Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با تأکيد بر اينکه شرکت‌هاي ايراني براي توقف پروازهاي خود به فرودگاه نجف مصمم هستند، اعمال نرخ‌هاي غيرمنطقي از سوي اين فرودگاه خصوصي را دليل اخذ اين تصميم جمعي دانست و گفت: روز آينده هيأت عراقي براي مذاکره با شرکت‌ها درباره فرودگاه نجف، به ايران مي‌آيد.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، مقصود اسعدي ساماني با اشاره به نرخ‌گذاري غيرمنطقي خدمات فرودگاهي و مسافري از سوي فرودگاه خصوصي براي شرکت‌هاي هواپيمايي و زائران‌ ايراني، اظهار داشت‌: از چندي پيش، فرودگاه نجف‌ عوارضي را تحت عنوان عوارض گمرکي وضع کرد‌ بدين ترتيب که‌ شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني بايد از سال 2010 ميلادي تاکنون به‌ازاي هر پرواز، حدود 85 دلار به اين فرودگاه پرداخت کند و در واقع در سال جاري با وضع اين قانون، ‌آن را عطف به‌ماسبق هم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: همچنين فرودگاه نجف در ازاي پروازهايي که به اين فرودگاه انجام مي‌شود، به ازاي هر صندلي، مبلغ 15 دلار از شرکت‌هاي ايراني دريافت مي‌کند ضمن آنکه مبلغ 10 دلار هم از مسافران در فرودگاه دريافت مي‌‌کند.

بنا به گفته دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي، ‌هزينه هندلينگ پرواز در فرودگاه نجف حدود چهار برابر هزينه هندلينگ پرواز در فرودگاه‌هاي ايران است ضمن آنکه هزينه سوخت در فرودگاه نجف 98 سنت و تقريباً چهار برابر هزينه سوخت شرکت هواپيمايي در ايران است.

اسعدي ساماني افزود: ‌در فرودگاه‌هاي ايران به ازاي هر پروازي که از عراق به ايران مي‌آيد هزينه هندلينگ پرواز بين 3 هزار دلار ‌تا 3 هزار و 500 دلار براي هر پرواز متفاوت است، اما در فرودگاه نجف رقمي بين 14 تا 18 هزار دلار بابت هزينه هندلينگ دريافت مي‌شود و اين موجب افزايش هزينه شرکت‌ها شده است.
وي بيان کرد: اين رفتار غيرمنطقي و وضع عوارض گمرکي جديد و عطف به ماسبق کردن آن از سوي فرودگاه نجف، موجب بروز اعتراضاتي از سوي شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني شد.

بنابراين گزارش دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي پيش از اين هم در اين‌باره به فارس گفته بود: ‌شرکت‌هاي هواپيمايي از قبل هم پيگير حل مشکلات خود در فرودگاه نجف بوده‌اند،‌به دليل نرخ‌هايي که بابت هر پرواز و هزينه بالاي هندلينگ از ايرلاين‌هاي ايراني در فرودگاه نجف دريافت مي‌شود، شرکت‌هاي هواپيمايي مراتب اعتراض خود را به فرودگاه نجف اعلام کردند و مذاکراتي نيز با رئيس سازمان هواپيمايي ايران و سازمان هواپيمايي عراق داشته‌اند، ضمن آنکه سازمان هواپيمايي دو طرف نيز مذاکراتي با يکديگر در اين باره داشته‌اند. شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني در اين‌باره به سازمان هواپيمايي عراق شکايت کرده‌اند اما اين فرودگاه به دنبال آن است که اين رقم را دريافت کند.

بنا به گفته اسعدي ساماني‌ مذاکرات‌ با فرودگاه نجف انجام شد اما اين مشکلات رفع نشده است ضمن آنکه اين عوارض گمرکي جديد که وضع شد و عطف به ماسبق شدن آن هزينه شرکت‌هاي هواپيمايي را بسيار افزايش داده است. در اين راستا شرکت‌هاي هواپيمايي ايران تصميم گرفتند از دهم تيرماه (يک‌ جولاي) همه پروازهاي خود را به فرودگاه نجف قطع کنند تا اين مشکل رفع شود و مسئولان فرودگاه نجف تجديدنظر در وضع اين عوارض گمرکي داشته باشند.

طبق گفته دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي به‌ هر‌ حال با اين عوارض و نرخ‌هاي گراني که در فرودگاه نجف از ايرلاين و مسافر ايراني دريافت مي‌شود، فقط هزينه سفر عتبات عاليات افزايش مي‌يابد،بنابراين مسئولان فرودگاه نجف بايد در اين رفتار خود تجديدنظر کنند. به نظر مي‌رسد مسئولان فرودگاه نجف از اشتياق ايرانيان براي سفرهاي عتبات عاليات سوءاستفاده مي‌کنند. اين عوارض گمرکي هزينه شرکت‌ها را بالا برده ‌و موجب افزايش نرخ بليت و هزينه زائر شده است بنابراين مقرر شد از يک جولاي پرواز به فرودگاه نجف را متوقف کنيم.

بنا به گفته اسعدي ساماني ‌فرودگاه نجف جزو گران‌ترين فرودگاه‌هاي دنيا براي شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني است،‌ البته فرودگاه نجف، خصوصي است،‌ به دنبال مذاکراتي که با وزير حمل‌ونقل عراق و سازمان هواپيمايي کشوري اين کشور داشته‌ايم، آنها اعلام کردند که چون فرودگاه نجف توسط بخش خصوصي اداره مي‌شود، ما نمي‌توانيم درباره اين فرودگاه اعمال‌نظر کنيم و آنها به صورت مستقل عمل مي‌کنند و مستقل تصميم مي‌گيرند و تبعيتي از تصميمات ما ندارند.

وي اظهار داشت: البته شرکت‌هاي هواپيمايي پروازهاي خود را به فرودگاه بغداد طبق برنامه‌هاي قبلي انجام مي‌دهند و فقط در اعتراض به نرخ‌هاي غيرمنطقي فرودگاه نجف، فعلاً پرواز هواپيماهاي اين ايرلاين‌ها به فرودگاه نجف از 10 تيرماه 96 متوقف است.

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي افزود: براي رفع اين مشکل مقرر شده است روز دهم تيرماه برابر با يک جولاي، هيأتي از کشور عراق به تهران بيايد و مذاکراتي با شرکت‌هاي هواپيمايي در اين‌باره داشته باشند اما فعلاً و تا به نتيجه نرسيدن اين جلسات، شرکت‌ها بر تصميم خود مبني بر توقف پروازها به فرودگاه نجف مصمم هستند.
فارس
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!

تین نیوز نوید حداد :

مهماندار زن سابق اکنون رئیس هواپیمایی ژاپن است. هواپیمایی ژاپن پس از ورشکستگی در سال 2010 در حال پوست اندازی و رشد است.

به گزارش تین نین نیوز به نقل از بی بی سی، انتخاب میتسوکو توتوری (Mitsuko Tottori) به عنوان رئیس خطوط هوایی ژاپن در ژانویه سال جاری موجی از شوک را در میان شرکت های بزرگ ژاپن ایجاد کرد. خانم توتوری نه تنها اولین رئیس زن شرکت هواپیمایی ژاپن (Japan airlines) بود، بلکه کار خود را به عنوان یکی از خدمه کابین (cabin crew) آغاز کرده بود. 

بعد از انتصاب به عنوان رئیس، یک وب سایت حتی او را با عنوان " مولکول جهش یافته " یا " جهش یافته " توصیف کرد، اشاره به آنکه توتوری در سیستم هوایی ژاپن (JAS) - یک شرکت هواپیمایی بسیار کوچکتر که Japan Airlines دو دهه پیش آن را خریداری کرد - کار کرده بود. 

به طور خلاصه، او از جمع تجار نابغه نبود که به طور معمول به جایگاه بالاتر در شغل خود نایل می شوند. لازم به ذکر است که از میان 10 مردی که این پست مدیریتی را تصاحب کرده بودند هفت نفر آنها فارغ التحصیل دانشگاه های برتر ژاپن بودند، در حالیکه خانم توتوری فارغ التحصیل یک کالج با اعتبار پایین است.

با انتصاب خانم توتوری، هواپیمایی ژاپن در میان کمتر از یک درصد شرکت های برتر ژاپن به رهبری زنان پیوسته است. رئیس فعلی این شرکت هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بی بی سی گفت: من خودم را به عنوان اولین زن یا مهماندار سابق هواپیما نمی بینم، بلکه می خواهم به عنوان یک فرد عمل کنم، بنابراین انتظار نداشتم که این همه توجه را جلب کنم.

لازم به ذکر است که انتصاب توتوری تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که مهمانداران شرکت هواپیمایی ژاپن برای تخلیه موفقیت آمیز مسافران از هواپیمای ایرباس A350 که هنگام فرود با یک هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرده بود، مورد ستایش قرار گرفتند. هواپیمای پرواز شماره 516 خطوط هوایی ژاپن پس از برخورد در باند فرودگاه هاندا توکیو به آتش کشیده شد. 

در این سانحه، پنج نفر از 6 خدمه هواپیمای گارد ساحلی کشته و کاپیتان نیز زخمی شدند. با این حال در عرض چند دقیقه پس از برخورد، تمامی 379 نفر از ایرباس A350-900  با خیال راحت فرار کرده بود. آموزش دقیق مهمانداران در فراری دادن مسافران به طور ناگهانی در کانون توجه قرار گرفت.

به عنوان یک مهماندار سابق، خانم توتوری اهمیت ایمنی حمل و نقل هوایی را در وهله اول آموخت. چهار ماه پس از اینکه او در سال 1985 مهماندار هواپیما شد، خطوط هوایی ژاپن مرگبارترین حادثه هواپیمایی تاریخ حمل و نقل هوایی را در کوه اوسوتاکا تجربه کرد که 520 نفر را به کام مرگ فرستاد. 

توتوری ضمن اشاره به این سانحه مرگبار هوایی گفت که به هر یک از کارکنان JAL فرصتی داده می شود تا از کوه اوسوتاکا بالا بروند و با کسانی که حادثه را به یاد دارند صحبت کنند. همچنین بقایای هواپیما را در مرکز ارتقاء ایمنی خود به نمایش گذاشته می شوند تا به جای خواندن در مورد آن در یک کتاب، کارکنان هواپیمایی  ژاپن با چشمان خودشان نگاه کنند و با پوست خودشان احساس کنند تا در مورد حادثه یاد بگیرند.

انتصاب توتوری به عنوان یک مقام ارشد در حالی به عنوان یک شگفتی قلمداد شد که شرکت هواپیمایی ژاپن از زمان ورشکستگی در سال 2010 به سرعت تغییر کرده است و به لطف حمایت مالی عمده دولت موفق به ادامه پرواز شده و کسب و کار با هیئت مدیره جدید بازسازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»