Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:50:23 GMT

بسکتبالیست های جوانی که ستاره شدند +عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۵۶۷۴۴

بسکتبالیست های جوانی که ستاره شدند +عکس

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حضور ستاره‌های کنونی بسکتبال جهان اشاره کرده که در جام جهانی جوانان به میدان رفته‌اند.

به گزارش مشرق، جام جهانی بسکتبال زیر 19 سال از فردا در قاهره مصر آغاز می‌شود و بهترین جوانان دنیای توپ و تور در 16 تیم برتر دنیا وارد مسابقات می‌شوند. فدراسیون جهانی بسکتبال در وب سایت رسمی‌اش گزارشی منتشر کرده و ستاره‌های کنونی جهان که در این تورنمنت به میدان رفته‌اند را معرفی کرده‌است؛ ستاره‌هایی چون استفان کری و کلی تامسون که امسال فاتح لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*جی جی بارآ

این بازیکن که ستاره بسکتبال پورتوریکو بود در جام جهانی 2003 به میدان رفت و با تیمش به مقام ششم جهان رسید. او در این تورنمنت میانگین 27 امتیاز و 5.9 پاس منجربه گل ثبت کرد. او سابقه زیادی در تیم ملی کشورش داشت و دو جام جهانی و سه رقابت انتخابی المپیک را تجربه کرده‌است. او در قهرمانی آمریکا در سال 2013 دوم و آمریکا کاپ 2007 سوم شد.

*نیکولاس باتوم

باتوم یکی از ستاره‌های تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2007 بود و توانست با تیم کشورش به مقام سوم برسد. او میانگین 12 امتیاز، 6 ریباند و 4.3 پاس منجربه گل در هر بازی به نام خودش ثبت کرد. او به همراه فرانسه در سال 2011 نایب قهرمان اروپا شد، به المپیک لندن رفت و در سال 2013 قهرمانی‌اش در اروپا را جشن گرفت. باتوم دو بار در جام جهانی نیز حضور داشته‌است.

*آندره بوگات

بوگات یکی از ستاره‌های تاریخ جام جهانی جوانان بوده و در سال 2003 که حضور در این تورنمنت را تجربه کرد میانگین 26.2 امتیاز و 17 ریباند را ثبت کرد. او در مرحله نیمه نهایی جام جهانی زیر 19 سال برابر کرواسی 39 امتیاز و 25 ریباند داشت و ستاره استرالیا بود و نقش زیادی در قهرمانی این تیم در جهان داشت. او در سال 2004 اولین المپیکش را تجربه کرد و دو المپیک بعدی هم پیراهن ملی پوشید اما دوران ورزش ملی‌اش به دلیل مصدومیت کوتاه شد.

*استفان کری

ستاره تیم گلدن استیت که امسال با این تیم قهرمان NBA شد هم در جام جهانی زیر 19 سال حضور داشته است. با اینکه او هنوز هم مثل بزرگان بسکتبال آمریکا نشده اما در جام جهانی 2007 نقش زیادی در تیم ملی آمریکا داشت. این تیم در جام جهانی جوانان آن سال به فینال رسید اما نایب قهرمان شد. کری که دو جام جهانی بزرگسالان در سال‌های 2010 و 2014 را در کارنامه‌اش دارد در سال 2007 میانگین 9.4 امتیاز، 3.8 ریباند و 2.2 پاس منجربه گل برای خودش ثبت کرد.

*پائو گسول

سنتر کنونی سن آنتونیو در جام جهانی 1999 حضور داشت. در جام جهانی جوانان آن سال اسپانیا در کنار گسول رییز و ناوارو را هم داشت. نسل طلایی بسکتبال اسپانیا از همان سال ایجاد شد و این تیم توانست آمریکا را در فینال جهان شکست دهد و قهرمان شود. گسول با اسپانیا به دو نقره و یک برنز المپیک هم رسید، قهرمان جهان در سال 2006 شد و در سال‌های 2009، 2011 و 2015 قهرمان اروپا نام گرفت.

*نیکولا جواکیچ

این بازیکن شاید خیلی دیر در بسکتبال صربستان رشد کرد اما خیلی خوب توانست توانایی‌هایش را نشان دهد و ثابت کرد که آینده بسکتبال این کشور خواهد شد به خصوص زمانی که با عملکرد خوبش باعث شد صربستان به فینال جام جهانی جوانان در سال 2013 برسد. او در این تورنمنت میانگین 7 امتیاز و 5 ریباند در هر مسابقه ثبت کرد. او در NBA هم خیلی خوب بود و درخشید و با تریپل دبل‌هایش وارد ترکیب تیم ملی صربستان شد. او با صربستان در انتخابی المپیک شرکت کرد و راهی ریو شد و با کشورش به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کرد.

*استفان ماربری

ماربری درخشش برای بسکتبال آمریکا را از جام جهانی جوانان در سال 1995 آغاز کرد جایی که میانگین 17.5 امتیاز و 3.9 پاس منجربه گل به نام خودش ثبت کرد. آمریکا در آن مسابقات به جمع چهار تیم برتر جام نرسید و در نهایت هفتم شد. ماربری برای حضور دوباره در تیم ملی آمریکا باید کمی صبر می‌کرد و بالاخره در المپیک 2004 برای تیم کشورش دوباره به میدان رفت.

*داریو ساریچ

ساریچ که دو جام جهانی جوانان را تجربه کرده در هر دو آمار دبل دبل داشته‌است. او در جام جهانی 2011 و 2013 برای کرواسی بازی کرد و این کشور در هر دو جام هفتم شد اما این جایگاه ساریچ را متوقف نکرد. او در جام جهانی پراگ عملکرد بسیار خوبی داشت و در امتیاز، ریباند و پاس منجربه گل دومین بازیکن برتر بود. این بازیکن توانست با عملکرد خوبش کرواسی را به نیمه نهایی قهرمانی اروپا برساند و همچنین در صعود این کشور به جام جهانی 2014 و المپیک 2016 نقش زیادی بازی کرد.

*کلی تامسون

تامسون نقش زیادی در قهرمانی تیم ملی آمریکا در جام جهانی زیر 19 سال 2009 داشت. او در تیم ملی بزرگسالان آمریکا هم به خوبی جایش را پیدا کرد و توانست نقشش در قهرمانی این تیم در جام جهانی 2014 و المپیک 2016 را ایفا کند.

*جوناس والانسیوناس

این بازیکن دلیل کافی و منطقی برای هواداران لیتوانی بود که برای تماشای رقابت‌های جام جهانی زیر 19 سال 2011 به لتونی سفر کنند،‌ جایی که این سنتر توانمند توانست لیتوانی را با عملکرد خوبش به قهرمانی جام برساند و به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شود. او با میانگین دبل دبل خود عملکرد بسیار خوبی در جام جهانی داشت. میانگین 23 امتیاز و 14 ریباند در هر مسابقه به اندازه کافی مناسب بود که خیلی سریع جوناس را وارد تیم بزرگسالان لیتوانی کند. او در دو المپیک حضور داشته، با لیتوانی در جام جهانی شرکت کرده و در سال 2015 نیز نایب قهرمان اروپا شد.

جام جهانی زیر 19 سال بسکتبال از امروز در قاهره مصر آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد