Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر در اولویت قرار گیرد گفت: تحرک در حوزه فرهنگی خارج از بعد سیاسی نخستین اصل آتش به اختیار بودن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به برخی منویات مقام معظم رهبری در هفته اخیر اظهار داشت: عبارت آتش به اختیار از سوی اقشار مختلف از جامعه به تعابیر گوناگونی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محوریت این عبارت در حوزه مسائل فرهنگی مطرح‌شده است افزود: کم‌کاری مسئولان فرهنگی نباید مانع از انجام وظایف و تکالیف هر شخص شود.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اینکه انجام فریضه امر به‌ معروف یکی از مهم‌ترین وظایف فرهنگی جامعه امروز است خاطرنشان کرد: این فریضه در جوامع امروزی کمرنگ‌تر شده که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی امر به‌ معروف را یکی از مصداق‌های بارز اجرای «آتش به اختیار» دانست و تصریح کرد: تحرک در حوزه فرهنگی خارج از بعد سیاسی نخستین اصل آتش به اختیار بودن است و نباید مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی آلوده شود.

شاه‌چراغی یادآور شد: دشمنان این سرزمین همواره با تهاجم‌های مختلف فرهنگی درصدد از بین بردن اتحاد و همبستگی ملت ایران هستند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند و در این راستا تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و ایجاد دو فرقه وهابیت و بهاییت را می‌توان از شاخص‌ترین توطئه‌های دشمنان دانست.

وی ترویج فرهنگ غربی، اعتیاد و افزایش آمار طلاق را از دیگر توطئه‌های دشمنان در این برهه عنوان کرد و گفت: میزان اعتیاد در نوجوانان 15 ساله افزایش‌یافته است و این برای آینده کشور می‌تواند خطرناک باش چراکه این نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند.

امام‌جمعه سمنان تأکید کرد: کاهش آمار اعتیاد از آمار کشف مواد مخدر مهم‌تر است چرا که این مهم می‌تواند در بسیاری از هجمه‌های فرهنگی مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

R41366/P1357/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، به‌صورت نمادین از سند ثبت ملی مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست میراث ناملموس کشور رونمایی شد.   حسن عربی افزود: در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس با قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.   او تصریح کرد: این میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۵۹۱ در سال ۱۴۰۰ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.   لَردِه دوزی مجموعه‌ای از هنر‌های دستی، مانند تکه‌دوزی، گل‌دوزی، بخارادوزی، خامه‌دوزی، پولک‌دوزی، قیطان‌دوزی، ساقه‌دوزی، سیاه دوزی، زری‌دوزی و سرمه‌دوزی است. لَردِه به معنای یک سطح صاف است که این فرآیند‌های هنری روی آن اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان