Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطب شکن برای بررسی عملکرد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، یک نظرسنجی اینترنتی ترتیب داد. در کنار این نظرسنجی اینترنتی، سوال ها به صورت کاغذی نیز بین مردم توزیع شد تا نتایج آن قابل اعتناتر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازخطب شکن؛پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ و اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سید جواد ساداتی نژاد با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل راهی مجلس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، درصد مشارکت مردم آران و بیدگل به حدود ۶۳ درصد رسید و از میان حدود ۷۵۰۰۰ آران و بیدگلی واجد شرایط، ۴۷۲۵۰ تن در انتخابات شرکت کردند.

فعالیت دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی از اوایل خردادماه ۹۵ آغاز شد. بدین ترتیب یک سال از عمر این مجلس می گذرد و نمایندگان یک چهارم از عمر نمایندگی خود در آن را سپری کرده اند.

از این رو خطب شکن برای بررسی عملکرد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، یک نظرسنجی اینترنتی ترتیب داد. در کنار این نظرسنجی اینترنتی، سوال ها به صورت کاغذی نیز بین مردم توزیع شد تا نتایج آن قابل اعتناتر باشد. در نهایت پس از جمع بندی و تحلیل نتایج، ارزیابی های جالب توجهی حاصل شد که بخشی از آن در قالب این گزارش منتشر می شود.

*****

مشخصات شرکت کنندگان

در مجموع، از بین ۷۲۶ شرکت کننده ای که در این نظرسنجی حضور یافتند، ۱۲۳ نفر زن و ۶۰۳ نفر مرد بودند.

در بین این افراد، ۲۰۶ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر، ۲۰۶ نفر دارای تحصیلات کارشناسی، ۱۳۸ نفر دیپلم و فوق دیپلم و ۴۰ نفر سیکل و پایین تر بودند. همچنین ۱۲ نفر هم تحصیلات حوزوی داشتند.

از نظر شغل نیز اکثریت شرکت کنندگان، کارمند، نظامی یا صاحب مشاغل آزاد بودند. به طوری که نزدیک ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این گروه های شغلی دسته بندی شدند. همچنین دانشجویان نیز شرکت قابل توجهی در این نظرسنجی داشتند، ۱۱۷ نفر، معادل ۱۶ درصد شرکت کنندگان از این دسته بودند.

مطابق انتظار، بیشتر شرکت کنندگان این نظرسنجی را جوانان تشکیل می دادند. ۴۳ درصد از کسانی که نظر خود را در مورد عملکرد یک ساله دکتر ساداتی نژاد اعلام کردند، جوانان ۱۸ تا ۲۸ ساله بودند. پس از این گروه سنی، افرادی که از ۲۹ تا ۳۸ سال سن داشتند، بیشترین میزان حضور را به خود اختصاص دادند.

در نهایت محل سکونت شرکت کنندگان، مورد دیگری بود که از آنان سوال شد. در این نظرسنجی ۴۹ درصد از آران و بیدگل شرکت کردند. پس از آن میزان مشارکت در شهرستان کاشان ۲۴ درصد بود و شهرهای تابعه شهرستان آران و بیدگل به ترتیب در رده های بعد قرار گرفتند.

ارزیابی فعالیت ها

بر اساس پاسخ ها نزدیک ۹۰ درصد در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. از این میان بیش از ۵۳ درصد به ساداتی نژاد رای نداده‌اند.

همچنین ۵۵ درصد شرکت کنندگان موفق شده اند در طول یک سال نمایندگی سید جواد ساداتی نژاد، از نزدیک مواضع وی را بشنوند.

سوالی که در ادامه این نظرسنجی از مردم پرسیده شد، میزان رضایت آنان از عملکرد ساداتی نژاد در اعطای نمایندگی مستقل به آران و بیدگل بود. در مجموع تنها نزدیک ۳۸ درصد از مردم از عملکرد وی در این موضوع ابراز رضایت کردند. این میزان در صورتی که صرفا مردم شهرستان آران و بیدگل را در نظر بگیریم، به ۳۶ درصد کاهش پیدا می کند. در مقابل میزان نارضایتی از عملکرد ساداتی نژاد در این حوزه در هر دو حالت بیشتر است.

نظر شرکت کنندگان از شهرستان آران و بیدگل در مورد عملکرد ساداتی نژاد در اعطای نمایندگی مستقل به شهرستان

سوال بعدی در مورد ارزیابی مردم از موفقیت نسبی ساداتی در قیاس با نمایندگان گذشته بود. او در این حالت هم نظر مثبتی از سوی مردم نداشت، به اعتقاد ۵۷٫۷ درصد از آن ها ساداتی نژاد نسبت به اسلاف خود موفق تر عمل نکرده است. تنها ۳۱ درصد مردم نسبت به این موضوع نظر مثبت داشته اند.

مردم در مورد نگاه یکسان ساداتی نژاد به دو شهرستان حوزه انتخابیه خود هم نظر مثبتی نداشتند. بدین ترتیب بیش از ۴۰ درصد از آنان معتقدند نگاه ساداتی نژاد یکسان نیست. این میزان درصورتی که تنها مردم شهرستان آران و بیدگل را در نظر بگیریم به ۴۱ درصد افزایش پیدا می کند.

نظر مردم شهرستان آران و بیدگل در مورد نگاه یکسان ساداتی نژاد به دو شهرستان حوزه انتخابیه

موضع گیری های ساداتی نژاد در انتخابات اخیر شورای شهر، دیگر موضوعی بود که مورد سوال واقع شد. از نظر بیش از ۵۰ درصد مردم، ساداتی نژاد مواضع درستی را در انتخابات شورای شهر اتخاذ نکرد. در انتخابات شورای اسلامی آران و بیدگل نیز ۵۰ درصد مردم از مواضع وی ابراز نارضایتی کرده اند.

رضایت مردم شهر آران و بیدگل از مواضع ساداتی نژاد در انتخابات شورای اسلامی آران و بیدگل

دفتر نماینده مردم در هر شهرستان وظیفه ارتباط با مردم و فعالیت های تبلیغی و رسانه ای آن را بر عهده دارد. از این رو خطب شکن در سوال بعدی از مردم پرسید آیا نسبت به فعالیت های دفتر نماینده در شهرستان اطلاع دارید یا خیر. نزدیک ۵۰ درصد مردم از این فعالیت ها ابراز بی اطلاعی کردند و بیش از ۱۰ درصد نیز نظری در این مورد نداشتند.

در نهایت از مردم پرسیدیم در صورت نامزد شدن ساداتی نژاد در دوره آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی، به او رای می دهند یا خیر. بیش از ۵۳ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی به این سوال پاسخ منفی دادند و ۱۵٫۷ درصد نیز مردد بودند. در مقابل ۳۰٫۵ درصد اعلام کرده اند رای آنان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به ساداتی نژاد خواهد بود.

سوالات کیفی

بخش بعدی سوالات خطب شکن، مربوط به ارزیابی کیفی عملکرد یک ساله نماینده مردم بود و مخاطبان باید با انتخاب یکی از گزینه های «خیلی زیاد»، «زیاد»، «متوسط»، «کم» و «خیلی کم» نظر خود را در مورد پرسش های مطرح شده بیان می کردند.

در نخستین پرسش، خطب شکن از نظر مردم در مورد محبوبیت مردمی نماینده پرسید. نزدیک سه چهارم مردم در پاسخ به این سوال گزینه های خیلی کم، کم و متوسط را انتخاب کردند و تنها ۱۴٫۷ درصد محبوبیت ساداتی نژاد را خیلی زیاد و ۱۳٫۱ درصد نیز محبوبیت او را زیاد می دانستند.

سوال بعدی میزان رضایت مردم از فعالیت های پارلمانی یک ساله نماینده را جویا می شد. ۳۴ درصد شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال گزینه خیلی کم و ۱۸٫۵ درصد گزینه کم را انتخاب کردند. مجموع این دو گزینه به همراه گزینه متوسط، نزدیک سه چهارم از پاسخ ها را در بر می گرفت.

در ادامه سه سوال در مورد آگاهی مردم از اخبار حوزه نمایندگی و فعالیت های ساداتی نژاد مطرح شد که مطابق انتظار، پاسخ های آن همبستگی معنی داری داشت. بدین ترتیب بیش از ۵۰ درصد از مردم اخبار حوزه نمایندگی را خیلی زیاد یا زیاد دنبال می کردند، این خبرها برای بیش از ۸۰ درصد آنان اهمیتی در حد زیاد یا خیلی زیاد داشت و بیش از ۵۰ درصد از آنان میزان اطلاع خود از این خبرها را زیاد و خیلی زیاد ارزیابی کردند.

پرسش بعدی به ارزیابی مردم از موفقیت ساداتی نژاد در عمل به وعده های خود می پرداخت. در این موضوع نیز نزدیک سه چهارم مردم عملکرد ساداتی نژاد را متوسط به پایین ارزیابی کردند. بر این اساس ۲۷٫۹ درصد به این سوال پاسخ «خیلی کم»، ۲۲٫۳ درصد پاسخ «کم» و ۲۱٫۸ درصد پاسخ «متوسط» داده اند.

پس از این، در سوال بعد از مردم خواسته شد میزان رضایت خود از حضور ساداتی نژاد در شهرستان را بیان کنند. شرکت کنندگان در این مورد هم نارضایتی نسبی خود از حضور وی را ابراز کردند.

در نهایت عملکرد ساداتی نژاد در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد مورد سوال قرار گرفت. مردم در حوزه سیاست بیش از دیگر حوزه ها از عملکرد ساداتی نژاد اعلام نارضایتی کردند، به نحوی که ۴۳٫۷ درصد از شرکت کنندگان رضایت خود از عملکرد وی در این حوزه را خیلی کم اعلام کرده اند.

در بخش سوالات پاسخ کوتاه نیز چند سوال مطرح شد که همگی بازتابی از وضعیت پاسخ ها به سوالات گذشته بود. بدین ترتیب ۱۸۸ نفر به پرسش اول (به نظر شما دکتر ساداتی‌نژاد در کدام حوزه موفق تر بوده است؟) با عبارت «هیچکدام» پاسخ داده اند. در مورد ضعف ساداتی نژاد هم افراد قابل توجهی به فعالیت های سیاسی و درگیری بیش از حد در موضوعات سیاسی اشاره کرده اند.

برخی نتایج

در آخرین سوال این نظرسنجی از مردم خواسته شده بود متناسب با عملکرد یک ساله دکتر ساداتی نژاد به او از صفر تا ۲۰ نمره دهند. میانگین نمره هایی که ساداتی نژاد از شرکت کنندگان دریافت کرد، ۱۰٫۲ بود. بدین ترتیب به نظر می رسد او به نحوی لب مرزی، نمره قبولی را در یک سال فعالیت خود کسب کرده است.

با توجه به دو پرسشی که در مورد رأی به ساداتی نژاد در انتخابات ۹۴ و انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی مطرح شد، به نظر می رسد پس از یک سال رای او کاهشی قابل توجه پیدا کرده است. با وجود آن که ۴۶٫۸ درصد از شرکت کنندگان، در انتخابات ۹۴ به ساداتی نژاد اعتماد کرده بودند، میزان افرادی که در حال حاضر قصد دارند در انتخابات بعدی هم به او رای بدهند به ۳۰٫۵ درصد رسیده است. ضمن این که ۵۳٫۸ درصد شرکت کنندگان به ساداتی نژاد رای نخواهند داد. ۱۵٫۷ درصد نیز هنوز در انتخاب خود تردید دارند. بدین ترتیب به نظر می رسد با عملکرد یک ساله ساداتی نژاد رای وی حداقل به میزانی نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

جمع بندی نتایج این نظرسنجی ایده های جالبی در مورد بسترهای فعالیت، نحوه درست اطلاع رسانی و نگاه مردم به نماینده مطلوب به وجود می آورد. برای مثال تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان عدم ارتباط با توده مردم و نخبگان را به عنوان مهم ترین ضعف عملکرد یک ساله ساداتی نژاد در یک سال اخیر برشمرده‌اند.

با این حال جمع بندی نتایج به دست آمده فرصتی موسع‌ می طلبد و در این مجال نمی گنجد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس