Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ رضا رضایی معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و نظر به اهمیت جایگاه مطبوعات در میان افکار عمومی و مردم اعم از نخبگان و عامه در راستای فرهنگسازی و گفتمان سازی و حمایت از آثار و تولیدات مطبوعاتی این تفاهم نامه با نشریات مکتوب استان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تفاهم نامه با اهداف توسعه و تبیین اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، تشویق همکاری های جمعی و گروهی، اصلاح الگوی مصرف، وجدان کاری، اخلاق مداری حرفه ای، توجه به تولیدات محلی و ملی و اولویت بخشی به آنان، فرهنگ کار، فرهنگ تلاش و کوشش تولید آثار برتر، توجه به اقتصاد فرهنگ، صادرات فرهنگی و محلی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد روحیه خلاقیت و کارآفرینی منعقد شد.
وی ترویج فرهنگ حمایت از سرمایه و ثروت آفرینی، پرورش نیروی جهادی، ترویج فرهنگ رقابت اقتصادی سالم، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و محلی و حمایت از تولیدات داخلی و محلی و نهادینه کردن آن، پرهیز از مصرف گرایی، اسراف و تجمل گرایی، ترویج کسب روزی حلال، تقویت قناعت، طراحی الگوی تشویق مشارکت عمومی در تولید ملی و محلی و اصلاح الگوی مصرف و تحکیم پایه های ایمانی و فرهنگی و افزایش تقوی و معنویت در بین مردم و سایر موارد مرتبط از دیگر اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد.
وی ادامه داد: اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل، وظیفه نظارت بر مطبوعات را برعهده دارد و براساس گزارش سه ماهه نشریات آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین گفت: نشریات مکتوب استان متعهد می گردد که انجام امور مبطوعاتی براساس اهداف تفاهم نامه از تاریخ امضاء تا پایان سال ٩٧ به طور مستمر پیگیری و اجرا نماید.
رضایی همچنین بیان کرد: ارائه طرح پیشنهادی رسانه ای، انتشار موضوعات مرتبط تفاهم نامه در حداقل ٣٥ درصد از محتوای منتشره در هر شماره، اختصاص ستون ویژه حول موضوعات مرتبط، توجه به تدوین مصاحبه و گزارش با مطلعان، مدیران و اساتید دانشگاه و ارائه گزارش هر سه ماه به اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل از دیگر تعهدات نشریات مکتوب استان عنوان کرد.
وی در پایان گفت: این تفاهم نامه بین معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ٦ نشریه مکتوب از جمله اتفاقیه خراسان، نسیم خراسان شمالی، سیاحت شرق، شیروان شهر، ارمغان خراسان شمالی و اترک منعقد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی