Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، این پارکینگ به عنوان نخستین پارکینگ طبقاتی غرب مازندران حدود چهارماه پیش با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال در پنج طبقه با ظرفیت پارک حدود 120 خودرو افتتاح شد.
به اعتقاد مسئولان شهری وقت نوشهر با بهره برداری این پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر برخی از مشکلات ترافیکی و پارک خودروها در این شهر گردشگر پذیر رفع خواهد شد اما با وجود افتتاح چند ماهه هنوز شاهد مشکلات ترافیکی در این شهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم 137 هزار نفر به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند داشتن ساحل زیبا ، بوستان های جنگلی مفرح ، رودخانه های پرآب جاری و ظرفیت های دیگری نظیر بندر و فرودگاه از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگر بوده است.
ثبت بیش از 2 میلیون نفر شب اقامت گردشگران و مسافران نوروزی امسال می تواند به عنوان گواه و مصداق روشنی براین مدعا باشد .
از سوی دیگر برخی از مسئولان و کارشناسان شهری معتقدند که ساخت پارکینگ های عمومی به عنوان یکی از اجزای مهم سیستم حمل و نقل شهری قانونمند ، به کاهش حجم تردد و ترافیک شهر کمک می کند.
به اعتقاد این کارشناسان ،‌ به منظور استفاده پارکینگ های طبقاتی در شهری باید از سوی مسئولان ذیربط فرهنگ سازی شود که به این مقوله در این شهرستان کمتر توجه شده است.
به گفته آنان، از طرف دیگر، تا زمانی که از میادین شهر نوشهر با وجود ممنوعیت قانون پارک در میادین به عنوان پارک خودروها و خیابان های باریک این شهر بدون هیچ مشکلی استفاده می شود قطعا مسافران و مردم رغبتی به استفاده از پارکینگ طبقاتی ندارند.
شهردار وقت نوشهر در آئین بهره برداری از این پارکینگ ، ترافیک و درپی ان سرگردانی مسافران و گردشگران برای یافتن جای مناسب به منظور توقف خودروهایشان را به عنوان یکی از مهم ترین معضلات این شهر گردشگرپذیر معرفی کرده بود.
فرهاد بنی شیخ الاسلامی همچنین گفت : سعی می شود پس از افزودن حدود 800 متر به این فضای پارکینگ ظرفیت توقف خودروها را به 160 دستگاه افزایش دهیم.
تبلیغات محیطی به منظور آگاهی و شناخت کافی شهروندان و مسافران از لحاظ موقعیت مکانی پارکینگ ‌،استفاده رایگان مسافران و گردشگران برای مدتی کوتاه از ان ، هم افزایی و نامه نگاری با راهنمایی و رانندگی با هدف هدایت خودروها به سمت پارکینگ از دیگر نکاتی بود که شهردار وقت نوشهر در این آئین وعده داده بود.
دراین میان با گذشت حدود چهارماه از افتتاح این طرح ، ضمن آنکه هیچ یک از وعده های شهردار وقت محقق نشد بلکه نتیجه این رفتارها منجر به بیکار شدن سه نفر از کارگران این پارکینگ شده است.
یکی از شهروندان نوشهری به خبرنگار ایرنا گفت که در ساخت این پارکینگ به طور دقیق کار مطالعاتی و کارشناسی صورت نگرفته است.
علی کیا منصوری به خبرنگار ایرنا افزود :‌ اعتبارات هنگفتی برای ساخت این پارکینگ هزینه شد ولی امروز دیده می شود که روزانه به طور متوسط حدود 15 دستگاه خودرو استفاده می شود.
وی همچنین مدعی شد که در ساخت این پارکینگ نیز توجه به مسائل فنی نشده به همین خاطر خودروهای کم عرض مانند پراید و بقیه خودروها برای ورود و خروج از این پارکینگ مشکل دارند.
رضا قلی پور دیگر شهروند نوشهری نیز گفت :‌ با اینکه پارکینگ طبقاتی نوشهر از حدود چهار ماه پیش در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفته ولی از آن زمان تاکنون غالب شهروندان و مسافران آگاهی چندانی از آن ندارند.
وی افزود :‌ اعتبارات هنگفتی برای ایجاد چنین ظرفیتی صرف شده ولی متاسفانه در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی از اینکه شهروندان و مسافران بدانند که این پارکینگ از لحاظ موقعیت مکانی در کجای این شهر ساخته شده کمتر دیده شده و تنها به چند تابلو اکتفا شده است.
وی نقش شهرداری و راهنمایی و رانندگی را در این زمینه بسیار موثر دانست و ادامه داد : درصورتی که ماموران راهنمایی و رانندگی رانندگان خودروها را برای پارک خودروهایشان به پارکینگ هدایت کنند به نظرم این مشکل حل خواهد شد.
عضو سازمان نظام مهندسی نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ اصولا در ساخت پارکینگ طبقاتی باید شاخص های بسیار مهم نظیر راه دسترسی به پارکینگ ، فنی و فرهنگی توجه شود.
محمدرضا ملکپور دانش آموخته رشته راه و ساختمان افزود :‌ در حوزه فرهنگی مهم ترین موضوعی که کمتر به آن توجه شده اینکه مسئولان ذیربط تاکنون نتوانسته اند مردم را به استفاده از این پارکینک تشویق کنند.
وی گفت : اما در بخش فنی و اقتصادی نیز باید به این موضوع توجه می شدکه با احداث این پارکینگ در این مکان آیا به نفع سرمایه گذار و شهروندان خواهد بود یا خیر ؟
وی اظهار داشت :‌ نکته دیگر اینکه آیا پارکینگ می تواند در رفع گره کور ترافیکی شهر اثر بخشی لازم را داشته باشد یا نه ؟ بنابراین در این حوزه باید به بعد مهندسی اجتماعی یعنی توان و فرهنگ استفاده از پارکینگ ، الزامات قانونی و راههای دسترسی به چنین ظرفیتی توجه و مد نظر متولیان امر قرار گیرد.
این عضو سازمان نظام مهندسی نوشهر با بیان اینکه در خصوص احداث این پارکینگ به برخی از شاخص های مهم توجه جدی نشده است ، گفت :‌ امروزه در شهرهای مناطقی از شمال کشور زیرساخت هایی بنا به ضرورت مانند پل های هوایی عابر پیاده سنتی ساخته شد که از چنین زیرساخت ها به دلایلی از جمله مجهز نبودن به پله های برقی استفاده چندانی نمی شود.
ملکپور افزود :‌ نباید اجازه داد چنین اشتباهاتی دوباره تکرار شود چرا که خسارت های ناشی از آن غیرقابل برگشت و بیشتر تحمیل شهر و شهروندان می شود.
وی اظهارداشت :‌ نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد آن اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است بنابراین به تبع این قانون نهادهای دولتی و مردمی مانند شهرداری ها باید کمتر در این حوزه ورود پیدا کنند چرا که بخش های خصوصی موفق ترند.
وی توضیح داد :‌ مهم ترین موضوعی که در اجرای چنین زیرساخت هایی مد نظر سرمایه گذار بخش خصوصی است آن اینکه سعی دارد از لحاظ موقعیت مکانی درساخت پارکینگ ، درآمد زایی بیشتر و هزینه نگهداری آن مدیریت بهتری داشته باشد.
با این وجود پارکینگ طبقاتی نوشهر هم اکنون فعالیت آن به علت بی رغبتی شهروندان نوشهری و مسافران به صورت کج دار و مریض بوده و از اینکه در آینده نزدیک این پارکینگ تعطیل شود بروز چنین اتفاقی دور از انتظارنیست.
گفته می شود این پارکینگ بتازگی تحویل بخش خصوصی شده و طبق آمار های منابع رسمی این پارکینگ از زمان آغاز فعالیت آن تاکنون حدود 60 میلیون ریال درآمد داشته است یعنی به طور متوسط روزانه حدود 15 دستگاه خودرو دراین فضا توقف می کردند.
مهدی توکلی شهردار نوشهر نیز که چند ماهی به عنوان شهردار انتخاب شده در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ این موضوع در حال پی گیری و بررسی است و بزودی نتیجه آن با خبرنگاران درمیان گذاشته می شود.
وی از ارائه اطلاعات بیشتر دراین زمینه خودداری کرد.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7078 / 1602/1899

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ جدید در مهران

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شریفی با اشاره به اینکه پارکینگ جدید در کنار گمرک و پایانه مرزی مهران احداث می شود اظهار داشت: این پارکینگ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و برای پارک حدود ۱۰ هزار خودرو در ایام اربعین و سایر ایام سال و مناسب‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار شهرستان مهران اضافه کرد: این پارکینگ توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • احداث پارکینگ جدید در مهران
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳