Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@19:45:20 GMT

گفتگوی 18:30/ افزایش مالیات مسکن عجولانه بود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۵۱۵۰۱

گفتگوی 18:30/ افزایش مالیات مسکن عجولانه بود

رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: ابلاغ اصلاح قانون مالیات در شرایط فعلی، تصمیمی عجولانه دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن محتشم در گفتگوی 18:30 در مورد نقاط قوت و ضعف اصلاحیه جدید قانون مالیات ساخت و ساز گفت: ما وارد چهارمین سال رکود در ساخت و ساز شدیم و ابلاغ چنین اصلاحیه ای در شرایط حاضر مناسب سازندگان و رونق بازار مسکن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به تهیه پیشنهاداتی برای اصلاح قانون «مالیات بر ساخت و سازهای مسکونی» افزود: هر کسی که در مناسبات تولید و تجارت سود می برد باید مالیاتش را هم پرداخت کند.
محتشم افزود: مالیات جدید ساخت و فروش مسکن شامل واحدهایی که پروانه ساخت آنها قبل از سال ۱۳۹۵ صادر شده است، نمی شود.
او گفت: دولت با گرفتن مالیات کمتر علاوه بر اینکه به افزایش ساخت و ساز کمک می کرد، مالیات بیشتری نیز به دست می آورد اما با افزایش مالیات نه تنها مالیات کمتری به دست می آورد، تولید مسکن و ساخت و ساز هم کمتر می شود.
رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: در نگاه جدید مالیات مسکن، ملاک سودآوری است اما وقتی که سازنده مالیات بیشتری پرداخت می کند به تبع سود کمتری به دست می آورد، بنابراین میلی برای تولید نخواهد داشت.
محتشم نیاز تولید ساخت و ساز در کشور را یک میلیون واحد تخمین زد و افزود: با کاهش آمار ازدواج میزان فروش ملک هم کمتر شده است و در حال حاضر نزدیک به 2 و نیم میلیون واحد خالی از سکنه در کشور وجود دارد.او گفت: این افزایش مالیات در انتها به عهده مصرف کننده است و نباید تصور داشت سازنده مسکن از سود بهره نبرد.
وی با انتقاد به جهش مالیاتی افزود: اگر به مرور زمان افزایش مالیات صورت می گرفت بهتر بود و به بازار مسکن شوک وارد نمی شد و بر بازار مسکن هم تاثیر منفی نمی گذاشت.او با اشاره به فروش قولنامه ای طبق قانون 10 مدنی و کاهش تمایل فروشندگان گفت: سازندگان فروش قولنامه ای را ترجیح می دهند تا مالیات پرداخت نکنند، به عبارتی باز هم مالیاتی به حساب دولت نخواهد رفت.رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: در نگاه جدید مالیاتی به موضوع ساخت و ساز، به جای در نظر گرفتن رقم ثابت، میزان سودآوری ملاک قرار گرفته است یعنی کارشناسان و ممیزان مالیاتی بر اساس تفاوت میزان هزینه های انجام شده ساخت مسکن و مبلغ فروش واحدهای فروخته شده مالیات درنظر می گیرند.حسن محتشم ادامه داد: در ابتدای سال 96 انتخابات و ماه رمضان را پشت سر گذاشتیم که دو عامل موثر در کندی خرید و فروش مسکن است.محتشم با اشاره به سپرده گذاری خانه اولی ها برای خرید مسکن گفت: این متقاضیان نزدیک به صد هزار نفرند که موعد گرفتن وام مسکن آنها رسیده است و تاثیر چندانی در افزایش خرید مسکن ندارند. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند