Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


نوشيدني براي مقابله با طاسي

در اين مطلب شما را با فوايد و روش تهيه يک نوشيدني مفيد و سالم آشنا مي کنيم که به دليل دارا بودن ويتامين ها و مواد مغذي از درون با طاسي هاي موقت مقابله کرده و نه تنها استحکام موها را افزايش مي دهد بلکه باعث تقويت عمومي بدن نيز مي شود. لطفاً با ما همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوشيدني براي تقويت مو
در فصل سرما و همچنين بهار بسياري از آقايان و خانم ها از ريزش مو و آلوپسي (طاسي) موقت شکايت مي کنند که باعث نگراني آن ها مي شود. با اين حال روش هاي موثري وجود دارد که مي توان به شيوه اي کاملاً طبيعي از بروز اين مسئله پيشگيري کرد و تمام مواد مغذي مورد نياز بدن و موها را در اختيار آن قرار داد. در اين مطلب شما را با فوايد و روش تهيه يک نوشيدني مفيد و سالم آشنا مي کنيم که به دليل دارا بودن ويتامين ها و مواد مغذي از درون با طاسي هاي موقت مقابله کرده و نه تنها استحکام موها را افزايش مي دهد بلکه باعث تقويت عمومي بدن نيز مي شود. لطفاً با ما همراه باشيد.

پيشگيري از طاسي با مواد غذايي
آلوپسي يا همان طاسي به دليل عوامل متعددي بروز مي کند که از بين آن ها مي توان به غدد درون ريز يا عوامل تغذيه اي اشاره کرد. در واقع علاوه بر اختلالات هورموني، بروز کمبود ويتامين و مواد معدني در بدن نيز مي تواند منجر به ريزش موها شود.

جوي دو سر حاوي ويتامين هاي گروه B است که رشد موها را تحريک کرده و از آلوپسي جلوگيري مي کند. اين ويتامين ها باعث پرپشت شدن موها و افزايش مقاومت آن ها مي شوند

بهتر است بدانيد که برخي مواد غذايي حاوي خواص درماني هستند و نيازهاي بدن را به اندازه مکمل ها تأمين مي کنند. مي توان با اين مواد غذايي اسموتي تهيه کرد و به صورت يکجا از ترکيبي از خواص اين مواد غذايي بهره برد و موهاي سالم تر و مقاوم تري داشت.

برخي مواد غذايي براي پيشگيري از ريزش مو مفيد هستند

کدام مواد غذايي و چگونه؟

اسفناج
هر جا سخن از سلامتي است نام اسفناج مي درخشد! در واقع تمام سبزيجات داراي برگ سبز براي سلامتي موها بسيار مفيد هستند چون حاوي ويتامين هايي مانند A و C هستند که به طور طبيعي موها را مرطوب نگه داشته و محکم مي کند. علاوه بر اين ويتامين ها، اسفناج سرشار از آهن است. بايد بدانيد که کمبود آهن در بدن باعث ريزش مو مي شود. بنابراين لازم است تمام تلاشتان را براي جذب بيشتر اين ماده معدني به کار گيريد.

توت فرنگي
توت فرنگي سرشار از سيليسيوم است. اين ماده معدني براي سلامت موها لازم و ضروري است. اين توت هاي خوشرنگ و خوش طعم همچنين حاوي اسيدفوليک و ويتامين هاي B6 و B7 مي باشند. شما مي توانيد با جذب بيشتر اين مواد مغذي در خصوص نرمي و درخشندگي موهايتان مطمئن باشيد و شوره سر و ديگر مشکلات پوست سر را از خود دور کنيد.

جوي دو سر
تمام غلات کامل براي سلامتي بدن و داشتن موهايي سالم و زيبا لازم و ضروري هستند. جوي دو سر حاوي ويتامين هاي گروه B است که رشد موها را تحريک کرده و از آلوپسي جلوگيري مي کند. اين ويتامين ها باعث پرپشت شدن موها و افزايش مقاومت آن ها مي شوند.

پرتقال
پرتقال مانند تمام خانواده مرکبات حاوي ميزان قابل توجهي ويتامين C است. اين ويتامين به ساخت کلاژن کمک کرده و براي سلامت موها لازم و ضروري است. ويتامين C مقاومت موها را افزايش داده و آن ها را سالم نگه مي دارد.

گردو
تمام سبزيجات داراي برگ سبز براي سلامتي موها بسيار مفيد هستند چون حاوي ويتامين هايي مانند A و C هستند که به طور طبيعي موها را مرطوب نگه داشته و محکم مي کند

خشکبارها سرشار از مواد معدني مورد نياز موها هستند. اين مواد غذايي خوشمزه دارويي سالم و طبيعي براي موهاي نازک و مستعد موي خوره هستند. چون نرمي لازم را به موها بخشيده و از شکنندگي آن ها جلوگيري مي کنند.

روغن تخم کتان
روغني که از عصاره تخم کتان گرفته مي شود سرشار از اسيدهاي چرب ضروري است. اين ترکيبات مغذي باعث تحريک رشد مو از فوليکول مو شده و موها را مرطوب نگه مي دارند. اگر شما موهاي خشکي داريد و دچار موي خوره مي شويد حتماً اين روغن را در برنامه غذايي تان بگنجانيد.

مخمر آب جو
مخمر آب جو يک مکمل ايده آل براي موها، پاها و ناخن ها محسوب مي شود. اکثر افراد از اين مکمل ها براي پيشگيري از طاسي و ريزش مو استفاده مي کنند. چون مخمر آب جو حاوي ميزان زيادي ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي سلامت موها است.

گياه ماکا
اين گياه غده اي متعلق به کشور پرو است و يک ماده غذايي فوق العاده براي سلامت موها محسوب مي شود. چون حاوي ميزان زيادي ويتامين ها و مواد معدني از جمله آهن است. علاوه بر اين، گياه ماکا يک داروي طبيعي تنظيم کننده هورمون ها براي خانم ها و آقايان محسوب مي شود و عوارض جانبي داروهاي هورموني صنعتي را نيز ندارد.

نوشيدني براي تقويت مو

نوشيدني براي تقويت مو

گام به گام تا تهيه اسموتي ضد طاسي

براي تهيه اين اسموتي به ترکيبات زير نياز داريد:
اسفناج تازه: 1 مشت
توت فرنگي رسيده و ارگانيک: 5 عدد
بلغور جوي دو سر: 1 قاشق سوپخوري معادل 10 گرم
آب پرتقال تازه و خانگي: 1 ليوان معادل 200 ميلي ليتر
روغن تخم کتان: 1 قاشق معادل 15 گرم
گردوي خام و بدون نمک: 4 عدد
پودر مخمر آب جو: 1 قاشق غذاخوري معادل 10 گرم
پودر گياه ماکا: نصف قاشق غذاخوري معادل 5 گرم

روش تهيه
ابتدا آب پرتقال را بگيريد. سپس آن را با بقيه ترکيبات ذکر شده به مدت يک دقيقه در مخلوط کن، مخلوط کنيد تا به يک بافت کرمي و بدون گلوله و صاف برسيد. اين اسموتي را هر روز صبح به صورت ناشتا ميل کنيد. چون در اين صورت تأثير بيشتري دارد. يادتان باشد که اين اسموتي را زماني تهيه کنيد که قصد مصرف آن را داريد. در اين صورت تمام ترکيبات آن فعال بوده و بيشتر از خاصيت آن ها بهره مي بريد.

منبع:tebyan.net



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

عبارت «طلای ابلهان» از آن جهت در مورد سنگ پیریت به کار می‌رود که رنگ طلایی و پر زرق و برق این ماده می‌توانسته گاهی جویندگان مشتاق طلا را فریب بدهد. اما حالا مشخص شده همین «طلای ابلهان» احتمالا بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد ارزش دارد. 

به گزارش فرادید، تازه‌‌ترین تحقیقات نشان داده است که پیریت نمونه‌برداری‌شده از ایالات متحده حاوی مقدار شگفت‌انگیزی عنصر شیمیایی لیتیوم (Li) است، چیزی که اگر بخواهیم به انقلاب باتری دامن بزنیم، جهان به شدت به آن نیاز دارد. 

شیلی باتاچاریا، ژئوشیمیدان رسوبی و دانشجوی دکترا که با پروفسور شیخا شارما در آزمایشگاه IsoBioGeM دانشگاه ویرجینیای غربی کار می‌کند، گفته که ارتباط پیریت با لیتیوم بی‌سابقه است. 

مطالعه این محققان روی ۱۵ نمونه سنگ رسوبی دِوُنیان میانی از حوضه آپالاچی در ایالات متحده متمرکز بود. تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد مقدار شگفت‌انگیزی لیتیوم در کانی‌های پیریت در شِیل وجود دارد. این نتیجه غیرمنتظره بود. بهتاچاریا می‌گوید: «من در تلاشم تا بفهمم لیتیوم و پیریت چگونه می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.» 

این کشف غافلگیرکننده در جریان یک تحقیق انجام شد؛ تحقیق درباره اینکه آیا محوطه‌های صنعتی قدیمی می‌توانند منبع لیتیوم باشند یا خیر. چنین مکان‌هایی ممکن است حاوی مواد زائد معدنی باشند، یعنی توده‌های فرعی مواد معدنی که پس از استخراج ماده معدنی مورد نظر باقی می‌مانند. 

مشخص شد کانی‌های پیریت در شِیل، منبع خوبی از لیتیوم هستند که می‌تواند خبر خوبی برای انقلاب باتری باشد، اما محققان نمی‌خواهند بیش از حد درباره این موضوع هیجان‌زده شوند، چون هنوز نمی‌دانند یافته‌ها مربوط به مکان خاصی است یا خیر، به این معنا که پیریت جاهای دیگر ممکن است به اندازه نمونه‌های آزمایش‌شده‌ی فعلی حاوی لیتیوم نباشد. 

شفاف‌سازی در مورد منابع بالقوه‌ی جدید لیتیوم یا «طلای سفید»، خبر مهمی در عصر مدرن است، چون جهان به دنبال تولید باتری برای آینده‌ای سبزتر است. لیتیوم بسیار واکنش‌پذیر است، درنتیجه می‌تواند انرژی الکتریکی را به طور کارآمد ذخیره و آزاد کند، اما در حال حاضر، برای پیشبرد برنامه‌های پایداری به مقدار بیشتری از آن نیاز داریم. 

هانا ریچی، دانشمند داده دانشگاه آکسفورد در وبلاگی با عنوان «آیا جهان لیتیوم کافی برای حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی را دارد؟» توضیح می‌دهد: «ما در حال حاضر سالانه حدود ۱۰۰۰۰۰ تن [لیتیوم] تولید می‌کنیم. تا سال ۲۰۳۰، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند ما به ۲.۵ تا ۵ برابر نیاز داریم: ۲۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تن.» 

به طور خلاصه، به نظر می‌رسد کمیابی آنقدر مشکل نیست، بلکه مشکل اصلی ظرفیت تولید است؛ بنابراین منابع بالقوه جدید پیریت می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد. بهتر از این خبر اینست که یافتن طلای سفید از این طریق، حتی می‌تواند سبزترین راه‌حل باشد. 

محققان می‌گویند: «در حالی که سنگ‌های اولیه لی (پگماتیت، آب نمک سالار و خاک رس مربوط به آتشفشان) به خوبی شناخته شده‌اند، شناسایی منابع لیتیوم اضافه که بتوان به طور ایمن و اقتصادی از آن‌ها بهره‌برداری کرد، مطلوب است.

استفاده از مواد حاصل از عملیات صنعتی قبلی (مانند مواد زائد معدنی یا برش‌های حفاری) به عنوان منبع لیتیوم اضافه جذاب است، چون یا ضایعات جدید کمی تولید می‌کند یا اصلاً ضایعاتی تولید نمی‌کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی