Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:41:30 GMT

ضرب و شتم نوجوان معلول ذهنی در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۶۰۳۷۶

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ضرب و شتم نوجوان معلول ذهنی در حال بررسی است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ضرب و شتم نوجوان معلول ذهنی در حال بررسی است.سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: باید تحقیقات لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد که آیا کتک کاری و ضرب و شتم کودک معلول صورت گرفته یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پس از مطلع شدن از این موضوع در منزل مددجو حضور پیدا کردیم و از آنها دلجویی صورت گرفت تا اینکه بررسی های لازم در این زمینه انجام شود که آیا ضرب و شتم صورت گرفت یا نه.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: مسئولان مرکز احضار شدند و در حال پیگیر قضیه هستیم. دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی در جریان موضوع قرار گرفتند تا در صورت صحت داشتن از حق معلول دفاع کنیم.

موسوی امجد تصریح کرد: مسئولان بهزیستی استان و کشور پیگیر قضیه هستند و در صورت وقوع چنین حادثه‌ای با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پدر این معلول که دو فرزند معلول دیگر دارد، بیمار روانی تحت حمایت بهزیستی است که 2 فرزند دیگرش در خانه نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ضرب و شتم معلول ذهنی یک ادعاست و اینکه آیا معلول مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا نه باید از طریق پزشکی قانونی مشخص شود. البته آثاری بر روی بدن معلول وجود دارد اما در حال بررسی و تحقیقات بیشتر است و هنوز ثابت نشده که در این مرکز و از سوی کارکنان مرکز مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد.

موسوی امجد تاکید کرد: باید پزشکی قانونی در خصوص ضرب و شتم این معلول ذهنی نظر دهد که ضرب و شتمی صورت گرفته است یا نه. در صورتی که کار غیرانسانی در این مرکز صورت گرفته باشد به شدت با متخلفان و مسئولان مرکز برخورد می شود و بهزیستی بعنوان مدعی از این مرکز شکایت خواهد کرد. همچنین موضوع در اسرع وقت در کمیسون ماده 26 مطرح و مرکز متخلف در صورت مشخص شدن تخلف تعطیل خواهد شد و از طریق مراجع قضایی برخور لازم صورت می گیرد.

موسوی امجد اضافه کرد: 29 نفر معلول ذهنی بالای 14سال در مرکز توانبخشی شبانه روزی عقب مانده های ذهنی پسران بالای 14 سال "سپید" یاسوج نگهداری و مراقبت می‌شوند.

در برخی از رسانه‌های خبری به همراه عکسی انتشار یافته و مدعی شدند معلول به نام "میلاد" توسط کارکنان مرکز توانبخشی شبانه روزی عقب مانده‌های ذهنی پسران بالای 14 سال در یاسوج در روستای سرآبتاوه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد