Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نمره‌ گذرنامه‌ ايراني در سال 2017 رقم 36 است که با رتبه‌هاي کشورهاي سريلانکا، نپال، يمن و سودان برابر است.
به گزارش خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي «هنلي اند پارتنرز» (henley & partners) هر سال جدولي را تحت عنوان «شاخص محدوديت رواديد» منتشر مي‌کند که در آن کشورها به ترتيب اين‌که شهروندان‌شان تا چه اندازه آزاديِ سفر به ساير کشورهاي جهان را دارند و چقدر با سهولت يا دشواري مي‌توانند رواديد کشورهاي خارجي را به‌دست آوردند، رتبه‌بندي مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال 2013 ميلادي، کشورهاي فنلاند، سوئد و انگليس با کسب نمره 173 از اين لحاظ مشترکاً در مکان اول در ميان کشورهاي جهان جا داشتند، که حاکي از آن است که در آن سال، شهروندان اين کشورها ساده‌تر از شهروندان هر کشورِ ديگر در دنيا قادر به دريافت رواديد براي سفر به کشورهاي خارجي بودند. در آن سال، نمره ايران در اين خصوص 40 بود و ايران در ميان کشورهاي جهان از لحاظ شاخص محدوديت رواديد در رتبه 86 قرار داشت.
همچنين در آن سال، کشور افغانستان با نمره 28 در رتبه 93، که آخرين رتبه‌ي اين جدول بود، قرار گرفته بود.
در سال 2016 ميلادي، کشورهاي آلمان و سوئد به ترتيب، با کسب نمرات 177 و 176 در مکان‌هاي اول و دوم در اين جدول در ميان کشورهاي جهان جا داشتند. در آن سال، نمره ايران در اين خصوص 37 بود و ايران در ميان کشورهاي جهان از لحاظ شاخص محدوديت رواديد در رتبه 98 قرار گرفت.
در آن سال، کشور افغانستان با نمره 25 در رتبه 104، که آخرين رتبه‌ي جدول در آن سال بود، قرار داشت.
در سال 2017 ميلادي،کشورهاي آلمان و سوئد به ترتيب، با کسب نمرات 176 و 175 در مکان‌هاي اول و دوم در اين جدول بين کشورهاي جهان جا دارند. در سال جاري ميلادي، نمره ايران در اين خصوص 38 است و ايران در ميان کشورهاي جهان از لحاظ شاخص محدوديت رواديد در رتبه 95 قرار دارد.
کشور افغانستان ، امسال نيز کمافي‌السابق، با نمره 24 در رتبه 104، که آخرين رتبه‌ي جدول است، قرار گرفته است.
از اينرو،‌ مشاهده مي‌شود که رتبه ايران در زمينه «شاخص محدوديت رواديد» در سال 2013 نسبت به سال‌هاي 2016 و 2017 بهتر بوده است. از سوي ديگر، رتبه ايران در همين خصوص در سال جاري ميلادي نسبت به سال گذشته، تا حدي بهبود يافته است.
يک پايگاه اينترنتيِ ديگر به نام «پاسپورت ايندکس»، شاخص قوت يا ضعفِ گذرنامه‌هاي کشورهاي مختلف جهان را منتشر مي‌کند.
در اين پايگاه اينترنتي، گذرنامه‌ها از قوي‌ترين، يعني آلمان و سنگاپور با نمره 159 تا ضعيف‌ترين، يعني افغانستان با نمره 22 رتبه‌بندي شده‌اند. نمره‌اي که در اين پايگاه اينترنتي به گذرنامه‌ي جمهوري اسلامي ايران داده شده ،رقم 36 است که با رتبه‌هاي کشورهاي سريلانکا، نپال، يمن و سودان برابر است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟

درصد مردان کچل در کشور‌های مختلف چگونه است؟

منبع: عصر ایران

tags # مرد جذاب سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»