Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلمب معادن غیرمجاز فعال در عرصه شهر تاریخی توس و ممنوعیت رفت و آمد کامیونها در این محدوده قطعی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: رفت و آمد کامیونها و فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده عرصه شهر تاریخی توس از معضلات این منطقه درسالهای اخیر بود که با پیگیریهای صورت گرفته از سال 1394 تا کنون، این مشکل حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان زهره وندی افزود: مصوبه شورای ترافیک خراسان رضوی در زمینه جلوگیری از رفت و آمد کامیونها و مصوبه کارگروه گردشگری در زمینه ضرورت جلوگیری از فعالیت معادن غیرمجاز در این محدوده تاریخی و گردشگری بخشی از موفقیتهای کسب شده است.

او گفت: بر اساس این مصوبات، احکام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و پلیس راهور اعلام شده است و اقدام در این زمینه در چند روز آینده انجام می شود.

زهره وندی افزود: طبق مصوبات شورای ترافیک خراسان رضوی پلیس راهور با نصب چهار دستگاه دوربین در محور بلوار شاهنامه، با کامیونهای متخلف برخورد قانونی می کند.

او گفت: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی موظف به پلمب 13 معدن غیرمجاز شن و ماسه در این محدوده شده است زیرا فعالیت این معادن صدمات فراوانی را به عرصه فرهنگی و تاریخی شهر توس وارد کرده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس افزود: تلاش می کنیم تا به مناسبت 19 تیر ماه، سالروز بازدید مقام معظم رهبری در سال 1375 از شهر تاریخی توس، شاهد آزادسازی این میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند از فعالیتهای غیرمجاز و لطمه های جبران ناپذیر باشیم.

محدوده 360 هکتاری توس منطقه ثبت ملی است و هرگونه حفاری در این منطقه غیرمجاز محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند

 اللهیاری گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره جهادکشاورزی شهرستان مرند از یک انبار بیش از ۳۰ نوع سموم کشاورزی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر لزوم تهیه سموم کشاورزی از فروشگاه‌های معتبر ادامه داد: در شهرستان مرند ۳۳ فروشگاه مجاز عرضه سموم کشاورزی فعال است که از این میان ۱۰ فروشگاه نیز دارای مجوز داروخانه گیاه پزشکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • پلمب انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند