Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری کشور گفت: براساس سیاستهای رهبری در حوزه گردشگری باید تعداد جذب گردشگر پنج برابر شود، بنابراین باید سرمایه گذاری در بازاریابی گردشگری افزایش یابد زیرا هزینه تبلیغات برای هر گردشگر در کشورهای موفق ۴۰ دلار است ولی در ایران فقط ۲۰ سنت است.

خبرگزاری تسنیم: معاون گردشگری کشور گفت: براساس سیاستهای رهبری در حوزه گردشگری باید تعداد جذب گردشگر پنج برابر شود، بنابراین باید سرمایه گذاری در بازاریابی گردشگری افزایش یابد زیرا هزینه تبلیغات برای هر گردشگر در کشورهای موفق ۴۰ دلار است ولی در ایران فقط ۲۰ سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مرتضی رحمانی موحد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، اظهار داشت: بازاریابی یکی از محورهای مهم گردشگری کشورها محسوب می شود، به نوعی که بازاریابی یک علم بسیار تاثیرگذار در دانشگاه های دنیا محسوب شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز انتظارات در حوزه گردشگری در استانهای کشور بسیار افزایش یافته است که امیدواریم این ظرفیت‌ها را مدیریت و به صورت آینده‌نگر طراحی کنیم، ادمه داد: ما هنوز بازاریابی تخصصی در حوزه گردشگری به صورت تخصصی نداریم و در سطح آکادمیک باید شاهد تغییرات بسیاری باشیم و با توجه به ماموریت های پیش روی خود، باید دانش آموختگان لازم تربیت شوند.

رحمانی‌موحد تصریح کرد: ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری سلامت کشورمان بسیار است، ولی باید این ظرفیت ها معرفی شوند، در حالی که با تبلیغات منفی درباره کشورمان نیز مواجه هستیم، بنابراین باید هر دوی این زمینه‌ها را با اندک منابع مالی که داریم مدیریت کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشورمان، تجربیات کشورهای دیگر را دیده است و بر همان اساس نیارهای خود را به ما ابلاغ می کنند، ما نیز از ظرفیت دولت یازدهم در بحث گردشگری از سال 93 به خوبی استفاده کردیم که یکی از دستاوردها برگزاری همایش جهانی گردشگری در سال 95 بود که دستاوردهای بسیاری داشت.

رحمانی موحد تصریح کرد: گردشگری بین المللی و ورودی ما دروازه توسعه گردشگری ما است، همانطور که در سیاست های ابلاغی رهبری آمده است، باید تعداد ورود گردشگران خارجی به ایران 5 برابر شود، بنابراین هر چه این جریان را قدرتمند کنیم و تعداد گردشگر خارجی را زیاد کنیم به افزایش اشتغال و سرمایه گذاری خارجی نیز کمک خواهد شد که مسلما این امر به بازاریابی بسیار قوی نیاز است تا موتور این چاه نفت را رونق دهد.

وی گفت: برای هر گردشگری ورودی باید هزینه های کرد، مثلا کشورهای آلمان و فرانسه برای هر گردشگر دو دلار هزینه بازاریابی می کنند، در ترکیه و مالزی 6 دلار هزینه می کنند و برخی کشورهای دیگر نیز 40 دلار هزینه تبلیغات برای هر جذب هر گردشگر می کنند ولی ما حدود 20 سنت هزینه تبلیغات گردشگری برای هر یک نفر می کنیم.

معاون گردشگری کشور افزود: بنابراین ما باید با بخش خصوصی در این زمینه بیشتر تعامل کنیم کما اینکه تعداد این آژانس ها نیز زیاد نیست ولی در جذب گردشگر و رشد صعودی پیدا کردن برخی از این آژانس ها سالهاست تلاش کرده اند.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: در زمان کوتاه نمی توان در بحث گردشگری نتیجه گرفت، زیرا یک جاده نیز می خواهد ساخته شود 4 سال زمان می برد، بنابراین در عرصه گردشگری به نگاه 20 ساله نیاز داریم، به هر حال ما بخش های خصوصی داریم که از نظر تعامل در عرصه گردشگری بین المللی جایگاه بالای دارند، بنابراین باید بخش خصوصی تقویت شود مثلا حضور 10 ساله در یک نمایشگاهی می تواند تازه باعث افزایش گردشگر از یک منطقه خاص شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۵۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی گفت: درصدد هستیم ارتباط هنرمندان و تولیدکنندگان خود را با پلتفرم‌های معروف چین تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرزاد اوجانی؛ مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی، با بیان اینکه برای اولین بار شاهد حضور فعالان تجارت الکترونیک و پلتفرم‌های صنایع‌دستی در همایش «معرفی فرصت‌های تجارت الکترونیک از طریق سرمایه‌گذاری در ایران و چین» بودیم، اظهار کرد: در این همایش مسئولان تجارت الکترونیک در خصوص ضرورت‌ها و آمار و اطلاعات مربوط به فرآیندهای الکترونیک در دنیا پرداختند و دو شرکت از پلتفرم‌های معروف چین مانند دوئین اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی صنایع‌دستی افزود: بعضی از شرکت‌های مرتبط با شیرینی‌ها و سوغات نیز در خصوص این همراهی پیشگام شدند اما از نگاه این پلتفرم‌های چینی، صنایع‌دستی جزو آن دسته از اقداماتی است که ظرفیت قابل توجهی در حوزه الکترونیک دارد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

او با بیان اینکه از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، گفت: درصدد هستیم که هنرمندان و تولیدکنندگان خود را به این پلتفرم‌های ارتباط دهیم و نقطه‌ امیدی برای صنایع‌دستی کشور با وجود محدودیت‌های بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo