Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره گفت: از جمعیت ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفری معتادان فقط ۲۵ درصد را به سمت برنامه‌های درمانی برده‌ایم این در حالی است که اثری از ۳۳۰ هزار نفر معتادی که درمان نشده‌اند در این پیمایش جدید نیست.

به گزارشقدس آنلاین، عباس دیلمی‌زادهدر مورد آخرین تحقیقات آماری از وضعیت معتادان در کشور که به تازگی منتشر شده، گفت: متأسفانه داده‌ها به صورت کاملاً شفاف نیست چرا که پس از ارائه این پیمایش توسط مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی که مسئول اجرای این طرح آمارگیری بوده به چند نکته باید پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این پیمایش جمعیت ۱۵ سال به بالا بررسی شده است و جمعیت کمتر از آن دیده نشده است.

جمعیت ۳۳۰ هزارنفری معتادان از قلم افتاد

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره افزود: همچنین گفته شده که جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های درمانی نگهدارنده یا درمان‌های پرهیزمدار هستند که طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فقط ۱۰ درصد موفقیت داشته‌اند در واقع ۳۳۰ هزار نفر از این جمعیت ۷۰۰ هزار نفری باقی می‌ماند که در پیمایش اثری از آنها نیست.

دیلمی‌زاده گفت:‌ بنابر این معتادانی که در برنامه‌های درمان شکست خورده اضافه شده‌ یا حذف شده اند در این آمار مشخص نیست که در جای خود عددی مهم است.

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره افزود: همچنین در مدل پیمایشی خانوار به خانوار و پرسشگری از خانواده، پرسیده می‌شود که آیا در ۶ ماه گذشته مواد مخدر مصرف کرده یا خیر، اعتیاد دارد یا خیر، یا چه نوع ماده مخدری را استفاده می‌کند. در اینگونه سؤالات معمولاً جمعیتی پنهان وجود دارد که در خوداظهاری، اطلاعات دقیق و صحیح را منتقل نمی‌کنند.

افزایش شیوع مصرف گل

دیلمی‌زاده ادامه داد: گفته شده که ماری‌جوانا و گل بیشترین مصرف را داشته و تریاک در رده دوم قرار دارد به نظر می‌رسد در این پاسخ‌دهی سوءگیری وجود داشته چرا که مصرف ماری‌جوانا نسبت به سایر مواد مخدر قبح و انگ کمتری دارد در نتیجه به صورت ناخودآگاه مصرف‌کنندگان از این ماده نام می‌برند اما در مورد هروئین یا شیشه اینگونه نیستند.

وی تصریح کرد: بنابر این نمی‌توانیم به این آمار اعتماد کنیم که دومین ماده مصرف‌کننده اکنون در بین معتادان ماری‌جوانا و گل است در حالی که اکنون الگوی چندمصرفی غالب است و مصرف گل درست است که افزایش شیوع داشته اما زمانی که به صورت خودمعرف این پرسشنامه‌ها پاسخ داده می‌شوند اعتیاد سنگین پنهان می‌شود.

فقط ۲۵ درصد در درمان معتادان موفق بوده‌ایم

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره افزود: کشور ما در گذشته به عنوان کشوری موفق در حوزه ورود معتادان به درمان معرفی شده و مدعی این بودیم که نزدیک به ۵۰ درصد معتادان را تحت پوشش درمان داریم اما اکنون در این آمار اگر ۷۰۰ هزار نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند در واقع از جامعه ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفری معتادان فقط ۲۵ درصد را به سمت برنامه‌های درمانی برده‌ایم که عدد پایینی است و سیاست‌گذاری باید برنامه‌های جدیدی را طراحی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری شهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید