Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار به دست آمده در ایام تعطیلات عید فطر امسال 22 هزار و 100 نفر از موزه ها و محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: تعطیلات اخیر که مصادف با ایام عید سعید فطر بود، فرصت بسیار مناسبی برای بسیاری از خانواده های ایرانی بود که چند روزی را به گشت و گذار بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با داشتن آب و هوایی مناسب، اقلیمی جذاب و آثاری دیدنی یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری به ویژه در فصل گرم تابستان برای اغلب گردشگران داخلی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار به دست آمده در ایام تعطیلات عید فطر امسال 22 هزار و 100 نفر از موزه ها و محوطه های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: پربازدیدترین منطقه گردشگری استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال، مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان با پذیرایی از 8200 گردشگر بود.

مرادی بیستونی با اشاره به میزان ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در این ایام تعطیلات تابستانی، افزود: در این مدت 81 درصد ظرفیت هتل های کرمانشاه و 65 درصد ظرفیت مهمانپذیرهای استان توسط مسافرین و گردشگران اشغال شد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین در این مدت تورهای گردشگری مختلفی از استانهای تهران و اصفهان وارد استان کرمانشاه شده و به بازدید از جاذبه های این استان پرداختند.

وی همچنین از اعزام تورهای گردشگری مختلفی از مقصد کرمانشاه به مشهد، رامسر و کیش در همین ایام تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در این ایام تعطیلات عید سعید فطر استان کرمانشاه پذیرای تورهای خارجی مختلف از کشور عراق و اقلیم کردستان نیز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی از بازدید رایگان بناها و محوطه‌های تاریخی استان فردا ۳۰ فروردین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وحید بهفرنژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به زحمات معماران و استادکاران سنتی است که در راستای حفاظت و نگهداری از میراث‌ تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.  

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از مهمترین وظایف ما این است که علاوه بر حفظ و صیانت میراث گذشتگان، آنها را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.  

بهفرنژاد افزود: ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) شعاری را هر ساله به این روز اختصاص می‌دهد که شعار  امسال «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» برای روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی است. 

وی گفت: به همین مناسبت بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی روز  پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403 رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است