Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا روز شنبه در آیین بدرقه این دوچرخه سواران در پایانه مرزی گمرک این شهرستان گفت: این ورزشکاران به همراه یک نیروی پشتیبان در مدت یک روز از لاهیجان تا آستارا رکاب زده بودند و امروز رهسپار جمهوری آذربایجان شدند.
وحید خاصی پور ،مدت زمان رکاب زنی و اقامت دوچرخه سوران در جمهوری آذربایجان را 6 روز اعلام و اضافه کرد : این دوچرخه سواران، مسافت 350 کیلومتری آستارا تا باکو را با هدف جلب توجه مسئولان کشورهای حاشیه خزر به آلودگی این دریا طی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از هیات دوچرخه سواری استان گیلان و شهرستان آستارا جهت فراهم ساختن مقدمات این سفر، اضافه کرد: دوچرخه سواران با سفر به کشورهای خارجی می توانند فرهنگ مردم ایران اسلامی را به سایر ملل انتقال دهند.
محمد حسین نظری یکی از دوچرخه سواران گیلانی نیز پیش از آغاز حرکت به باکو، گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و سلامت گونه‌های ارزشمند آبزیان آن نظیر فک و ماهیان خاویاری ، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و ورزشی، نگاه متولیان امر را بیش از پیش به حفظ محیط زیست جلب می کند، افزود: اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله بدون آلاینده، یکی دیگر از هدف های زیست محیطی این گروه ورزشی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت