Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر بهداشت در یادداشتی در پاسخ به نامه دکتر تابعی، مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاد گروه پاتولوژی این دانشگاه، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت ایرج حریرچی به شرح زیر است:

«چرا برای هزینه‌های کمرشکن و فقرزای سلامت خون گریه نمی‌کردید؟

هر قدر عمر انسان طولانی و تجربه او بیشتر می‌شود وقایع تعجب‌آور و تاسف‌آمیز زیادتری را مشاهده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعجب و تاسف از این‌که همین چند سال پیش با وجود پرداختی از جیب مردم نزدیک به ۶۰ درصد در حوزه سلامت، وجود ۱۶.۸ میلیون ایرانی فاقد بیمه سلامت علی‌رغم وجود قانون بیمه همگانی و مواجهه ۱۷ درصد از مردم جنوب تهران با هزینه‌های کمرشکن سلامت، بعضی اساتید مرتبط با اخلاق پزشکی تحریک به تظلم‌خواهی و تمسک به اسلام و امام راحل (ره) و خون گریه کردن نمی‌شدند، ولی اکنون که اقدامی قانونی و در گستره بسیار محدود (به این معنی که افراد دارای دکترای علوم پایه به مدت ۲۴ تا ۳۰ ماه تحصیل کنند و در صورت موفقیت در همان امتحان آزمایشگاه (و نه پاتولوژی) فارغ‌التحصیل و تعداد بسیار محدودی در حد ۱۵ نفر در سه سال آینده مجوز فقط آزمایشگاه و نه پاتولوژی داشته باشند) افرادی را چنین برآشفته می‌کند که همکاران خود را که سابقه روشن، سطح بسیار بالای علمی و فداکاری آنها برای سلامت مردم در چند دهه گذشته زبانزد اکثریت قاطع خاص و عام بوده است، به نگاه بازاری و خدشه‌دار کردن قداست حرفه پزشکی متهم می‌کنند؟

و جالب‌تر این‌که از خود این افراد هم تظلم‌خواهی می‌نمایند!

از همه افرادی که درباره سلامت مردم و حتی منافع صنفی مربوط به خود اظهارنظر می‌کنند، رعایت انصاف، منطق و مبانی علمی را خواستارم و مشفقانه توصیه می‌کنم که اشتباهات خود را جبران کنند و به فکر سلامت مردم و مصالح کل جامعه پزشکی باشند و نه منافع گروهی.

وزارت بهداشت هم در تعهد خود نسبت به سلامت مردم، تکریم جامعه خدوم پزشکی و رعایت دقیق مصوبات قانونی پابرجا خواهد بود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو