Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه سال گذشته حدود 17 میلیارد متر مکعب گاز شیرین، 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات و 636 هزار و 500 تن اتان تولید کرد.

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی شرکت مجحتمع گاز پارس جنوبی محمد شفیع مؤذنی سرپرست پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارکرد: این پالایشگاه سال گذشته حدود 17 میلیارد متر مکعب گاز شیرین، 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات و 636 هزار و 500 تن اتان تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موذنی تصریح کرد: پالایشگاه سوم یکی از پیچیده‌ترین فرآیندها و متنوع‌ترین محصولات را در بین پالایشگاه‌های پارس جنوبی داراست ومطابق طراحی این پالایشگاه توان تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد را دارد.

وی ادامه داد: در فاز 4 و 5 همچنین 2 هزار و 400 تن اتان و 3 هزار و 200 تن LPG نیز تولید می‌شود.

سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: محصولات فازهای 4 و 5 علاوه بر تامین گاز مورد نیاز در داخل کشور، به پتروشیمی‌ها و صادرات اختصاص می‌یابد.

به گفته مؤذنی؛ تمام اتان تولیدی پالایشگاه که محصولی بسیار با ارزش است، به پتروشیمی‌های جم، آریا ساسول و کاویان ارسال می‌شوند.

وی افزود: اتان در این پتروشیمی‌ها تبدیل به اتیلن می‌شود که پایه اصلی تولید بسیاری از محصولات در پتروشیمی‌های کشور است و همچنین عمده ال پی جی تولید شده فازهای 4و 5 نیز به خارج از کشور صادر می‌شود و بخش کمی از آن نیز به پتروشیمی جم اختصاص می یابد.

وی گفت: قسمت اعظم میعانات گازی تولید شده از پالایشگاه سوم نیز صادر می‌شود و بخشی از آن در اختیار پتروشیمی برزویه قرار می‌گیرد.

شفیع موذنی اظهارکرد:گوگرد فازهای 4 و 5 نیز به‌صورت گرانول به خارج از کشور صادر می‌شود و در سال 95 نیز 988 هزار تن ال پی جی و 87 هزار تن گوگرد از فازهای 4 و 5 به خارج صادر شده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز