احساس کنید میان تنه لباس، برایتان تنگ شده است.

سرویس سبک زندگی فردا: لباستان را انتخاب کردید، چند بار هم پوشیده اید و جلوی آینه از دیدن خودتان کیف کردید. تنها چیزی که نمی‌خواهید این است که پف کردگی و نفخ، باعث شود لباس در تنتان بد بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

برای اینکه مطمئن شوید روز عروسی یا میهمانی که برایش لحظه شماری می‌کنید، درگیر چنین مشکلاتی نمی‌شوید دو هفته قبل از آن باید نکاتی را در برنامه غذایی تان رعایت کنید. معمولا بدن هر شخص واکنش متفاوتی به غذا‌ها نشان می‌دهد. اگر این غذا‌ها را می‌شناسید که چه بهتر، اما اگر بی خبر هستید قبل از رسیدن آن روزِ بزرگ، بعضی غذا‌ها را باید محدود کنید.

۱. تنقلات و غذاهای بی ارزش

برنامه ریزی برای عروسی باعث می‌شود دچار استرس شوید، اما یک پیتزای بزرگ، سیب زمینی سرخ کرده یا دونات می‌تواند برای مدتی شما را از زیر این فشار بیرون بیاورد. از آنجا که غذاهای چرب به کندی هضم می‌شوند ممکن است پس از خوردنشان احساس کنید میان تنه لباس، برایتان تنگ شده است. این نوع غذا‌ها باعث می‌شود قند خونتان به شدت بالا برود که منجر به هوس غذاهای قندی می‌شود و تاثیر بدی روی سطح انرژی دارد.

۲. لوبیا‌ها

دلیل اینکه به لوبیا‌ها میوه جادویی می‌گویند این است که حاوی نوعی قند هستند که توسط بدن قابل هضم نیست. وقتی این قند به روده بزرگ می‌رسد، باکتری‌ها تلاش می‌کنند این قند را بشکنند و گازی که حاصل می‌شود نتیجه همین تلاش است. برای اینکه میزان این گاز‌ها را تا روز موعود، پایین نگه دارید منابع پروتئینی مانند مرغ و ماهی را جایگزین این نوع غذا بکنید.

۳. لبنیات

با اینکه همه به لبنیات حساس نیستند، یکی از غذاهای شایعی است که خیلی‌ها با هضم آن به مشکل می‌خورند و در نتیجه دچار نفخ، پف کردگی و گرفتگی می‌شوند. یک یا دو هفته قبل از عروسی بهتر است مصرف لبنیات را قطع کنید. یک استثنا در این قانون، خوردن وعده‌ای کوچک ماست یونانی است. مواد فعال موجود در ماست یونانی به بدن کمک می‌کنند بتواند سریع‌تر غذا‌ها را هضم کند.

۴. شیرین کننده‌های مصنوعی

شاید با خود فکر کنید، با جایگزین کردن قند مصنوعی به جای قند طبیعی به خود لطف کرده اید، اما عجله نکنید، هضم الکل قند که معمولا در نوشابه‌های رژیمی، شکلات‌های بدون قند و شیرین کننده‌های مصنوعی پیدا می‌شود برای بسیاری از افراد دشوار است و منجر به نفخ و ناراحتی می‌شود. پس قبل از رسیدن به روزِ مورد نظر، غذاهایی که چنین موادی در آن‌ها به کار رفته را استفاده نکنید تا سبک‌تر باشید.

۵. غذاهای نمکی

مقداری نمک اینجا، مقداری آنجا و گاهی نیز یک بسته چیپس! خوردن غذاهای نمکی چندین روز قبل از عروسی یا هر مراسمی که می‌خواهید در آن ظاهری خوب داشته باشید، کار بسیار اشتباهی است، چون سدیم باعث احتباس مایعات در بدن می‌شود. سعی کنید روزی ۲. ۳۰۰ میلی گرم بیشتر نمک استفاده نکنید.

۶. گلوتن

گلوتن نیز مانند لبنیات، روی همه افراد تاثیر منفی نمی‌گذارد، اما یکی دیگر از غذاهایی است که گفته می‌شود می‌تواند باعث نفخ و گرفتگی در بسیاری از افراد شود. برای اینکه خود را ایمن نگه دارید، یک یا دو هفته قبل از عروسی گلوتن را از برنامه غذایی خود حذف کنید و ببینید که آیا تاثیری روی سیستم گوارشی تان گذاشته یا خیر. فقط به خاطر داشته باشید، فیبر را از منابع دیگر دریافت کنید تا معده سالم بماند.

۷. نوشیدنی‌های کربوهیدراته

نوشابه، آب گازدار، شامپاین و اساسا نوشیدنی هایی که حباب داشته باشند را کنار بگذارید. حباب هایی که به نوشیدنی حالت گازدار را می‌دهند، همین کار را روی بدنتان هم می‌کنند. با آزاد شدن تمام آن دی اکسید کربن در بدن، احساس نفخ و پف کردگی می‌کنید.

۸. سبزیجات

یکی از توصیه‌ها برای تغذیه مناسب، استفاده از سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم، کلم، کلم بروکسل و بروکلی است، اما نه زمانی که می‌خواهید در چند روز آینده شکمتان صاف باشد. این نوع سبزیجات نیز مانند لوبیا، نوعی قند دارند که فقط توسط باکتری‌های تولید کننده‌ی متان شکسته می‌شوند. در نتیجه نفخ و پف کردگی را درست زمانی که نباید حضور داشته باشند، تجربه می‌کنید.

با اینکه ما هرگز توصیه نمی‌کنیم سبزیجات سرشار از مواد مغذی را در برنامه خود محدود کنید، اما از این روش می‌توانید برای مدتی کوتاه استفاده کنید و یا حداقل سبزیجات خود را بپزید و خام نخورید.

۹. آدامس

اگر خواستید بوی دهانتان را تغییر دهید، این بار به جای آدامس از نعنا کمک بگیرید. علاوه بر اینکه بسیاری از انواع آدامس حاوی الکل قند هستند، وقتی آدامس می‌جوید هوای بیشتری را می‌بلعید بنابراین هوای اضافی که به معده تان می‌رود بیش از حد افزایش می‌یابد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حرف‌های جالب مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات غذایی را در این ویدئو مشاهده نمایید. این مدیر آزمایشگاه می گوید روغن های سنتی که در مغازه ها جلوی مشتری گرفته می شود نباید خریداری شوند چون باید قبل از مصرف آزمایش های لازم روی آن انجام شود.

کد خبر 849190 منبع: مهر برچسب‌ها سلامت روغن خبر مهم زيتون - روغن زيتون برنج تغذیه

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟