Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتهران نیوز، نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران

امام جمعه تهران:دشمن از «آتش به اختیار» مفهومی برای مقاصد شومش استنتاج کرد

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم نماز عید فطر امسال، گفت:رهبر انقلاب در نماز عید فطر راجع‌به «آتش به اختیار» فرمودند که لازم است بگویم کهاین اصطلاح در جاهایی که نظامیان هستند مطرح می‌شود، به طوری کهافسر خطوط، مطلبی را می‌دهد و می‌گوید که منتظر ما نباشید و در آنجا متداول و متناسب است، در مجلس هم که صدام حمله کرد، شهید چمران به همین نکته در مجلس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر انقلابمطلب آتش به اختیار را در میان دانشجویان فرمودند و گفتند که که اگر مشکلی از نظر فرهنگی دیدید، تذکر دهید و نگذارید که سیستم ضعیف و کم‌توان شود، نه اینکه شما حرکت‌‌هایی بکنید که هرج و مرج شود، این تحریف‌ها خوب نیست که انسان کلام یک نفر را بگیرد و جلو و عقب را حذف کند و از این «آتش به اختیار» مفهومی را استنتاج کند که به مقاصد شومش برسد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد:یک شخصیتی که ولی‌امر و فقیه جامع‌الشرایط، عادل و منادی عدالت، قانون، نظم و رهبر صلح و آزادی و رهبر قانونی است، برای اینکه بنیه فرهنگی کشور قوی شود، چنین تحلیلی (آتش به اختیار)را در مطالبی بیان می‌کنند، اما دشمن می‌خواهد از هر جایی علیه نظام و کشور وارد شود و سوء‌استفاده کند.

به گزارش تسنیم؛ آیت‌الله امامی‌کاشانی در بخش دیگری از سخنانشامنیت موجود کشور را تاجی بر سر ملت ایران دانست و تصریح کرد:این تاج امنیت و عزت را باید حفظ کرد که با وحدت، توکل به خدا و دل به نیت‌‌های پاک به دست می‌آید و همههمه نگاه‌شان به حرکت ولی‌امر باشد، آن وقت است که شوکت ما به جای خودش باقی می‌ماند.

وی همچنین از سپاه پاسداران به دلیل شلیک موشک به مواضع داعش در «دیرالزور» سوریه قدردانی و آن را به جا و درست توصیف کرد و اظهارداشت:امیدوارم تروریست‌هاو حامیان‌شان فهیمده باشند که جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایات هرگز اغماض نمی‌کند و به تروریست وحامیان‌شان پاسخی از این محکم‌تر می‌دهد و این درس را باید بگیرند.

امام جمعه خیرآباد:عده ای با پروژه های سپاه عکس می اندازند و بعد مدعی می شوند سپاه رقیب بخش خصوصی است

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد بیان داشت: در بحث حیاء از خداوند قید حق الحیاء نیز آمده است، درحالی که در موارد دیگر قید نیست حال باید دید این قید چه معنا می دهد.

حجت الاسلام طزری افزود: در روایت از پیامبر اسلام(ص) است که فرمود از خداوند حیا کنید حق حیا یعنی فرمود اینکه همواره مرگ را جلوی چشم خود قرار دهید یعنی همواره به یاد مرگ باشد و بداند روزی خواهد مرد.

وی ادامه داد: به مال و زینت دنیا اهمیت ندهد و وابسته به دنیا نشود، سر و آنچه در دنیا است را حفظ کند، مفسرین در این مورد گفته اند یعنی چشم ، گوش ، زبان و حتی قیافه خود را نیز حفظ کند.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: کسی که از خداوند حیا می کند باید به ظاهر خود اهمیت دهد و آنچه را که منافات با یک انسان مسلمان دارد را ترک کند.

حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نمازجمعه گفت: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند که اگر این فرمایش هم نبود عقل حکم می کرد ما اینگونه عمل کنیم، ایشان فرمودند هر چه مظهر اقتدار ملی است باید تقویت بشود.

امام جمعه خیرآباد افزود: هر آنچه باعث اقتدار و عزت ایران اسلامی است باید حفظ و تقویت و گرامی داشته شود.

وی اظهار داشت: یکی از مظاهر عزت و اقتدار نظام اسلامی ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از بدو تاسیس تاکنون خدمات بسیار ارزنده ای را برای کشور داشته است و این فرمایش امام(ره) است که فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود تائید این گفتار است و نمونه بارز این اقتدار و عزت، حمله موشکی به دیرالزور در سوریه بود که به انتقام عملیات تروریستی در تهران صورت گرفت.

حجت الاسلام طزری بیان کرد: همه ما به خصوص مسئولان وظیفه دارند این نهاد مقدس را حمایت نمایند، سپاه در بحث کارهای اقتصادی و عمرانی با خواهش دولت ها وارد میدان شده است و در عرصه های مختلف اقتصادی کمک کار دولت نیز بوده است که نمونه بارز آن راه اندازی پتروشیمی خلیج فارس بود که ما را در تولید بنزین خود کفایی می کرد.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: این عملکرد سپاه باعث شده است که دشمنان سپاه را همچون خاری در چشم خود ببینند و برای از بین بردن آن به هر کاری که می توانند دست بزنند.

حجت الاسلام طزری افزود: تحریم سپاه از سوی تعدادی از اعضاء اتحادیه اروپا، این کار دشمنان مایه تعجب نیست، بلکه مایه تعجب آن است که عده ای در داخل و متاسفانه بعضی از مسئولین همان کارهایی را بکنند که دشمنان می کنند.

وی ادامه داد: یک روز با پروژه های سپاه عکس می اندازند و میلیاردها بدهی به سپاه را به فراموشی می سپارند و از طرف دیگر مدعی می شوند سپاه رقیب بخش خصوصی است، اینگونه افراد باید بدانند کار و عمل آنان هر چند از روی غفلت باشد بازی در زمین دشمن است.

امام جمعه خیرآباد گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ۶ تا ۱۲ تیر به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام گرفت، هفته ای که با نگاه به آن شاهد انواع جنایت‌های آمریکا در این هفته هستیم.

وی ادامه داد: ابتدای آن با ترور نافرجام مقام معظم رهبری و آخر آن با منهدم کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با ۲۹۰ نفر مسافر، آمریکا با این همه جنایاتی که در حق مردم کشور ما و سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی انجام داده است، باید در مجامع بین المللی محکوم و به جنایاتش رسیدگی شود.

حجت الاسلام طزری اظهار داشت: امروز با توسل به همین حقوق بشر کشورهایی همچون کشور ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند و انواع تحریم‌های ظالمانه را علیه کشور ما وضع می‌کند و حال آنکه می‌دانیم این تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نیست و هدف از بین بردن و تغییر نظام اسلامی است که به آن نخواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم در یک اقدام کم سابقه بیش از چند هزار رشته از دانشگاه آزاد اسلامی را به بهانه ارتقا کیفیت حذف کرد گفت: این اقدام مشکلات بسیاری را برای دانشجویان این دانشگاه به وجود آورده است، اینکه باید علم در دانشگاه ها چه دولتی و چه آزاد ارتقا یابد سخن درستی است و اینکه دانشگاه آزاد باید کیفیت آموزشی را ارتقا دهد مطلب درستی است اما حذف چند هزار رشته شائبه سیاسی بودن این کار را می رساند و ثانیا خلاف مصوبه مجلس نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: وزارت علوم اگر می‌خواهد نظام آموزشی را ارتقا دهد نباید خلاف قانون این کار را انجام دهد.

امام جمعه اسلامشهر:آمریکایی ها هیچ‌وقت حقوق بشر نمی‌فهمند/ سپاه به معنای حقیقی حزب‌الله است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی قلی پور در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه نهم تیرماه در اسلامشهر ضمن توصیه به تقوا افزود:بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) تسبیحات اربعه ذکری است که ریشه در زمین و شاخه در آسمان دارد، همچنین ۳۰ مرتبه خواندن این ذکر بعد از نمازهای واجب خیلی سفارش شده است.

وی با اشاره به ایام روزه‌داری در ماه مبارک رمضان گفت: باید برکاتی که ماه مبارک رمضان برای ما داشت حفظ و ذخیره کنیم.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره مبارکه مجادله خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه کسانی که حزب‌الله را معرفی می‌کند، خداوند می‌فرماید: کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارند نمی‌بینی که اینان با دشمنان خدا و پیامبر دوست شوند این‌ها دوستی‌شان معیاری دارد ولو پدر، برادر یا اقوامشان باشند، مؤمنان با آنان دوست نمی‌شوند خداوند ایمان را در دل این‌ها نوشته است این‌ها حزب‌الله هستند و به رستگاری رسیدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قلی پور با اشاره به ۸ شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بدست آل سعود افزود: آل سعود نه‌تنها قبور ائمه، بلکه قبور خیلی از بزرگان و صحابه را تخریب کردند، آن‌ها به قبور مدینه بسنده نکردند و در قبرستان‌های مکه گنبد و بارگاه را تخریب کردند، همان سال در کربلا ۷ هزار نفر از علما و فضلا را کشتند و هر چه اشیای قیمتی بود غارت کردند، آنان می‌خواستند به نجف حمله کنند که نتوانستند.

امام جمعه موقت اسلامشهر اعلام کرد: اقدامات این جنایت‌کاران تنها محدود به زمان حال نیست که به یمن حمله می‌کنند و کودکان را می‌کشند.خداوند انشالله این غده چرکین را از بدنه اسلام پاک کند تا مسلمانان راحت زندگی کنند،هر جا شر و فتنه‌ای هست آل سعود دست دارد.

وی بابیان اینکه اهل تسنن مانند شیعیان زیارت قبر پیامبر و قبور ائمه را برخود لازم می‌دانستند، افزود: آل سعود اعتقاد دارد که زیارت قبر ائمه شرک است اما اهل تسنن قبر پیامبر را زیارت می‌کنند آل سعود از مسلمانان می‌ترسیدند وگرنه قبر پیامبر اکرم را نیز تخریب می‌کردند آل سعود نوکران حلقه به گوشی هستند که مجری دستورات اربابشان‌اند.

وی با اشاره روز ۱۲ تیرماه ، سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان متجاوز آمریکا گفت: آمریکایی‌ها پایبند تعهد خود نیستند و هیچ‌وقت حقوق بشر نمی‌فهمند.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره جنایات آمریکا در افغانستان و عراق و حمایت از داعش گفت:آمریکا ۶۰ سال است که از رژیم غاصب صهیونیستی برای از بین بردن فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، حمایت از عربستان برای ترور مردم بیچاره یمن و تخریب بناهای آنان و بمباران شیمیایی هیروشیما ازجمله جنایات آمریکا در جهان است.دولتمردان ما باید مراقب باشند ، نباید گول این‌ها را خورد و نباید با آنان رابطه دوستی برقرار کرد.

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع داعش در سوریه گفت: سپاه به معنای حقیقی حزب‌الله است ،آنان با این اقدام دل مردم را شاد کردند ، انشاالله که بتوانند انتقام همه مظلومان عالم را بگیرند.

امام جمعه موقت رباط کریم: مردم هر مسئله کوچکی را قضایی نکنند

حجت الاسلام علی اکبر رشید زاده، امام جمعه موقت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه ما در حال غفلت از خدا هستیم یعنی به امورات دنیا مشغول شده و از یاد غافل گشته ایم، این می تواند اسباب مرگ ناگهانی را فراهم نماید.

وی در ادامه فرمود : ماه مبارک رمضان دستاوردهای فرهنگی، سیاسی ومعنوی زیادی داشت و مردم در این ماه این دستاوردها را به دست آوردند این‌ها ذخیره‌های الهی نیز بودند که باید در راه حفظ آن‌ها کوشا باشیم.

امام جمعه موقت رباط کریم تأکید کرد: در تیرماه اتفاقات زیادی افتاده است، در این حادثه‌ها عمدتا دست امریکا از حمایت های صهیونیست ها نمایانگر بود.

وی ادامه داد: اولین اقدام ترورنا فرجام رهبر معظم انقلاب بود که در مسجد ابوذر اتفاق افتاد که رهبری در این حادثه اسیب دیدند، در حادثه بعدی نیز شهید بهشتی به همراه یارانش در یک عملیات تروریستی از دنیا رفتند که این اتفاقات در کشور ما مایه استوار شدن انقلاب شد.

حجت الاسلام رشید زاده ابراز کرد: فاجعه بزرگ بعدی بمباران شیمیایی سر دشت بود که در این بمباران حدود ۱۲۰ مفر کشته شدند، بیش از ۸ هزار نفر شیمیایی شدند که تا به امروز این افراد هنوز این بیماری را به دارند و این مشکلات درمانی بسیار زیادی دارند هنوز امریکا حتی یک ریال به ما قرامت نداده است.

وی با اشاره به موضوع حملات اخیر به کشور یمن، اظهار کرد:امروز در یمن بمب‌های آمریکایی مردم مظلوم یمن را می‌کشند، در بقیه کشور ها هم همین طور است در سوریه،عراق، لبنان و در همه جا ردپایی از خون خواری امریکا دیده می‌شود.

رییس دادگستری رباط کریم تصریح کرد:هفته قوه قضائیه است درست مشکلاتی وجود دارد اما باید گفت حدودا پیش از ۱۵ میلیون پرونده وجود دارد، در قوه قضائیه ریش سفیدان وارد میدان عطوفت شوند،هر مسئله کوچکی را قضایی نکنند تا کیفیت پایین نیاید، مردم هنگام معامله دقت کنند قبل هر معامله ای با یک حقوق دان مشورت کنند، لطفا درهنگام سرمایه گذاری در موسسه‌ها دقت کنید طمع نکنید تا دچار مشکل نشوید.

امام جمعه بخش گلستان:خواسته های کفار و منافقین مشترک است/ امروز جبهه، جبهه جنگ نرم می باشد

حجت الاسلام والمسلمین عارفی امام جمعه موقت بخش گلستان در خطبه های نماز جمعه خود ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی، بیان داشت: پیروزی در دور های مختلف انقلاب اسلامی نظیر زمان شکل گیری انقلاب، جنگ تحمیلی و حال حاضر را مدیون انسان های باتقوایی هستیم که در زمینه های مختلف توانستند نقش موثر خود را ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این امر که ما مدیون تقوای رهبر انقلاب هستیم، گفت: امثال مقام معظم رهبری توانستند بلا را تا به امروز از سر این کشور دور کنند، و خداوند از انسان های متقی حمایت حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین همچنین به تلاش های پیاپی کفار اشاره کرد، و تصریح کرد: دشمنان انقلاب امروز سعی در از بین بردن خدامحوری هستند و زمانی که خدامحوری از بین برود، بحث انسان محوری را به میان خواهند کشید، نخستین ویژگی این کفار جهان بینی مادی آن ها می باشد، اینکه هرگز از شما راضی نخواهند شد.

وی در رابطه با خصوصیات کفار، اذعان داشت: اینان تنها به فکر منفعت خود بوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت مسلمان استفاده می کنند، و نباید برخی زمانی که کفار حرکتی انجام نمی دهند، بگویند که بخاطر شخص من یا حزب و گروه ما بوده است، چرا که این امر به دلیل عدم توانایی کافرین است.

امام جمعه موقت بخش گلستان خواسته های کفار و منافقین را یکی دانست، و تبیین کرد: برای مثال در سال ۵۹ آمریکایی ها دستور مسدود کردن دارایی های ایران را دادند و همچنین ناو آمریکایی در سال ۶۸ هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس هدف قرار می دهد، که سالگرد این اتفاقات در هفته پیش رو می باشد.

وی با بیان صحبت های مقام بلند پایه امریکایی در شب گذشته مبنی بر حمایت از ایرانی های خوب، تشریح کرد: خوب از نظر آن ها تعریف دارد، و در صحبت های خود گفت که منظور از ایرانی های خوب، افراد مخالفت می باشد، و تقویت آن ها را مهم خواند.

عارفی در پایان باتوجه به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تغییر جای شهید و جلاد افزود: مراقب باشید که چنین اتفاقی نیوفتد، و عده ای نگوبند که چرا برخی از منافقان و کفار مجازات شدند و بدین ترتیب جای خوب و بد تغییر نمایند، امروز جبهه، جبهه جنگ نرم و هجوم به نفکرات و اعتقادادت افراد می باشد.

امام جمعه دماوند:ترورهای دهه ۶۰، انتقام‌گیری منافقان و بنی‌صدر بود/ روزی که ملت عراق، مقاومت را به‌جای مذاکره انتخاب کرد، به سمت پیروزی حرکت کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر دماوند، اظهار کرد: ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، یادآور ترور نافرجام رهبر انقلاب است که بعد از نطق تاریخی ایشان در عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر صورت پذیرفت که عده‌ای معتقدند، این انتقام‌ها به‌واسطه رابطه بنی‌صدر با سازمان منافقین بوده است.

وی افزود: امام در پیامی که به رهبر انقلاب در پی این ترور داشتند، این موضوع را به ایشان تبریک گفتند و این موضوع را نشان از خدمت ایشان به کشور، اسلام و مسلمانان دانستند.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به حادثه ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش، خاطرنشان کرد: امام خمینی، بهشتی را مظلوم معرفی کردند و عده‌ای سعی داشتند شهید بهشتی را پیش از ترور فیزیکی، ترور شخصیت کنند.

فتاح دماوندی بابیان اینکه باید قوه قضاییه همچون دولت و مجلس، موردحمایت قرار گیرد، تصریح کرد: نباید بگذاریم دستگاه قضایی مورد تهمت قرار گیرد و اگر منافقان اعدام نشوند و تعدی گران به بیت‌المال محاکمه نشوند، چراغ امید مردم کم‌سو می‌شود.
وی بابیان اینکه کسانی که ترورها را رقم زدند و به عراق، سلاح شیمیایی دادند و داعش را به وجود آوردند، امروز ادعای حقوق بشر دارند، تأکید کرد: آمریکا تنها پی منافع خودش است و کشوری که ۲۲۰ هزار نفر را در حمله اتمی به کشتن داد، دیروز ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل محکوم کرده است و نگرانی آمریکا از جبهه مقاومت و پیروزی‌ها در عراق و سوریه است.

امام‌جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: درس حوادث تروریستی سال ۶۰ و حوادث تروریستی امروز این است که مرکز همه این فتنه‌ها آمریکا است و مذاکره نتوانست داعش را بیرون کند؛ بلکه مقاومت توانست آن‌ها را نابود کند.
فتاح دماوندی ادامه داد: روزی که دولت عراق تصمیم گرفت مذاکره را رها کند و به مقاومت روی بیاورد، شهرهای عراق را یک به یک آزاد کرد و روز گذشته، مرکز خلافت ابوبکر بغدادی در موصل آزاد و این دولت دروغین به‌پایان رسید.

امام جمعه قرچک:هدف از وجود قوه قضائیه اینست که مردم در جامعه احساس آرامش کنند

حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: اگر چشم بصیرت را باز کنید وسایل بینایی فراهم شده است واگر گوش شنوا داشته باشید سخنان حق به شما رسانده شد. و اگر اهل هدایت باشید وسایل هدایت باشید وسایل هدایت فراهم گشته است.

وی با اشاره به هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید عدالت و اندیشه شهید غریب و مظلومیت ، شهید بهشتی (ره) و هفته قوه قضائیه بیان کرد: ویژگی رسالت آن شهید این بود که در مقابل دو آفت بزرگ و مضر انقلاب ، سخت ایستادند و مبارزه کردند ،نفاق و لیبرالیسم. بر یک عقیده اصولی و حیاتی پا فشاری کردند که اسلام هم دین است و هم دولت ، هم ایدئولژی و هم نظام حکومتی است وامام راحل فرمود : بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت و خار چشم دشمنان اسلام بود . امام جمعه شهرستان ادامه داد: برترین خدمت شهید ، تدوین مهندسی قضائی بر محور اسلام ناب محمدی بوده است. از جمله سروران جبهه فرهنگی بود که تبلیغ اسلام را و مبارزه با لا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال‌«سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد