Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال گذشته واحدهای این استان، در حدود 730 تا 750 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی و صنعت به صورت پیله‌وری صادرات داشتند که بارنامه‌های آن موجود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا«حمیدرضا متین» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در چند سال اخیر با اقبال سرمایه گذاری خوبی در استان روبرو بودیم به طوری که برای بهره برداری از 30 طرح مهم و بزرگ گام نخست را در سال 92 برداشتیم و از این تعداد 15 طرح به بهره برداری رسید و سه طرح دیگر هم در سال جاری افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از جمله طرح هایی که طولانی تر به بهره برداری می رسد، پتروشیمی ابن سینا و پترشیمی هکمتانه است، که مدت ها است پیگیری هایی برای بهره برداری از آن هادر دستور کار قرار دارد.

به زودی دومین کارخانه بازیافت کاغذ کشور در تویسرکان با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی کلنگ زنی می شود

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: در شهرستان تویسرکان نیز دو طرح دارورسازی داریم که یکی از آن ها افتتاح شده و دیگری هم در دست افتتاح هست، همچنین در این شهرستان یک واحد تولید کاغذ که شاید تنها مشابه آن در سبزه وار است به زودی با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی کلنگ زنی می شود.

متین عنوان کرد: واحد فاران شیمی تویسرکان نیز در سه سال گذشته سه طرح توسعه داشته که برای هر سه طرح، مجوز دریافت کرده است.

ورود سرمایه گذار عراقی در ملایر

وی گفت: در شهرستان ملایر نیز با سرمایه گذار عراقی واحد بلوک های سیمان داشتیم و در نهاوند نیز همچنین واحد صنعتی با سرمایه گذاری یک شرکت تابعه بنیاد مسکن کشور در حال پیگیری برای بهره برداری است.

بهره برداری از یک واحد تولید بخاری فوق کم مصرف در رزن برای نخستین بار در کشور

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به بهره برداری از یک واحد تولید بخاری کم مصرف در شهرستان رزن هم اشاره کرد و گفت: این واحد تولید بخاری و فوق کم مصرف برای نخستین بار در کشورکمتر از یک سال به بهره بردری رسید و به چرخه تولید آمد و رایزنی هایی هم درخصوص جایگزین کردن سیستم های گرمایشی مدارس با این تولیدات شده است و امیدواریم سال آینده تحولی در سیستم گرمایشی مدارس در این زمینه داشته باشیم.

با وجود رکود اقتصادی موجود، حوزه صنعت و معدن استان پیشرفت داشته است

متین با بیان اینکه در سال جاری نیز به زودی دو واحد تولیدی دیگر به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: با وجود رکود اقتصادی موجود خوشبختانه استان همدان در زمینه افتتاح و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی پیشرفت خوبی در سال های اخیر داشته است.

صادارت حوزه صنعت و معدن همدان از گمرگ 138 میلیون دلار است

وی در ادامه با اشاره به اینکه صادارت اتسان همدان شامل دو بخش است، تصریح کرد: بخشی از صادارت همدان به صورت کاملاً قانونی و از طریق گمرک انجام می شود و بخشی عظیمی از صادارت استان که از طریق رصد بارنامه ها و کارت بازرگانی انجام شده به صورت پیله وری است.

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: در مجموع سال گذشته در حدود 138 میلیون دلار از طریق گمرک همدان صادرات داشتیم و اما بخش عمده صادران ما همان به صورت پیله وری است.

صادرات پیله‌ وری در همدان به مرز 750 میلیون دلار رسید

متین افزود: براساس رصد انجام شده، واحدهای استان همدان در حدود 730 تا 750 میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی و صنعت به صورت پیله‌وری صادرات داشتند که بارنامه‌های آن موجود است.

وی یادآور شد: در زمینه چینی های بهداشتی هم یک واحد تمام تولیدات خود را به ترکیه صادر می کند و صادرات آهن و سیمان تا حدود زیادی به دلایل کاهش قیمت و موارد دیگر بازار خود را در عراق از دست داده است، اما جایگزین های دیگری هم داشتیم.

وجود 173 واحد تولید تعطیل در استان همدان

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین از برگزاری بیش از 143 جلسه در دو سال اخیر برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بازگرداندن آن ها به چرخه تولید خبر داد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 178 واحد تولیدی در استان همدان فعالیت می کنند، که از این تعداد 173 واحد تعطیل داریم و خوشبختانه 45 واحد از همین واحدهای تعطیل نیز در دستور کار و بررسی مشکلات برای بازگردان به چرخه تولید هستند.

متین اظهار کرد: البته نباید فراموش کرد که برخی از واحدهای تولید که مرتبط با شن و ماسه هستند در فصل هایی از سال با توجه به شرایط آب و هوایی استان در عمل تعطیل هستند، اما از چرخه تولید خارج نمی شوند.

برخی واحدهای تولیدی به فکر ارتقاء و هماهنگ شدن با پیشرفت های روز دنیا نیستند

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هم متأسفانه با پیشرفت های روز دنیا جلو نمی روند با کمی اقبال عموم روبرو شده و در عمل خود را به تعطیل شدن نزدیک می کنند، گفت: برای این واحدها هم راهکاری اندیشیده و سرفصلی با عنوان بازسازی و نوسازی ماشین آلالات در سازمان تعریف شده تا این واحدهای تولیدی را به نوعی برای بازسازی و ارتقاء تولیداتشان ترغیب و تشویق کنند و راهکارهایی به آنان ارائه بدهند.

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره حفط سلامت و امنیت کارگران بخشی واحدهای صنعتی و تولید همچون سیلیس کوبی گفت: در این زمینه همکاری های خوبی با محیط زیست شده و بازرسی های هفتگی برای تعویض فسیستم تهویه آن واحدها انجام می شود و به شدت با صاحبان این کارخانه ها در صورتی که به فکر سلامت کارگران خود نباشند برخورد می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان

استاندار کرمان، گفت: معادن جدید در استان کرمان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث و در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان باید همه ظرفیت‌های استان به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه برق، گاز و مجموعه انرژی در استان کرمان با کمبودهایی روبه‌رو هستیم که باید توسعه داده شود، گفت: در واقع برق و گاز نیاز اولیه هر تولیدی است و در راستای جهش تولید نیاز است که در گام اول زیرساخت‌های آن فراهم باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 80 واحد تولیدی راکد در استان فعال شده است که امسال این تعداد باید بیشتر و مشکلات آنها پیگیری شود، افزود: تولید کارخانه‌های استان کرمان باید به ظرفیت اسمی برسد و طرح‌های توسعه در خطوط تولید جدید لازم است.

وی با بیان اینکه معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان اهمیت زیادی دارد و حتماً این مهم را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام است.

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استانساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

وی با بیان اینکه تقویت و ایجاد واحدها و صنایع کوچک بسیار مهم است و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌کند، گفت: اگر بتوانیم صنایع پایین دستی را احداث کنیم، زنجیره تولید در استان کرمان تکمیل می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین است که شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان باید کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان و از تولیدات داخلی تهیه و خریداری کنند، افزود: معادن جدید در استان به شرطی واگذار می‌شود که کارخانه فرآوری کنار آن احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار تمام معادن باید صنایع پایین دستی ایجاد شود، گفت: معادن کوچک مقیاس استان به مردم واگذار می‌شود که ظرفیت خوبی است، استان کرمان یک استان معدنی است و باید این ظرفیت فوق‌العاده را توسعه داد.

فداکار با بیان اینکه متاسفانه با تمام ظرفیت‌های معدنی موجود اکتشافات خیلی کم بوده که نیاز است توسعه داده شود، چرا که تنوع مواد معدنی در استان زیاد است، ادامه داد: معادنی که روی آنها کار نشود اعمال ماده 200 می‌شود و آنها را پس می‌گیریم و به افرادی واگذار می‌کنیم که توانایی کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ اقتصادی که در بانک‌ها است نیز یک ظرفیت خوب است، بیان کرد: از این محل می‌توان به سایر صنایع و تولیدکنندگان با مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در ساختمان قدیم فرمانداری کرمان راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر کار بازسازی ساختمان که یک بنای تاریخی است در حال انجام استان تسهیلات پرداخت کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان تاریخی است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان وجود دارد، گفت: توسعه گردشگری در استان نیز ضرورت دارد و حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رصد پروژه‌های بزرگ در دست اقدام است و مشکلات و موانع آن پیگیری و برطرف می‌شود، افزود: سه ورزشگاه در استان کرمان توسط شرکت مس در حال ساخت است و ورزشگاه مس رفسنجان تا آخر هفته افتتاح می‌شود.

فداکار با بیان اینکه ورزشگاه مس شهدای کرمان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: پیمانکار این پروژه تغییر کرده و شرکت ملی مس تامین مالی آن را انجام داده و امیدواریم امسال با پیگیری انجام شده این ورزشگاه که در مرکز استان است به نتیجه برسد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان