Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در نظر داریمدر سال ۲۰۱۷ همایش خیران جهان اسلام را در حرم مطهر رضوی برگزار کنیم و برنامه‌های آن در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانهاظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه اوج نیکوکاری‌ها و تبلور همبستگی ملی است و امسال در این ایام یک رشد قابل توجهی در فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله اطعام ساده به عنوان یک نماد موفق به‌خوبی تبلور یافت و بالغ بر 92 میلیارد ریال تا این لحظه در اینموضوع هزینه شد و پیش‌بینی بیش از 100 میلیارد ریال را داریم و به نسبت سال قبل که 30 میلیارد ریال بود رشدی بیش از 3 برابر را داشت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با اشاره به حضور مددجویان تحت پوشش در سفره‌های طرح اکرام رضوی، خاطرنشان کرد: در این ایام مبارک هر شب حدود 3 هزار مددجو مهمان این سفره‌های متبرک بودند و نزدیک به 4 هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده نیز در هر شب با مشارکت خیران‌نیک‌اندیش اطعام شدندو خراسان‌رضوی رتبه نخست کشور در امر اطعام بودند و در سطح استان شهرستان‌های منطقه یک مشهد با 15 میلیارد ریال، سبزوار 14.5 میلیارد ریال، خواف با 3 میلیارد و 400 میلیون ریال بیشترین میزان اطعام را داشتند و تمامی این اطعام‌ها با کمک‌های مردمی داده شد.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه 180 هزار نفر آماده مشارکت در طرح اکرام ایتام بودند، تصریح کرد: از این میزان 18 هزار نفر در خراسان رضوی بودند که تاکنون مشخصات 10 هزار نفر از آن‌ها در سیستم‌هایکمیته امداد ثبت شدهو این افراد سرپرستی 18 هزار یتیم استان عهده‌دار شدند.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردمی از بازارچه‌های رمضان، تاکید کرد: در سطح استان 8 بازارچه رمضان فعال بودند که از این تعداد 2 بازارچه آن در مشهد بود و در این بازارچه‌ها در مجموع 3 میلیارد و 200 میلیون ریال درآمدزایی برای مددجویان فعال در این بازارچه‌ها ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امدادخراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نظارت‌های امسال بر صندوق‌های فطریه و کفاره به‌صورت ویژه بود، بیان کرد: افراد حاضر در پای صندوق‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و حتی امسال برای نخستین بار روحانی پای صندوق‌ها قرار دادیم تا پاسخگوی سئوالات شرعی در امر پرداخت زکات فطریه و کفاره باشند و این سیستم پاسخگویی به‌صورت اینترنتی هم فعال بود و در این امر آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم توصیه‌هاو راهنمایی‌های لازم را داشتند.

مسعودیان‌راد گفت: مبالغ جمع‌آوری شده بلافاصله به حساب مددجویان واریز شد و امسال بالغ بر 25 میلیارد ریال فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیرعمد در 2700 پایگاه فعال استان جمع‌آوری شد کهدر سال گذشته 14 میلیارد ریال بود و افزایشی 21 میلیاردی تا این لحظه داشتهو پیش‌بینی می‌شود که این عدد تا پایان سال به 50 میلیارد ریال برسد.

وی افزود: در این رابطه مشهد با 7 میلیارد ریال بالاترین میزان فطریه و کفاره جمع‌آوری‌شده در سطح استان را داشتهکه این رقم معادل 28 درصد کل وجوه جمع‌آوری‌شده فطریه و کفاره در خراسان رضوی بوده؛ همچنین فطریه‌ها و کفاره‌های جمع‌آوری شده در محلات که برعهده مساجد بود در میان مددجویان همان محله توزیعو این مساجد نمایندگی‌های کمیته امداد خراسان‌رضوی در سطح استان بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات مربوط به ماه مبارک رمضان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با یک برنامه‌ریزی مطلوب مدیریت بسیارخوبی در اجرای هرچه‌بهتر بخش‌های مختلف داشتیم و با دستور استاندار خراسان رضوی فرهنگ نیکوکاری در تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استان ترویج یافت و مجموعه‌های برتر در این رابطه تقدیر خواهند شد و به‌طور مثال یک خیر نیک‌اندیش اطعام 121 مسجد را متقبل شد و در این مسیر رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: طبق مصوبه دولت یارانه مددجویان از ماه آینده توسط مجموعه‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود که بخشی از این افراد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی هستند و بخشی دیگر نیازمندان و محرومان هم هستند که در لیست مددجویان تحت پوشش قرار ندارند و در حال شناسایی و ساماندهی این افراد هستیم.

وی تاکید کرد: در نظر داریمدر سال 2017 همایش خیران جهان اسلام را در حرم مطهر رضوی برگزار کنیم و برنامه‌های آن در حال تدوین است و در این رابطه اطلاعات تکمیلی در امر زمان و مکان برگزاری این همایش و محتوای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی

   

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شهید مطهری را مجاهد عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت‌الله علی عباسی در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری گفت: انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه افزود: شهید مطهری مجاهد عرصه جهاد تبیین و آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله عباسی گفت: شهید مطهری با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد. این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

او پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنما‌های زمان را قوی‌ترین جواب عنوان کرد و افزود: کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم منشوری شد به دست نیرو‌های مسلمان و مومن مبارز برای پاسخگویی در مقابل جریانی که مدعی معرفت و مبارزه که اذعن داشت مبارزه با عدالتخواهی در جهان به دست مارکسیسم و ماتریالیست است. او از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب استفاده و ایفای نقش کرد.

آیت‌الله عباسی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند، گفت: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعار‌ها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

او با اشاره به اینکه در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم؛ افزود: در مسئله حجاب مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

آیت‌الله عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد