Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود آقامحمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 74 میلیون لیتر فرآورده به طور متوسط ماهانه 28 میلیون لیتر بنزین، 34 میلیون لیتر نفتگاز و 12 میلیون مترمکعب CNG در استان زنجان به فروش می رسد.
وی تاکید کرد: 54 باب جایگاه عرضه فرآورده مایع با 241 تلمبه بنزین، 130 تلمبه نفتگاز و 40 جایگاه عرضه گاز طبیعی با 242 نازل و ظرفیت 49 هزار و 628 هزار مترمکعب بر ساعت طی تعطیلات عید فطر به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: بر اساس آخرین درجه بندی 80 درصد جایگاه های عرضه سوخت استان زنجان از درجه ممتاز و یک برخوردار هستند.
آقا محمدیان ادامه داد: 30جایگاه عرضه سوخت این استان در حدود 57 درصد تحت پوشش ناحیه مرکزی در شهرستان های زنجان، طارم، دندی، ماهنشان و ایجرود قرار دارند که از این تعداد 26 جایگاه معادل 87 درصد دارای درجه ممتاز و یک و به ترتیب درشهرستان های سلطانیه، ابهر و خرمدره هستند.
وی افزود: از 17 جایگاه عرضه سوخت در سطح استان زنجان 12 جایگاه برابر با 71 درصد، در ناحیه قیدار نیز از 6 جایگاه سه جایگاه برابر با50 درصد از درجه ممتاز و یک برخوردار است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: از تعداد 6 جایگاه عرضه سوخت فعال در ناحیه قیدار یک جایگاه در دست تعمیر و یک جایگاه نیز با توجه به اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوص واگذار شده که برای درجه بندی در دست اجراست.
آقامحمدیان روند مطلوب رو به رشد ارتقاء درجه جایگاه های عرضه سوخت در سطح استان زنجان را رضایت بخش اعلام کرد.
وی یادآورشد: منطقه زنجان با توجه به شرایط و موقیت خاص جغرافیایی به عنوان کریدور غرب به شرق و حجم گسترده ترددهای جاده ای تلاش دارد با تعامل و همراهی جایگاه ها و اقدامات ضروری روند روبه رشد ارتقاء درجه جایگاه ها در به منظور وضعیت عمومی، استانداردهای فنی و ایمنی، ارتقاء کیفی جایگاه ها و ارائه خدمات مطلوب را پیگیری می کند تا همه جایگاه ها از شرایط مطلوب برخوردار شوند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، از آمادگی برای ارائه خدمات در تعطیلات تابستان برای جامعه هدف خود خبرداد و گفت: تمهیدات لازم برای تامین و توزیع به موقع سوخت برای جایگاه های عرضه انجام شده است.
آقامحمدیان افزود: با آغاز سفرهای تابستانی و افزایش مصرف فرآورده های نفتی به ویژه بنزین پیش بینی می شود و با تدابیر و تمهیداتی که اتخاذ شده همه جایگاه های تحت پوشش منطقه مشکلی در باره تامین و عرضه سوخت نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: تامین و تقویت موجودی انواع فرآورده نفتی، هماهنگی با دیگر مناطق پخش، پیگیری صدور و ارسال به موقع فرآورده های نفتی، پیگیری و هماهنگی برای اعزام به موقع نفتکش های جاده پیما به مبادی مصرف دیگر تمهیدات پیش بینی شده برای گذر از سفرهای تابستانی است.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان دارای 53 باب جایگاه عرضه فرآورده نفتی مایع و 40 باب جایگاه عرضه سی ان جی است.
هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه مورد تخلف، انتقاد، پیشنهاد و ارائه راهکار مورد را با سامانه 09627 و یا از طریق شماره 3000249627 در طول 24 ساعت از شبانه روز اطلاع رسانی کنند.
325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود