Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: بدعهدی‌های غرب درباره مسائل بانکی و پولی را باید جدی گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، به نقل از روابط عمومی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سید حسن حسینی شاهرودی اظهار داشت: تمدید شرایط تعلیق ایران در FATF نشان داد که آن‌ها خواستار ادامه روند فشار و امتیاز گیری از ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره خارج نشدن ایران از لیست سیاه FATF با توجه به اقدامات مثبت و سازنده کشورمان، گفت: بعدازاینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی شرایط این به‌اصطلاح سازمان بین دولتی را پذیرفت و آن را انجام داد، مطمئناً ما نیز خواهان پایبندی کشورهای غربی و طرف برجام برای اجرای توافقات خود هستیم، ولی تمدید شرایط تعلیق ایران در FATF نشان داد که آن‌ها خواستار ادامه روند فشار و امتیاز گیری از ایران هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه غربی‌ها اعلام کرده بودند که در صورت انجام امور مرتبط با مسئله FATF از سوی ایران تمام مشکلات و مسائل برطرف و ایران از لیست سیاه خارج خواهد شد، تصریح کرد: اما تعلیق این وضعیت نشان از دست‌های برای تحت‌فشار قرار دادن ایران در مسائل مالی اقتصادی و تجاری دارد تا کشورمان نتواند به‌خوبی در بازارهای جهانی به مبادلات تجاری و بازرگانی بپردازد.

حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه غرب به دنبال این است که ایران را در شرایط نامطلوب قرار دهد تا با اعمال تهدید و فشار بتواند از ایران امتیاز کسب کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌های به توافقات انجام‌شده پایبند بوده و به‌هیچ‌عنوان نقضی در امور مرتبط با برجام نداشته است، اما شاهد بدعهدی طرف‌های مقابل به توافقات هستیم.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و اقدامات و برنامه‌های که غرب و آمریکا علیه ایران اعمال کرده‌اند، آنچه مشخص است که دراین‌بین چیزی عاید ایران نمی‌شود و سیستم پولی و بانکی ایران با مشکلاتی مواجه می‌شود.

‌نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس اظهار داشت: مطمئناً غرب و آمریکا در موضوع مسائل بانکی و مالی سعی در فشار به ایران دارند و به فکر منافع خود و کشورهای سرمایه‌داری هستند و سیاست‌های آن‌ها به‌گونه‌ای که درزمینهٔ برجام در حال اجرا است و طبعاً مؤسسات مالی و بانکی نیز به پیروی از آن‌ها عمل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک با توجه به اشکال در مباحث مالی و پولی ما نمی‌توانیم شاهد ردوبدل کردن پول باشیم و به همین خاطر مجبور به تهاتر و مبادله کالا به کالا خواهیم بود که این امر به ضرر کشورمان خواهد بود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های فراوانی را بابت برجام و تصویب آن پرداخت کرده‌ایم و به‌تمامی مفاد این توافق‌نامه پایبند بوده‌ایم انتظار داریم که طرف غربی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته، به تعهدات خود پایبند و از ادامه روند فعلی دست بردارد، ‌در غیر این صورت ایران باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام/

R41366/P4001/S6,64/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۴۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود

سخنگوی دولت گفت: حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل بیش از ١۴٠ میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی شامگاه چهارشنبه _دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل بیش از ١۴٠ میلیارد دلار بود، همچنین تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت‌ها است.

بهادری جهرمی افزود: این دولت نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام را آغاز کرد، اما بر اساس اولویت بندی پیش می‌رود.

وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه مؤسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این دولت اهل اراده و تصمیم است و وقتی تصمیمی می‌گیردبه آن عمل می‌کند و اهل شعار و وعده نیست.

بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.

وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت‌ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.

بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 749985

دیگر خبرها

  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟
  • بازیگران سریال تورم