Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کنسرت جدید علی لهراسبی، بازی دهقان در سریال حضرت موسی (ع) و حال این روزهای داریوش اسدزاده و روند انتشار کتاب جدید این هنرمند از جمله مهم‌ترین اخبار عرصه هنر در هفته گذشته است. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته شاهد روی دادن اتفاق‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون بود که در گزارش زیر به مهم‌ترین این اتفاق‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**کنسرت تیرماه علی لهراسبی بسیار متفاوت است/ برنامه ریزی برای تور کنسرت‌های خواننده فاصله‌ها
مدیر گروه علی لهراسبی با اشاره به تفاوت بسیار زیاد کنسرت علی لهراسبی با دیگر اجراهای او از برنامه‌ریزی برای برگزاری تور کنسرت‌های خواننده «فاصله‌ها» سخن گفت.

زایا سلیمان مدیر گروه علی لهراسبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: کنسرت تیرماه علی لهراسبی به سه بخش تقسیم می‌شود و هر بخش شامل ۴ یا ۵ قطعه است که پشت سر هم اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: هنگام اجرای آثار انتخاب شده، فضایی متناسب با قطعه‌های اجرایی ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که اگر فضای قطعه‌های اجرایی شاد باشد مردم مدتی در این فضا می‌مانند و اگر فضای قطعه‌های اجرایی آرام‌تر باشد نیز همین حالت برقرار است.
سلیمان تصریح کرد: برای صحنه دکور خاصی نداریم، اما روی نور، صدا و تصویرهایی که پخش می‌شود بازی انجام می‌شود و به‌طور کلی این اجرا با دیگر کنسرت‌های علی لهراسبی متفاوت است.
**گرفتن سیمرغ بلورین برایم مهم است/نقش‌های اول همیشه به بازیگران چهره می‌رسد
بازیگر فیلم انزوا گفت: سیمرغ برای هر بازیگری مهم بوده و طبعاً برای من هم مهم است. به احتمال فراوان این سیمرغ را به دست می‌آورم، زیرا در روندی که من کار می‌کنم اتفاقات خوبی افتاده و امیدوارم هرچه زودتر نقش مورد علاقه‌ام را ایفا کرده و سیمرغ را به دست آورم.

نادر فلاح بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت‌های خود در سال جاری گفت: فعلاً هیچ پیشنهادی در سینما و تلویزیون نداشته و در حال حاضر تمرین‌های نمایشی به نام دریبل را کار می‌کنم.وی درباره این اثر افزود: این نمایش موضوعی اجتماعی داشته و به مشکلات یک خانواده می‌پردازد. به احتمال فراوان نمایش "دریبل" مهر ماه امسال روی صحنه رفته و به جشنواره تئاتر فجر هم خواهد رفت.
بازیگر فیلم "سد معبر" با اشاره به نزدیک شدن به اکران فیلم "انزوا" ادامه داد: به نظرم این فیلم اتفاق خوبی است و دیده خواهد شد. سینما مخاطبان متفاوتی داشته و سلیقه‌ها گوناگون است و فیلم انزوا نیز جامعه آماری مخاطب خود را به دست می‌آورد.
**قطعا در سریال موسی (ع) بازی می‌کنم/با سردلبران به تلویزیون برمی‌گردم
بازیگر یوسف پیامبر گفت: بسیار خوشحالم که پروژه موسی (ع) به مرحله پیش تولید نزدیک می‌شود. هنوز صحبتی برای بازی در این سریال با من نشده، اما با شناختی که از جمال شورجه دارم مطمئنم در هنگام انتخاب بازیگران به این کار اضافه خواهم شد.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی میزان در خصوص فعالیت‌های خود در سال ۹۶ گفت: امسال به صورت کلی درگیر یک کار هستم. پروژه بسیار سنگین بوده و واقعیت امر وقتی برای حضور در کار دیگری را پیدا نمی‌کنم.
وی درباره این اثر افزود: به مدت چهار ماه است که مشغول بازی در سریال "سر دلبران" به کارگردانی "محمدحسین لطیفی" هستم و به احتمال زیاد تا اواسط تابستان درگیر این پروژه باشم.
بازیگر سریال یوسف پیامبر سردلبران را اینگونه توصیف کرد: سریال بسیار خوبی در حال ساخت است و امیدوارم زحمت دوستان به خوبی دیده شود. در این اثر با بازیگران خوبی مثل جهانبخش سلطانی، محمد کاسبی و فرهاد قائمیان همبازی هستم.
**ضبط سکانس‌های هوایی پایتخت در هواپیما/تصاویر کروماکی ضبط می‌شود
سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان هنری اوج اواسط اردیبهشت ماه با ضبط نماهای هوایی از منطقه شیرگاه استان مازندران کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تصویربرداری مجموعه پایتخت در مازندران به پایان رسید و این روز‌ها گروه در حال ضبط سکانس‌های کروماکی در هواپیما هستند.
الهام غفوری تهیه کننده سریال پایتخت در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: کار تصویربرداری سریال پایتخت در شمال کشور به پایان رسید وما پس از یک پیش تولید کوتاه مشغول تصویر برداری سریال در فرودگاه، جاده و کروماکی‌های داخل هواپیما هستیم.تهیه کننده پایتخت در خصوص اضافه شدن بازیگران جدید افزود: قطعا چند بازیگر اصلی در ادامه و بر اساس فیلمنامه به ما اضافه خواهند شد.
**بعد از جراحی‌ام هنوز حالم خوب نشده است/در انتظار چاپ کتاب جدیدم هستم
بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما با اشاره به فعالیت این روزهایش، از انتشار جدیدترین کتاب خود همراه با عکس‌هایی که گرفته، خبر داد.

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: هم‌اکنون نسبت به چند وقت قبل که یک جراحی داشتم، بهتر هستم، اما هنوز به‌طور کامل خوب نشده‌ام.
وی ادامه داد: قرار است امروز برای صحبت کردن درباره یک سریال، مراجعه کنم، اما باید ببینم روند صحبت‌ها چگونه پیش می‌رود، چون پیشنهاد‌ها زیاد است، اما مشخص نیست روند صحبت‌ها چگونه پیش برود.
این بازیگر پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما تصریح کرد: فیلمنامه سریالی که به تازگی خوانده‌ام نسبت به سایر فیلمنامه‌ها بهتر بوده است. بسیاری از فیلمنامه‌ها خوب آغاز می‌شوند، اما در روند پیشبرد خود از مسیر اصلی خارج می‌شوند.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: مقداری از کتاب جدیدم را که نوشته‌ام، برای تایپ داده‌ام تا آماده شود و ببینم چه اصلاحیه‌هایی دارد و چه بخش‌هایی را باید اضافه یا حذف کنم و هنوز تمام نشده است.
**لژیونر نوروز ۱۳۹۷ روی آنتن می‌رود/ سریالی با موضوع دوپینگ در ورزش فوتبال
تهیه کننده سریال "لژیونر" با اشاره به پخش این اثر در نوروز ۱۳۹۷، از دوپینگ در فوتبال به عنوان موضوع مورد بحث این مجموعه سخن گفت.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال تلویزیونی "لژیونر" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان گفت: با پایان تصویربرداری سریال "لژیونر" این مجموعه در نوروز سال ۱۳۹۷ روی آنتن شبکه ۵۵ سیما می‌رود.
وی ادامه داد: تعداد قسمت‌های سریال "لژیونر"، ۱۵ قسمت است و به همین دلیل با جدول پخش نوروزی تناسب دارد و تصمیم گیری‌ها مبنی بر پخش جدیدترین ساخته مسعود آب پرور در نخستین روزهای فصل بهار صورت گرفته است.
تهیه کننده سریال تلویزیونی "لژیونر" تصریح کرد: سید مهرداد ضیایی پس از معصومه آقاجانی آخرین بازیگری بود که به "لژیونر" اضافه شد و برخلاف اعلام قبلی، داستان به سمتی نرفت که یکسری از پیشکسوت‌های فوتبال در مجموعه حضور پیدا کنند.
**بازیگران خوب کشور چرا فراموش شده‌اند/بسیاری از بازیگران پیشکسوت بیکار، بی‌پول و مریض هستند
بازیگر سریال داستان یک شهر گفت: اوضاع کار برای بازیگران پیشکسوت بسیار بد است. تولیدات کم شده و پیشنهادات بسیار کمی هم به بازیگران با سابقه می‌شود. بسیاری از این بازیگران در حال حاضر در بستر بیماری و بیکاری به سر می‌برند و باید هرچه سریعتر به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

پروین ملکی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص فعالیت‌های خود در سال ۹۶ گفت: خدا را شکر امسال در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته‌ام، اما هم‌اکنون به دلیل سفر فعلاً کار را تعطیل کرده و می‌خواهم به دیدن فرزندانم بروم.وی با اشاره به حضور خود در سریال پرستاران طی سال گذشته افزود: طی همین روز‌ها کار تازه‌ای از سعید سلطانی به من پیشنهاد شد که به خاطر شب کار بودن و طولانی شدن زمان فیلمبرداری آن را نپذیرفتم. من کلاً بازیگری هستم که حوصله بازی در آثار شب کار را ندارم و بسیاری از آثار فوق‌العاده مهم را هم به این خاطر رد کرده‌ام.
بازیگر فیلم "به خاطر پونه" با یادآوری بازی برای اصغر فرهادی ادامه داد: یادش بخیر قدیم‌ها در سریال "داستان یک شهر" با اصغر فرهادی کار می‌کردم. آن سریال نقطه بسیار مثبتی در فهرست کارهای من است و همیشه مردم بابت بازی در آن به من لطف داشته اند. آن روز‌ها فرهادی شهرت امروز را نداشت، اما همه متفق‌القول می‌دانستیم با دقت و هوشی که وی دارد در آینده کارگردان بزرگ و موفقی خواهد شد و با کسب جوایز وی فهمیدیم که اشتباه نمی‌کردیم.وی در همین راستا ادامه داد: در "داستان یک شهر" مثل "سریال به خاطر پونه" ترکی حرف می‌زدم. همواره چیزی که احساس می‌کنم من را از سایر پیشکسوتان زن ایران جدا کرده حافظه بالای من است. به طوری که به هیچ وجه دیالوگی را فراموش نکرده و همه کارگردان‌ها به واسطه همین حافظه از من دعوت می‌کنند تا در آثارشان بازی کنم.
**حالم بعد از تصادف جاده شمال هنوز خوب نشده است/روحیه بازیگری‌ام را از دست داده‌ام
بازیگر سریال تنهاترین سردار گفت: پیش از عید امسال در جاده متل قو تصادف بسیار شدیدی داشتم. بعد از آن تصادف کمی روحیه‌ام را از دست داده‌ام و همین امر باعث شده تا میلی به ادامه بازی نداشته باشم.

فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره کم‌کاری‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: کار هست و پیشنهادات هم وجود دارد، اما من آن‌ها را قبول نمی‌کنم. فعلاً به کارهای شخصی زندگی‌ام مشغولم و ترجیح می‌دهم کار نکنم.بازیگر سریال "تنهاترین سردار" دلیل عدم پذیرش نقش‌ها را اینگونه توصیف کرد: پیش از عید امسال در جاده متل قو تصادف بسیار شدیدی داشتم. بعد از آن تصادف، کمی روحیه‌ام را از دست داده‌ام و همین امر باعث شده تا میلی به ادامه بازی نداشته باشم.
**حضور در راهپیمایی روز قدس نمونه مقابله با جنگ نرم است/ تاثیرگذاری هنرمندان بر مردم را از یاد نبریم
خواننده موسیقی ایرانی کشورمان با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس نمونه مقابله با جنگ نرم است، از لزوم توجه به تاثیرگذاری هنرمندان بر مردم سخن گفت.

محمد گلریز خواننده موسیقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگیخبرگزاری میزان گفت: در راهپیمایی روز قدس همراه با اعضای خانواده شرکت می‌کنم تا مشتی محکم بر دهان استکبار بزنیم.
وی ادامه داد: اگر هنرمندان عزیز کشورمان در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، تاثیر ویژه‌ای بر حضور مردم در این راهپیمایی بر جای می‌گذارند و به طور یقین اینگونه بر تعداد شرکت کنندگان اضافه خواهد شد.
این خواننده موسیقی ایرانی با تاکید بر مظلوم واقع شدن موسیقی انقلابی تصریح کرد: این روز‌ها جای موسیقی انقلابی بسیار خالی است البته صحبت من این نیست که انواع دیگر موسیقی وجود نداشته باشد، اما موضوع این است که باید بخشی را به طور ویژه به موسیقی انقلابی اختصاص دهیم تا هرچه بیشتر بتوانیم به این بخش از هنر توجه کنیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: تاثیر گذاری هنرمندان بر مردم را در دوران دفاع مقدس متوجه شدم که من و امثال من باحضور در کنار رزمنده‌ها و اجرای برنامه سعی در زنده نگه‌داشتن روحیه مبارزه در آن‌ها داشتیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین در بخش هایی از کتاب تازه منتشر شده خود با عنوان «پایاب شکیبایی» که به روایت هشت سال حضور او در وزارتخارجه در دولتهای یازدهم و دوازدهم اختصاص دارد، درباره ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای شکل دادن به روند آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه به منظور پایان دادن به بحران سیاسی و امنیتی در سوریه می نویسد:

«در سال 1394 آگاهی یافتیم که روسیه مشغول رایزنی ردۀ بالا با ترکیه پیرامون سوریه است. البته ما نیز دوجانبه با ترکیه پیرامون سوریه رایزنی میکردیم. بارها به همراه سردار سلیمانی با رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه در آنکارا و تهران دیدار و گفتگوهای جدی و صریح دوجانبه داشتیم. ولی خبر آن را منتشر  نمیکردیم. اما ترکیه و روسیه چنین رایزنی هایی را به شیوۀ آشکار آغاز کردند. وزیر خارجه و وزیر دفاع  ترکیه و روسیه به شیوۀ آشکار با یکدیگر دیدار کردند.

از این رو، ما برگزاری یک نشست سه جانبه را پیشنهاد کردیم. روسیه نشستی شش جانبه را پیشنهاد داد. یعنی نشستی در مسکو با حضور وزرای خارجه و دفاع سه کشور. همراه با سردار دکتر دهقان، وزیر دفاع وقت به مسکو رفتیم. پس از ورود به مسکو، از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور داده  شد که دکتر دهقان در نشستهای شش جانبه شرکت نکند و فقط نشستهای دوجانبه با هر یک از وزرای دفاع داشته باشد. نشست سه جانبه تنها بین وزرای امور خارجه برگزار شد و روند آستانه شکل گرفت.‌

افسوس که به دلیل برگزار نشدن نشست شش جانبه، توافقهای نظامی روند آستانه به شیوۀ دوجانبه بین روسیه و  ترکیه صورت گرفت و سند کاهش تنش تنها به امضای نظامیان روسیه و ترکیه در سازمان ملل متحد ثبت شد. آن ارتباط همچنان برپاست و توافقهای کلیدی نظامی در سوریه بین ترکیه و روسیه انجام شده است. بدیهی است روند کاهش درگیری، بیشتر جنبه نظامی دارد. به همین دلیل، توافق نخست کاهش تنش آستانه به امضای روسیه و ترکیه در سازمان ملل متحد ثبت شده است. توافق دوم یعنی توافق سوچی پیرامون ادلب نیز به امضای روسیه و ترکیه است. توافق حضور نیروهای ترکیه در سوریه نیز به امضای ترکیه و روسیه است.‌

به زبان دیگر با دستور ناگهانی دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی که دلیلش هیچگاه برایم روشن نشد، بخش نظامی ما از ابتکاری که توسط ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه و نیروی قدس آغاز شده بود کنار گذاشته شد. البته در ادامۀ روند آستانه، فرماندهان لشکری ایرانی هم ناگزیر از حضور بودند، چون بسیاری از گفتگوها میدانی بود و مشارکت نکردن فرماندهان ما سبب حذف کامل ایران از روند  آستانه می شد. البته روسیه و ترکیه کانون توافقهای نظامی در روند آستانه برجا ماندند.

این تجربه، نمونۀ  دیگری از پیامدهای چالش شناختی روابط جهانی در ایران است که پیشتر بدان پرداخته شد. بارها ثابت شده است که این انگاره که خودداری از حضور در یک روند چندجانبه و یا حتی مخالفت آشکار با آن به جلوگیری از شکل گرفتن یا مشروعیت آن روند میانجامد، در جهان واقع، خیالبافیی بیش نیست. بخش نظامی روند آستانه یکی از نمونه های تلخ و فراوان آن است.‌»

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • جعفر دهقان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون میهمان‌ هشتمین شب نمایشگاه قرآن
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روز ولادت کریم اهل‌بیت
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر
  • انتشار تیزر فصل پنجم سریال «نون خ» (فیلم)
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • احتمال بازی برد پیت در فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» بالا رفت
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)