Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:19:43 GMT

ششمین همایش سراسری طب و قضاء در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۵۶۷۴۰

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم گفت: ششمین همایش سراسری طب و قضاء 2 تا 4 آبان ماه سال جاری در استان قم برگزار می‌شود.

دکتر حمید رضا صدیقی آخا در گفت و گو با خبرنگار ایسنادر تشریح برگزاری این همایش سراسری عنوان کرد: این همایش سراسری با هدف بررسی چالش های موجود و مناسب در مباحث پزشکی و قضائی و ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص اصلاح قوانین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم افزود: در این همایش راهکارهای علمی و قضائی و پزشکی در رفع چالش های موجود بررسی می شود و مقالات علمی و قضائی نیز ارزیابی می‌شود.

وی اظهارکرد: یکی از وظایف مهم پزشکی قانونی، اقدامات و فعالیت های آموزشی و پژوهشی است که برگزاری این همایش سراسری نیز از اقدامات مهم در حیطه پزشکی قانونی در جهت اصلاح قوانین به شمار می رود.

صدیقی آخا افزود: در هر دوره محورهای مهمی برگزیده می شود که مهم ترین محور های همایش ششم شامل واکاوی ابعاد پزشکی، فقهی و حقوقی رشد و کمال عقل (موضوع ماده ۹۱ قانونی مجازات اسلامی)،تفسیر و تبیین پزشکی، فقهی و حقوقی موضوع (سرایت در صدمات در قانون مجازات اسلامی)، چالش های تشخیص (حرج) در سقط درمانی ونحوه مواجهه قضایی با صدمات ساختگی (خودزنی‌ها و تصادفات ساختگی) است.

وی تصریح کرد: پرونده های بیشماری پیرامون رشد و کمال عقل و ابعاد پزشکی و حقوقی وجود دارد که در این راستا به طور کارشناسانه ماده 91 قانونی مجازات در این نوع پرونده ها بررسی خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قمافزود: در محور دوم در خصوص سرایت در صدمات، در قانون مجازات اسلامی، پرونده هایی وجود دارد که برای جلوگیری از تضییع حقوق افراد باید صدمات مسری و غیر مسری را به دقت بررسی کرد.بر اساس قانون جدید یک سری صدمات مسری است و این موجب می شود حق و حقوق زیادی را برای یک نفر در نظر بگیرند برای نمونه اگر شخصی در تصادف دچار صدماتی شود که بعد از مدتی از دنیا برود آن دسته از صدمات که موجب فوت شده است را صدمات مسری می نامند. همچنین آن دسته از صدماتی که در مرگ فرد دخیل نبوده است نیز غیر مسری محسوب می شود در این همایش بر آنیم معیارهای مهم صدمات مسری و غیر مسری در پرونده های پزشکی قانونی را مورد بررسی قرار داده و به ابعاد فقهی و حقوقی آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد:این همایش سراسری با حضور قضات برجسته و پزشکان قانونی سراسر کشور و حقوق دانان و فقهای کشور برگزار می شود قم در سال جاری میزبان ششمین همایش است و پنجمین همایش سراسری نیز در سال 94 در ساری برگزار شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم یادآور شد: پزشکی قانونی در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور در راستای تقویت بنیه علمی و توان کارشناسی سازمان گام برمی دارد.

وی بیان کرد:علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا 15 شهریور ماه امسال به دبیرخانه همایش ارسال کنند. البته کمیته های تخصصی همایش هم اکنون در حال فعالیت است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی