Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اشتغال و آموزش بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزان بسیجی در کرمانشاه امسال در قالب ۴۰ هزار نفر روز برگزار می‌شود.

سینا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاهاز افتتاح اردوهای طرح هجرت 3 از فردا در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در طرح هجرت 3 امسال 4000 اردو به تعداد 40 هزار نفر روز در سطح مدارس محروم استان کرمانشاه به‌کارگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اشتغال و آموزش بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این طرح هر دانش‌آموز به مدت 10 روز تمام با هدف بهسازی مدارس محروم استان فعالیت دارد گفت: این طرح با هدف مهارت‌آموزی و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوم به بالا اجرایی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه بهسازی و رنگ‌آمیزی در محروم‌ترین مدارس استان و در مدارسی که سال‌های گذشته مشمول طرح نشده‌اند انجام می‌شود عنوان کرد: دانش آموزانی که به صورت خودجوش در این طرح شرکت می‌کنند به دلیل لمس سختی‌های کار بیشتر دغدغه تمیز نگه داشتن مدارس را دارند.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی استان نیز با بیان اینکه در کنار بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس به دانش‌آموزان آموزش‌هایی از محیط زیست، ورزشی، قبیل پرورش ماکیان، پرورش قارچ و زنبور، امداد و نجات، خیاطی، قالی‌بافی، کارهای دستی، تهیه ترشی‌جات و مرباجات ارائه می‌شود.

مسئول اشتغال و آموزش بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت نام برای این دوره از طرح هجرت در تمام مدارس سطح استان انجام شده است گفت: دانش‌آموزان کرمانشاهی در 6 اردوگاه که 3 اردوگاه متعلق به پسران و 3 اردوگاه متعلق به دختران است حاضر خواهند شد و در هر یک از شهرستان‌های استان نیز 2 اردوگاه به منظور برگزاری این دوره از اردوها سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه دانش‌آموزان به عرصه‌های فعالیت خود اعزام شوند مراسم صبحگاه در اردوگاه‌ها برگزار و در کنار آموزش‌های رنگ‌آمیزی به سایر مهارت‌های آموزشی و فرهنگی که برای آینده و زندگی آنها مفید باشد را نیز کسب می‌کنند.

کریمی با اشاره به اینکه مربیان از سازمان فنی و حرفه‌ای یا اداره آموزش و پرورش به بحث‌های آموزشی در این دوره از اردوها خواهند پرداخت افزود: روحانیونی از بسیج طلاب و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری نماز جماعت و آموزش احکام نیز در طول دوره 10 روزه اردو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها