Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

سهمیه سوخت ناوگان درون شهری در صورت ثبت‌نام نکردن در سامانه وزارت کشور از ابتدای شهریور ماه به حداقل میزان ممکن کاهش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان با اعلام این مطلب گفت: متقاضیان و رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری می‌توانند با مراجعه به سایت www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

utcms.ir و ورود اطلاعات مربوط به خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

وی با اشاره به این که پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی 212 هزار متقاضی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و 43 هزار ناوگان نیز پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند، افزود: ثبت نام در سایت یادشده هیچ‌گونه هزینه‌ای دربرندارد و تنها مشخصات و اطلاعات مورد نیاز درج و تکمیل می‌شود.

وی درخصوص سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل برون شهری نیزاظهار داشت : در موردناوگان حمل و نقل برون شهری که تاکنون سوخت برمبنای اسناد حمل، بارنامه، صورت وضعیت و CMR به آنها اختصاص می‌یافته، این روال همچنان ادامه خواهد یافت.

آدم‌نژاد با اشاره به برخی مشکلاتی که در اردیبهشت ماه امسال در زمینه توزیع سوخت برا ی تعدادی از رانندگان ایجاد شد، تصریح کرد: این مشکلات عمدتاً مربوط به رانندگانی بوده که هم در حوزه درون شهری و هم در حوزه برون شهری فعالیت داشته‌اند که لازم است هر راننده‌ای که مایل است در حوزه درون شهری فعالیت کند، در سامانه یادشده ثبت‌نام نماید، در غیر این صورت میزان سهمیه سوخت این افراد تا شهریور ماه به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که رانندگان ناوگان برون شهری برای ادامه فعالیت ضرورتاً باید اسناد حمل را دریافت نمایند،گفت: در قانون مجازات‌هایی برای نداشتن بارنامه و صورت وضعیت پیش‌بینی شده، ضمن این که در این صورت در زمینه تخصیص سهمیه سوخت نیزمشکلاتی برای متخلفان پیش خواهد آمد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: کمیته تخصصی کارگروه پایش سوخت بررسی‌های لازم را انجام داده و میزان سهمیه‌ای که هم‌اکنون در اختیار این گروه از ناوگان قرار می‌گیرد، نزدیک به میزان نیاز واقعی ناوگان است و چنانچه رانندگان، بارنامه و صورت وضعیت را به صورت صحیح و به تعداد سفرهای خود دریافت کنند، مشکلی برای سهمیه دریافتی آنها ایجاد نخواهد شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود

محمود شریفی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید به طوری که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

او گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم به طوری که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

 مشهدی شریف افزود: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسب به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته ایم، براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد:امیدواریم زیر ساخت اسقاط آیین نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود به طوری که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یکسال دیگر برای مشتری میزنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند عملا با این کار متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و مشتری منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد:تعداد اتوبوس‌های تولید شد در سال گذشته آنقدر تعداد کمی داشت که قابل مقایسه نیست همچنین تعداد تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است

مشهدی شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود این صندوق توسعه صنعت در حال حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتور سیکلت است به طوری که دولت موظف است ظرف ۳ ماهه آینده مبالغی که در این صندوق جمع آوری شده را به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد به طوری که امیداوریم این صندوق بخشی از مشکلات را حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس