Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شنيدن صداي ضربان قلب جنين زيباترين صدايي است که مادر در طول دوران بارداري مي‌شنود و اميد دارد که اين دوران با موفقيت طي شود و نوزاد سالم به اين دنيا بيايد.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان؛ رشد جنين به سرعت پس از ايجاد سلول اوليه آغاز مي‌شود.

معمولاً در هفته‌هاي اول و دوم تشکيل نطفه، مادر متوجه بارداري خود نمي‌شود و علامت خاصي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هفته سوم بارداري سلول هاي جنسي مرد و زن در يکي از لوله‌هاي فالوپ يکي مي‌شوند و سلول اوليه به نام zygote زيگوت را تشکيل مي‌دهند.

اگر بيش از يک سلول جنسي ماده آزاد و بارور شود امکان دارد چندين زيگوت تشکيل شود، اين سلول داراي 46 کروموزوم است که 23 عدد از آن‌ها متعلق به پدر و 23 عدد متعلق به مادر است و باعث ايجاد خصوصياتي، چون تعيين جنسيت کودک، رنگ چشم، موها، نوع شخصيت و سطح هوش کودک مي‌شود.

به زودي پس از لقاح سلول زيگوت به سوي رحم حرکت مي‌کند و از همان زمان تقسيم سلولي آغاز مي‌شود تا سلول‌هايي شبيه به تمشک تشکيل شود.

در هفته چهارم به محض رسيدن زيگوت به رحم تقسيمات سلولي افزايش پيدا مي‌کند و جنين به ديواره رحم مي‌چسبد تا از آن محافظت کند. اين ديواره تا زمان تشکيل جفت نقش تغذيه کننده زيگوت را نيز برعهده دارد.

هفته پنجم آغاز دوره جنيني است و در اين زمان اعضاي بدن شامل مغز، نخاع، قلب و ساير اندام‌هاي کودک شروع به تشکيل شدن مي‌کنند.

جنين در اين مرحله از سه لايه تشکيل شده است لايه بالايي، اکستروم و لايه بيروني که در اصل تبديل به لايه خارجي پوست بدن کودک، سيستم عصبي مرکزي و محيطي، چشم، گوش‌ها و بسياري ديگر از بافت‌ها و اندام‌هاي بدن مي‌شود.

قلب کودک و سيستم گردش خون در لايه مياني سلول، مزودرم تشکيل مي‌شود، اين لايه همچنين به عنوان پايه‌اي براي شکل گيري استخوان ها، عضلات، کليه‌ها و حتي سيستم توليد مثلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در پايان هفته پنجم نوزاد به اندازه نوک يک قلم است.

هفته ششم هفته‌اي است که نخستين بار قلب کودک شروع به تپش مي‌کند.

در اين هفته، رشد کودک سريع مي‌شود و لوله‌هاي عصبي موجود در بدن او بسته مي‌شوند و قلب جنين تکميل و شروع به پمپاژ خون مي‌کند.

در اين مرحله ويژگي‌هاي پايه‌اي صورت ظاهر مي‌شود از جمله گوش و اجزاي داخلي آن تشکيل مي‌شوند و فک کودک نيز تکميل مي‌شود.

جنين در اين زمان خم شده و به شکل حرف انگليسي C در مي‌آيد و جوانه‌هاي کوچک دست و پا‌ها شروع به رشد مي‌کنند.

کارشناسان در عين حال اذعان دارند شنيدن صداي ضربان قلب جنين درمادران باردار متفاوت است و به عوامل متعددي بستگي دارد، برخي از مادران توسط دستگاه سونوگرافي در حدود هفته 3 يا 4 بارداري صداي ضربان قلب جنين خود را مي‌شنوند و برخي ديگر هم در اوايل هفته ششم بارداري صداي ضربان قلب جنين را توسط دستگاه سونوگرافي مي‌شنوند.

در هفته هفتم بارداري مغز جنين تکميل مي‌شود و چهره او به سرعت به فرم طبيعي نزديک مي‌شود. عنبيه چشم‌ها تشکيل مي‌شود و دست و پا‌ها به رشد خود ادامه مي‌دهند، دراين زمان جنين به اندازه پاک کن نوک مداد است.

در هفته هشتم چشم‌هاي کودک قابل مشاهده و انگشتان دست و پا، لاله گوش، لب بالا و بيني تشکيل شده است. بدن جنين دراين مرحله شروع به صاف شدن مي‌کند.

جنين در اين زمان ابعادي در حدود 11 الي 14 ميلي متر دارد.

در هفته نهم بارداري، انگشتان پا تشکيل مي‌شوند و استخوان‌ها رشد مي‌کنند، مفصل آرنج تشکيل مي‌شود و روند تکميل پلک و گوش‌هاي جنين همچنان ادامه دارد.

در اين زمان جنين 20 ميلي متر طول دارد.

درهفته ده بارداري گردن جنين شروع به رشد مي‌کند

در هفته‌هاي بعدي رشد اعضاي بدن کودک همچنان ادامه دارد تا در هفته شانزدهم بارداري سرنوزاد کاملاً از گردن فاصله مي‌گيرد و پلک‌ها براي محافظت از چشم جنين تکميل شده است.

درهفته يازده بارداري اندام‌هاي تناسلي کودک تشکيل مي‌شود و جنسيت او قابل تشخيص مي‌شود.

کودک در اين زمان 50 ميلي متر و وزن او هشت گرم است، دراين هفته گلبول‌هاي قرمز در کبد کودک تشکيل مي‌شوند و گردش خون به خوبي انجام مي‌شود.

در اين زمان تکامل کودک انجام شده و تا ماه‌هاي آخر بارداري رشد کامل ساير اعضاي بدن انجام مي‌شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/






منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند