Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي واليبال جوانان ايران گفت: وقتي تيم نتيجه نمي گيرد يعني ايراداتي وجود داشته است.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، بهروز عطايي ، درمورد نوسانات تيم ملي واليبال جوانان ايران در جريان رقابت هاي قهرماني جهان و کسب نتايج متعدد 3 بر 2 اظهار داشت: مهمترين نکته اين است که ما ببينيم در چه رده اي بازي مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات آسيايي نيستيم و در حال رقابت در رقابت هاي جهاني هستيم. من در ادامه يک بار ديگر حريفان مان را معرفي مي کنم و شايد بد نباشد خيلي ها بيشتر با آنها آشنا شوند.

وي ادامه داد: ضمن اينکه واليبال ايران در بين هشت تيم برتر جهان است، نه قهرمان جهان که توقع قهرماني جهان از بازيکنان خود داريم. اين موضوع بار رواني بسيار زيادي بر تيم ما وارد مي کند. ما در هيچ رده اي و به هيچ وجه در اندازه 4 تيم برتر جهان هم نيستيم. وقتي از تمام ادواري که در مسابقات جهاني حضور پيدا مي کنيم و تنها يک بار مي توانيم عنوان سومي را کسب کنيم و در ساير دفعات پايين تر از چهارم و گاهاً پايين تر از دهمي قرار مي گيريم نشان مي دهد که واليبال ايران در خوشبينانه ترين حالت جز هشت تيم برتر جهان است.

سرمربي تيم ملي واليبال جوانان ايران عنوان کرد: ما در اين دوره از مسابقات جهان با چه تيم هايي روبرو شديم؟ ابتدا مقابل ايتاليا قرار گرفتيم که تيم پنجم دنيا است. وقتي مي گوييم پنجم دنيا صحبت از رده نوجوانان مي کنيم که حالا به رده جوانان آمده اند، اما اگر بخواهم از جوانان صحبت کنم بايد بگويم من تيم دوازدهم جهان را تحويل گرفتم، اما من با چنين نگرشي به موضوع نگاه نمي کنم و مي گويم تيم سوم جهان در رده نوجوانان را تحويل گرفتم.

عطايي افزود: با آرژانتيني روبرو شديم که نايب قهرمان جهان است. اوکرايني را شکست داديم که نايب قهرمان جوانان اروپا است. سپس با کوبا، قهرمان نورسکا روبرو شديم و 3 بر 2 باختيم. با چين، قهرمان آسيا و همان تيمي که چند ماه پيش 3 بر 2 ما را شکست داد بازي کرديم و توانستيم آنها را 3 بر 2 شکست دهيم. در بازي ششم با لهستان روبرو شديم که قهرمان بلامنازع جهان در رده هاي پايه است که با آنها هم 3 بر 2 شديم.

وي خاطرنشان کرد: ما در اين مدت همه جور بازي کرديم؛ 2 بر صفر عقب افتاديم و بازي را به تساوي کشانديم و در ست پنجم باختيم. 2 بر يک جلو بوديم و بازي مساوي شد و در ست پنجم برديم و ... من اينها را نوسان نمي دانم و به نظرم نشان دهنده قدرت تيم هاي مقابل است. نوسان تحليل دارد، البته نمودار نوساني تيم در اين رده تا حدود زيادي طبيعي است و تمام تيم ها حتي لهستان و روسيه هم اين شرايط را دارند. لهستان هم دو بازي را 3 بر 2 برد. درمورد آمادگي بدني هم بايد بگويم وقتي تيمي 5 بازي را 3 بر 2 مي کند و بازهم در ادامه مي تواند در مسابقات پيروز شود نشان مي دهد که از نظر بدني در شرايط خوبي قرار دارد.

سرمربي تيم ملي واليبال جوانان ايران با بيان اينکه قطعاً کار ما اشکالاتي هم دارد، اظهار داشت: وقتي تيم مي بازد قطعاً ايراداتي دارد، اما واقعيت ماجرا اين است که ما بايد واليبال خودمان را با پارامترهايي که وجود دارد بسنجيم. واليبال ما جز هشت تيم برتر دنيا است و توقعات مان هم بايد در حد هشت تيم برتر جهان باشد، اما نگرش فدراسيون و تلاش همه بر اين است که واليبال ما جايگاه بالاتري پيدا کند. چيزي که مي خواهيم به آن برسيم با چيزي که الان هستيم کمي متفاوت است و فکر مي کنم اينکه واليبال ما در تمام ردها جز هشت تيم برتر جهان است موضوع قابل احترامي به شمار مي رود، اما اگر بالاتر برود نشان دهنده اهميت کار بيشتر است. ما نمي توانيم توقع داشته باشيم که واليبال ما در دوره بعدي المپيک قهرمان شود، چون غير منطقي است.

عطايي گفت: به هر حال از عدم صعود به جمع 4 تيم برتر جهان همه ناراحت هستند. خودمان از خودمان توقع داشتيم که به مرحله نيمه نهايي برويم و اين هدف را داشتيم، اما به هر حال اين امر ممکن نشد. سعي مي کنيم بازيکنان را از نظر روحي و جسمي ريکاوري کنيم و عملکردي داشته باشيم که شرايط در ادامه کار براي ما بهتر شود.

سرمربي تيم ملي واليبال جوانان درمورد حمايت هاي مردم از اين تيم در فضاي مجازي، تصريح کرد: ما هميشه بدهکار مردم و پيشکسوتان ورزش هستيم. پيشکسوتان هر اظهارنظري کنند بالاي سر ما جا دارد و سعي مي کنيم از نقدهايي که مي توان از آنها راهکار به دست آورد استفاده کنيم. هميشه براي نقد بزرگترها ارزش قائل هستم و تلاش مي کنم براي رسيدن به اهداف متعالي از آنها استفاده کنم. مردم هم براساس علاقه و ميل خود سخن مي گويند و دوست دارند نتيجه حاصل شود؛ البته گاهاً اظهارات احساسي هم هست، اما ما براي تمام تفکرات احترام قائل هستيم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، این در شرایطی است که ژوزه مورایس به دلیل خریدهای خارجی و حضور بازیکنانی نظیر کاتاتائو, کامسوبا، نیلسون جونیور و عیسی عباس که عملکرد خوبی در اصفهان نداشته‌اند به شدت در نیمه دوم دومین فصل حضورش تحت فشار قرار گرفته و در این بین خیلی به عملکرد برایان دابو که سابقه قابل اتکایی در لیگ یک فرانسه و سری‌آ ایتالیا دارد، توجه نمی‌کند. 

با این حال دابو به ویژه در هفته‌های اخیر که دیگر به مانند بسیاری از هفته‌های فصل با تغییر پست مداوم مواجه نمی‌شود و در پست هافبک دفاعی که تخصص اصلی او به شمار می‌رود وارد ترکیب می‌شود، توانسته به بهترین فرم خود دست پیدا کند و عملکرد او توجه بسیاری از مربیان لیگ برتر را به خود جلب کرده است. 

دابو شب گذشته نیز در مصاف با پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان سپاهان بود و توانست در کنار سایر نفرات تیم مورایس به خوبی سد محکمی پیش از رسیدن توپ به مدافعین تیم ایجاد کند، تا خیلی خطر جدی‌ای روی دروازه پیام نیازمند ایجاد نشود. 

اما دابو یک اقدام اثرگذار دیگر هم در مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت داشت؛ جایی که در دقیقه ۸۱ و در شرایطی که شاگردان اسمار ویرا با شدت بیشتری به دنبال طراحی حملات بودند، با ایجاد یک درگیری آگاهانه در میانه میدان برای گرفتن سرعت بازی پرسپولیس با امید عالیشاه وارد چالش شد و در این صحنه پس از وارد کردن امید عالیشاه به شکل حرفه‌ای خود را در نقش مظلوم ماجرا جا زد تا کاپیتان پرسپولیس با وجود تجربه بالایی که دارد، واکنش تندی نشان بدهد و بیژن حیدری مجاب به اخراجش شود. 

پرسپولیس تا دقیقه ۸۱ و پیش از اخراج امید عالیشاه حملات پراکنده‌ای برای باز کردن دروازه سپاهان انجام می‌داد، اما پس از ۱۰ نفره شدن دیگر نتوانست اقدام موثری برای طراحی حملات داشته باشد و در نهایت هم درحالی‌که حتی سپاهان تا آستانه گلزنی پیش رفت، بازی با تساوی بدون گل تمام شد تا نقش دابو در روزی که بی‌امان جنگید و از تجربه خود نهایت استفاده را برای کمک به تیمش برد، با یک امتیاز و کسب یک نتیجه تلخ از زمین مقابل دیدگاه هوادارانش خارج شود.

دیگر خبرها

  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • کنایه سنگین سیمئونه به ممفیس دیپای
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!
  • نابغه والیبال جهان دیگر به ستاره ایرانی پاس نمی‌دهد!
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا