Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عده‌ای در داخل فقط به فکر به دست آوردن پیروزی های سیاسی و جناحی هستند و به منافع ملی هیچ توجه‌ای ندارند گفت: مذاکراتی که کشورهای غربی و آمریکا در طول برجامی با ایران داشتند نشان از فداکاری‌های رزمندگان اسلام و قدرت دفاعی نظامی نیروهای مسلح کشورمان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم پوریزدان در گفتگو با صبح توسبا بیان اینکه مسائل بین ایران و غرب ریشه‌ در انقلاب دارد و این مساله با مذاکرات هسته‌ای و غیر هسته‌ای قابل حل نیست اظهار کرد: آمریکایی‌ها و اروپاییان همواره به دنبال منافع خود در منطقه غرب آسیا برای کسب نفت رایگان، ارزان و جلوگیری از وحدت بین مسلمانان در کشورهای اسلامی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: غربی‌ها با ایجاد رژیم جعلی صهیونیسم در منطقه غرب آسیا سعی در برهم زدن معادلات منطقه و تفرقه بین کشورهای اسلامی را دارند و تحریم‌های اروپا علیه کشورمان نشان از نفوذ گسترده ایران در محور مقاومت و منطقه است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غربی‌ها در طول 38 سال گذشته نشان دادن که قابل اطمینان نیستند افزود: اروپاییان و آمریکایی ها در طول 38 سال گذشته به خوبی نشان داده‌اند که به نتایج و مذاکرات پایبند نبوده اند و همواره اگر مذاکره‌ای هم صورت بگیرد برای رسیدن به منافع خودشان بوده است.

پوریزدان در ادامه ابراز داشت: در دوران جنگ تحمیلی غربی‌ها همواره یکی از حامیان صدام بوده‌اند و از هیج نوع کمکی به حزب بعث دریغ نمی‌کردند؛ از کمک های مال تا تسلیحاتی و ارسال سلاح شیمیایی برای استفاده علیه ایران، اروپاییان هرگاه منافعشان به خطر بیفتد وارد مذاکره می‌شوند.

وی در رابطه با بحث هسته‌ای و برخورد دوگانه غرب در دوران مذاکرات در قبال کشورمان افزود: همزمان با مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیروهای پیاده نظام خود یعنی داعش را به منطقه اعزام کردند که منجر به نا امنی تا 40 کیلومتری مرزهای ایران شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست غرب در منطقه گفت: امروز تمام نقشه‌های اروپاییان شکست خورده است و محور مقاومت در عراق و سوریه به موفقیت های بزرگی دست یافته اند و از طرفی شلیک غرور آفرین 6 موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر شکست غربی‌ها در منطقه افزود.

پوریزدان در رابطه با دیدگاه برخی سیاستمداران و مسئولین در مذاکرات با غرب افزود: عده‌ای در داخل فقط به فکر به دست آوردن پیروزی های سیاسی و جناحی هستند و به منافع ملی هیچ توجه‌ای ندارند، مذاکراتی که کشورهای غربی و آمریکا در طول برجامی با ایران داشتند نشاناز فداکاری‌های رزمندگان اسلام و قدرت دفاعی نظامی نیروهای مسلح کشورمان بوده است.

انتهای پیام/


منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، "اسحاق دار" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، روز سه‌شنبه با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا درباره روابط تجاری با ایران، به ویژه در زمینه پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز میان دو کشور گفت که نمی‌توان به پاکستان امر و نهی کرد و این کشور در تصمیم‌گیری‌هایش، تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد.

روزنامه پاکستانی دان در این باره گزارش داد: دار در یک نشست خبری در اسلام‌آباد در پاسخ به سوالی درباره این پروژه گفت که "ما باید مراقب منافع خود بوده و تعهدات خود را در نظر داشته باشیم و دولت باید با در نظر داشتن منافع پاکستان درباره کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، زمان و چگونگی آن تصمیم‌گیری کند، فارغ از این که آمریکا و دیگر کشورها چه می‌گویند.

او افزود: نمی‌توان به ما امر و نهی کرد و ما به کسی اجازه نمی‌دهیم مانعی ایجاد کند. پاکستان کشوری مستقل است و ما همان طور که به استقلال دیگر کشورها احترام می‌گذاریم، انتظار داریم که دیگران نیز به استقلال پاکستان احترام بگذارند.

واشنگتن در پی سفر اخیر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان که امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه در حوزه‌های متعدد از دستاوردهای آن بود، درباره خطر اعمال تحریم‌ها به کسانی که با ایران به تجات می‌کنند، هشدار داد.

اسحاق دار در این باره گفت که پاکستان، نتیجتا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، سفر رئیسی به این کشور "بسیار ثمربخش" بود.
او همچنین گفت که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی قرار است به زودی، به پاکستان سفر کند و دولت در ماه جاری از تاریخ آن مطلع خواهد شد.

اسحاق دار در ادامه گفت که در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش‌بس فوری و باز کردن کریدوری بشردوستانه در غزه و اجرای راهکار "۲ دولتی" با مرزهای ۱۹۶۷ برای حل‌وفصل مسئله فلسطین شده است.

کد خبر 850413 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند