Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>مشکلات مردم - طبق قانون کار کارگاههای خانوادگی از شمول قانون کار خارج است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: اینجانب دارای یک کارگاه خیاطی هستم که همسرم و یک نفر دیگر در آن مشغول کار هستند. برای بیمه کردن این دو به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردم. بازرس بعد از بازدید وطی مراحل لازم همکارم را در لیست بیمه قرار داد ولی همسرم را نه وگفت همسر را نمی توان بیمه کرد و باید ایشان بیمه اختیاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا این مسئله درست است ؟ چرا نمیتوان همسر را بیمه کرد وقتی ایشان هم مشغول به کار است؟ لطفا بند قانونی ان را بگویید

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:طبق قانون کار کارگاههای خانوادگی از شمول قانون کار خارج است ولی اگر یک نفر به غیر از اعضای خانواده در کارگاه مشغول به کار شود این کارگاه از ردیف کارگاههای خانوادگی خارج و کارفرما موظف است مقررات کار را اجرا کند. البته در کارگاههای خانوادکی هم بیمه باید پرداخت شود

46232

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - سازمان تامین اجتماعی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود