Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

ابلاغ ناگهانی ممنوعیت تولید موتورسیکلت در سال گذشته که تعطیلی 5 ماهه تولید را به همراه داشت باعث شد شوک بزرگی به این صنعت وارد شود و امروز 70 درصد ظرفیت صنعت موتورسیکلت تعطیل شده است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل حجازی رییس هیات مدیره انجمن موتور سیکلت ایران با اعلام این خبر و با اشاره مشکلاتی که به دنبال این دستور دامن تولیدکنندگان موتور سیکلت را گرفت ، گفت : امسال قطعا سال سخت و به شدت دشواری برای ماست چون به دنبال تعطیلی 5 ماهه سال گذشته که برخلاف مصوبه دولت صورت گرفت ، تولید 6 ماه در یک ماه پایان سال صورت گرفت اما در سوی دیگر بازار کشش جذب این میزان عرضه را به هیچ عنوان نداشت و این توقف تولید ضربه سهمگینی به این صنعت وارد کرد که در طول این دودهه بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : همین موضوع باعث شده گردش مالی شرکت های تولیدکنندگان موتورسیکلت کاهش یابد وبسیاری از آن ها توان مالی لازم برای سفارش های جدید به شرکای خارجی برای تولید موتورسیکلت های انژکتوری را نداشته باشند . به همین دلیل بیش از 70 درصد کارگرهای این خطور تولید بیکار شده اند و آمار شماره گذاری سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته حدود 90 درصد کاهش یافته است.

حجازی با اشاره به فشارهای وارد شده به صنعت موتورسیکلت به بهانه آلایندگی تاکید کرد: این حملات عموما ناشی از نبود و اطلاعات برخی از مسئولان و تصمیم گیران است . می گویند موتورسیکلت مقصر آلودگی هواست اما چگونه می توان آلودگی وسیله نقلیه با یک یلندر و 125 سی سی را به هزاران هزار خودروی فرسوده مقایسه کرد ؟ درست به مثابه این که بگویند که کودکی 5 ساله می تواند پهلوانی 50 ساله را خاک کند ؟ با چه منطق و عقلانیتی می توان چنین ادعایی را ارائه کرد.

او ادامه داد : اصلا با فرض وارد بودن این انتقادها باید خطاب به مسئولات تصمیم گیران گفت اگر بر اساس تحریم ها نتوانسته ایم تکنولوژی جدید وارد کنیم و جز چینی ها هیچ کشوری حاضر به همکاری با ایران نبوده ، مقصر تبعات این شرایط تولیدکنندگان موتورسیکلت هستند . فراموش نکنیم که حتی خودروسازها هم نتوانستند با خودروسازان کره ای و ژاپنی به توافق برسند و دست آخر به سراغ چینی ها رفتند .

به گفته حجازی ؛ امروز چینی هایی که در کشور خودشان انژکتوری شدن موتورسیکلت ها اجباری نشده سفارش های ما را دریافت می کنند و به اجرا می رسانند چاره دیگری هم نیست چون اصولا در هیچ کجای دنیا برای تولید موتوسیکلت های انژکتوری کمتر از 200 سی سی سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.

او هشدار داد اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد و فشار بر تولیدکنندگان موتورسیکلت ادامه داشته باشد در چندسال آینده اصولا صنعتی به نام موتورسیکلت در ایران وجود نخواهد داشت چون تولید آن برای تولیدکنندگان نه توجیه منطقی دارد نه اقتصادی. به عبارت دیگر به دهه 60 باز خواهیم گشت همه بازار در اختیار وارداتی ها بود و مردم برای خرید ثبت نام می کردند و آن روزها برای هر دستگاه موتورسیکلت بیش از یک میلیون تومان می پرداختند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)

همه ما با خودروهای تیون شده منصوری آشنا هستیم اما این بار نوبت به یک موتورسیکلت مشهور ایتالیایی رسیده است. این تیونر نام آشنا برای اولین بار از وسپا مونا ادیشن رونمایی کرده است، موتورسیکلتی که فقط به تعداد ۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

به گزارش پدال، منصوری موناکو ادیشن بر پایه وسپا التریکا شکل گرفته و دارای بهبودهای ظاهری متنوع به ویژه تریم فیبر کربن و چرم است. همچنین بدنه‌ای با رنگ‌آمیزی متمایز و رنگ‌های پرچم موناکو جزو دیگر ویژگی‌های موتورسیکلت وسپا منصوری خواهند بود. علاقه‌مندان به این شرکت حتی می‌توانند متوجه نشان خانه گریمالدی در پانل‌های جانبی فیبر کربنی شوند.

متأسفانه منصوری در بخش قوای محرکه موتورسیکلت وسپا هیچ تغییری ایجاد نکرده و بنابراین از این نظر تفاوتی بین موناکو ادیشن و مدل‌های استاندارد وجود ندارد. این موتورسیکلت از دو حالت سواری اکو و پاور سود می‌برد و به لطف باتری لیتیوم یوم و سیستم احیای انرژی می‌تواند شعاع حرکتی مناسبی را ارائه نماید.

البته نباید موتورسیکلت برقی موردبحث را با یکی دیگر از پروژه‌های مشابه منصوری یعنی فراری ۴۵۸ اسپایدر ۲۰۱۲ اشتباه گرفت چراکه آن خودرو به تعداد ۳ دستگاه تولید شد.

منصوری می‌گوید هدف از تولید چنین موتورسیکلتی ارائه یک اسکوتر با حداکثر قابلیت حمل‌ونقل روزمره و درعین‌حال دوستدار محیط‌زیست است. این تیونر علاوه بر بدنه‌ای با ترکیب رنگ‌های پرچم موناکو گل پخش‌کن و پانل‌های جانبی فیبر کربنی را تولید کرده است. صندلی چرمی با دوخت سفارشی نیز جزو دیگر موارد قابل‌توجه است.

منصوری قیمت موتورسیکلت موناکو ادیشن را اعلام نکرده اما اگر قیمت سایر محصولات این تیونر را به عنوان یک معیار در نظر بگیریم، برچسب قیمت شش رقمی و حتی بالاتر شاید باعث تعجب ما نشود. نظر شما درباره این موتورسیکلت چیست؟

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم