Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دادستان کل کشور از برخورد‌های قاطعانه دستگاه قضایی در دهه ۶۰ حمایت کرد و گفت:‌ اگر جانفشانی سربازان جان بر کف ضابطین قوه‌قضاییه نبود و اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با جریان نفاق صورت گرفت نبود، امروز نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.
حجت‌الاسلام منتظری در نشست خبری عصر امروز خود گفت: امسال هفته قوه‌قضاییه به دلیل مصادف شدن با دهه آخرماه رمضان و تعطیلات عید فطر با تاخیر انجام گرفت ولی فرصت مناسبی است تا بخشی از عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان کل کشور با اشاره به شهادت آیت‌الله شهید بهشتی در هفتم تیر سال 60، یادآور شد:‌ در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل که در راستای تحقق دستورات استکبار جهانی صورت گرفت، متاسفانه سرمایه‌های ارزشمندی ازمردم و انقلاب گرفته شد. هرچند نظام هزینه‌های سنگینی را در آن حادثه پرداخت اما این حادثه در کنار سایر حوادثی که توسط جنایتکاران منافق انجام شد از جمله ترور دادستان کل انقلاب، انفجار دفتر نخست وزیری و سایر اتفاقاتی که برای مردم توسط منافقین در دهه ۶۰ انجام شد، موجب شد مردم خیلی زود به ذات خبیث و جنایتکار و وابسته سازمان منافقین پی برد و آنچنان منفور جامعه شدند که دیگر آن جنایات در ذهن مردم پاک نخواهد شد.
او افزود: از آن حادثه ۳۶ سال می‌گذرد و جوانان ما و حتی کسانی که به سن ۴۰ رسیدند، آن حادثه را ندیدند وشاید از جزییات امر مطلع نشدند. همان جنایتی که امروز عامل سر سپرده استکبار در منطقه در قالب گروه‌های تروریستی و داعش انجام می‌دهند، منافقین در دهه ۶۰ هم انجام می‌دادند و خوشبختانه مردم آن را پس زدند.
منتظری با ابراز امیدواری از اینکه رسانه‌ها در وظیفه خود برای روشنگری، این چهره‌ها را به مردم و نسل جوان بهتر نشان دهند، اظهار کرد: ریشه‌های آن‌ها در استکبار و امریکا مشغول به فعالیت هستند. آبشخور آن‌هادر استکبار است و بخاطر استفاده علیه نظام از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند و آن‌ها در برخی مجامع بین المللی حاضر می‌شوند و اطلاع غلط می‌دهند.
منتظری با بیان اینکه ریشه نفاق توسط قوه‌قضاییه و در راس آن محاکم انقلاب و دادستان کل انقلاب ریشه کن شد، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه دستگاه قضایی هیچ‌گاه از صفحه زرین انقلاب پاک نمی‌شود هرچند امروز شاهدیم با‌‌ همان اهداف دهه ۶۰ در جهت تضعیف و تخریب قوه‌قضاییه سخن‌ها گفته می‌شود و حرف غیر صحیحی به جامعه القا می‌کنند.
دادستان کل کشور با تاکید براینکه تضعیف قوه‌قضاییه به نفع کشور نیست، تصریح کرد: اگر گفته می‌شود شما در ۳۷سال جز کشتن چه کردید جواب می‌گوییم اولا وظیفه قوه‌قضاییه برخورد با جرم و مجرم است. ثانیا جنایات دهه ۶۰ دامنگیر مردم و مسئولان بود و این برخورد قوه قضاییه بود که ریشه نفاق را بر کند. اگر جانفشانی سربازان جان بر کف ضابطین قوه‌قضاییه نبود و اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با جریان نفاق صورت گرفت نبود، امروز نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.
او افزود: انتظار است از عزیزانی که جانشان را از دست دادند و به فیض شهادت رسیدند، مانند شهیدان بهشتی، قدوسی، لاجوردی، کچویی و قضات که شهید شدند تقدیر و تشکر شود نه اینکه آن‌ها را به سخره بگیرند.
این مقام عالی قضایی گفت: امروز قوه‌قضاییه با تمام کمبود نیرو انسانی و بودجه با تلاش مستمر قضات در جهت ایجاد امنیت، احقاق حق و مبارزه با فساد تلاش می‌کند. ما ادعا نداریم قوه قضاییه امروز بی‌عیب است. قطعا اشکالات در قوه قضاییه مانند سایر دستگاه است و باید تلاش کنیم بر نقاط قوت بیافزاییم و از نقاط ضعف کم کنیم.
منتظری با بیان اینکه انتظار ما این است که دولت و مجلس با واقعیت‌نگری نسبت به دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات قوه قضاییه تلاش کنند، اظهار کرد: قوه قضاییه یک دستگاه حاکمیتی است و امکان انتقال وظایفش به بخش خصوصی نیست. پس انتظار است که در راستای حل مشکلات و کاستی‌های این دستگاه کمک کنند تا آثار یک قوه مقتدر و توانمند شامل مردم و سایر دستگاه‌ها شود.
او در ادامه این نشست به اقدامات دادستانی کل اشاره کرد و گفت:‌ در دادستانی تلاش ما در چند امر متمرکز شده که در مرحله اول نظارت بر دادسراهای کشور بود. حدود 480 دادسرا در کشور داریم و نظارت بر آنها برعهده دادستان کل است. دفاع از حقوق عمدمی برعهده دادستانی است. نظارت بر عملکرد دادسرا و شکایات مراجعین به دادسراها و نظارت عالی بر ضابطین دستگاه قضایی چه ضابطین خاص و چه ضابطین عام که شامل بسیج و سپاه و ناجا و وزارت اطلاعات می‌شود نیز بر عهده دادستانی کل است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه سعی کردیم ضابطان را ساماندهی کنیم و برای آنها کارت‌های خاص صادر شود، گفت: حدود یک سوم ضابطان را دارای کارت‌های خاص کردیم و بعد از پایان کار که حدود یکی دو ماه دیگر است، مراتب را به اطلاع مردم می‌رسانیم.
او اضافه کرد: در دفاع از حقوق عامه، دادستان‌ها فعال شده‌اند و شاهد کاهش چشمگیر تجاوز به منابع ملی بوده‌ایم.
منتظری در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شکایت‌هایی که علیه آمریکا در مراجع قضایی ایران مطرح شده است، گفت: در خصوص ادعا علیه آمریکا آنجایی که به موجب قانون ببینیم منافع کشور آسیب می‌بیند از طریق وزارت خارجه موضوع پیگیری شود. برخی از موارد به نتیجه رسیده و برخی هنوز به نتیجه نرسیده است.
این مقام عالی قضایی ادامه داد:‌ اکنون دولت آمریکا ساختمان بنیاد علوی را مصادره کردند. در داخل کشور سرمایه‌ای از آمریکا نداریم که بتوانیم حقوق خود را استیفا کنیم. قبل انقلاب بخشی از سرمایه کشور خارج شد که اکنون در سلطه این ها است و آنها می‌توانند با احکام خود از سرمایه ایران برداشت کنند.
او درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت‌: در حکمی که برای پرونده زنجانی صادر شده اشکالی نیست. تلاش بر این است سرمایه انبوهی که توسط این شخص به خارج منتقل شده به نحوی به بیت‌المال برگردد. در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
منتظری در مورد اقدامات دادستانی در برخورد با خودسرانی که به مقامات توهین می‌کنند، گفت:‌ در نظام اسلامی به هیچ وجه اهانت، حرف زشت و ناپسند برای هر کسی که باشد خصوصا مقامات کشور زیبنده نیست و محکوم است. قطعا دستگاه قضایی خارج از جناح‌بندی‌ها این امر را شایسته نظام و مردم نمی‌داند و توسط هر جناحی که صورت بگیرد، از نظر ما محکوم است.
دادستان کل کشور با اشاره به توهینی که در حاشیه راهپیمایی روز قدس به رییس‌جمهور صورت گرفت، گفت: در پی حادثه‌ای که اتفاق افتاد، به دادستان تهران دستور پیگیری داده شد. پرونده تشکیل و از ضابطان اطلاعات لازم جمع‌آوری شد. توصیه بنده به کسانی که این حرکت را انجام می‌دهند این است که بیان انتقاد را آلوده به حرف زشت و اهانت نکنند و بدانند اهانت به مسلمان حرام و غیر جایز است.
او ادامه داد: مقاماتی در قانون تعریف شدند که حتی بدون شکایت فرد مورد اهانت، دستگاه قضایی باید این موضوع را رسیدگی کند. به هر کدام از مقامات اهانتی شود، دستگاه قضایی باید با آن برخورد کند. انتظار ما از رسانه‌ها این است که سعی کنند جو جامعه را آرام نگاه دارند. اگر گروهی حرف زشتی زدند و دستگاه قضایی وارد رسیدگی شد، هر روز آن را ذکر کنند به نفع جامعه نیست. ما گزینشی عمل نمی‌کنیم. اگر به ریاست جمهوری اهانت شد جریانات طرفدار او چنین عمل کنند که انگار به رئیس قوه قضاییه اهانت شد. اهانت برای هیچ مسلمانی زیبنده نیست. رسانه‌ها باید فرهنگ سازی کنند.
ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس، به بندرلنگه رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شهیدان در همایش ملی وحدت دل‌ها، با علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن این استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام معلمان و کارگران و اثر گذاری اقدامات آن‌ها در دو عرصه مهم و اساسی کشور، یکی در بخش تولید و صنعت و دیگری در بخش تعلیم و تربیت و آموزش گفت: بی تردید بسیاری از مدیران کارآمد و کارگزاران کاردان در محضر همین معلمین کسب علم کرده‌اند و تربیت شدند و امروز حضور آن‌ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، اثر گذار و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: هر چند زحمات این قشر فرهیخته و نورانی بر کسی پوشیده نیست، اما باید همیشه قدردان آن‌ها بود و در رفع کمبودها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کرد، چرا که اگر این رکن جامعه تنزل پیدا کند تمام ارکان متزلزل خواهد شد

وی با تبیین جایگاه کارگران در به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید در کشور به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، به ویژه نقش آن‌ها در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: حقیقتاً باید در مقابل این قشر تواضع کرد و از آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعت قوه قضائیه اضافه کرد: با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این شخصیت والا، بنیانگذار حکمت، فلسفه و فقه مدرن، فیزیک و فهم انسان از خلقت به معنای واقعی بود که با تربیت نخبگان و شاگردان برجسته در این عرصه تحولی بزرگ به وجود آورد.

وی در ادامه با تبریک پیروزی سپاه اسلام بر اسرائیل غاصب گفت: رزمندگان اسلام یک بار دیگر، وعده‌ی خداوند در مورد خلافت زمین برای کسانی است که اهلیت آن را دارند، همان تعبیر قرآنی «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» را اثبات کردند، وعده‌ای که خداوند در حادثه‌ی بدر داد، دوباره اتفاق افتاد، تعداد اندکی از مسلمانان در مقابل قدرت‌های بزرگ و پیچیده‌ی زمان خود قرار گرفتند و توانستند استکبار را به زانو در بیاورند.

وی گفت: بی شک گوش مالی دادن صهیونیست‌ها در این شرایط و در این زمان، علاوه بر سربلندی اسلام و خشنودی امام عصر، موجب خوشحالی همه کسانی شد که به نوعی در زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی با تقدیر از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان، به جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و عدم اطاله دادرسی که یک چهره مطلوب از دستگاه قضائی را نشان داده است، خاطر نشان کرد: تعبیر ذهنی مردم این است که اگر به این ملجأ متوسل بشوند، بی پناه نخواهند ماند و نقطه ثقل این انتظار هم همان پاسخگویی به موقع همراه با نگاه مشفقانه و مقتدرانه است، که از سیاست‌های راهبردی دستگاه عدلیه می‌باشد، مبنای ما عمل همراه با تدبیر و عقلانیت، توأم با اقتدار و رأفت است.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تصریح کرد: مردم ما عزیز هستند و باید عزیز و عزتمند بمانند، لذا هیچ عذری که موجب شود تا شرافت مردم خدشه دار شود، پذیرفته نیست، این وظیفه دستگاه قضائی است که از این عزت صیانت نماید.

وی ادامه داد: در پیاده نمودن عدالت، هر گونه تبعیض، عین ظلم است و در این بین هیچ تفاوتی بین اشخاص در هر مقام و در هر لباسی که هستند، وجود ندارد، نباید کسی که به قوه قضائیه پناه آورده احساس بی پناهی کند. این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت به عنوان عامل اقتدار و انسجام در کشور گفت: اگر این وحدت نبود، وعده صادق محقق نمی‌شد، دستگاه قضا با هر اقدامی، از سوی هر شخص و گروهی که بخواهد این وحدت در جامعه، به ویژه وحدت در بین ادیان و مذاهب را دچار خدشه نماید و موجب شود تا امنیت روانی جامعه از بین برود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حجت‌اسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه گفت: همه‌ی این جمعیت کشور از هر دینی زیر یک بیرق هستیم و در حفظ حریم کشور، تبعیض و دو دستگی نخواهیم داشت، پای همه چیز اسلام ایستاده‌ایم و امیدواریم با شما ارتقا مکتب و حریم این حرم یعنی جمهوری اسلامی، حفظ شود و بدانید که در آیه قرآن آورده شده است: «ان ینصر الله، تنصرکم»

وی ادامه داد: مردم عزیز ما در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود، حضور داشته و دارند، لذا تمام ارکان نظام اسلامی علی الخصوص، دستگاه قضا باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مردم از ما محبت می‌خواهند، همین محبت اقتدار و همدلی می‌آفریند.

گفتنی است حجت الاسلام عبداللهی، علاوه بر این دیدار و بازدید از زندان، با کارکنان دادگستری و دادسرا و همچنین کارکنان اداره بنادر و دریانوردی این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات آن‌ها و مطالبات لنج داران صادر کرد.

کد خبر 6096192

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم