Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از توانیر، مسعود خانی با اشاره به صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) برای تامین تجهیزات ۶۷ دستگاه پست فوق توزیع برق، تصریح کرد: براساس مجوز شورای اقتصاد، استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای این بخش، با پیش شرط تامین ۸۰ درصد تجهیزات از شرکت های صلاحیت دار داخلی، مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین منابع مالی شرکت توانیر با اشاره به این که رعایت مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص توسعه توانمندسازی داخلی در قراردادهای بین المللی مورد تاکید است، خاطرنشان ساخت: در این راستا تامین مالی خارجی برای خرید تجهیزاتی که توانایی ساخت داخل آن ها وجود ندارد منوط به انتقال تکنولوژی شده است.

وی ادامه داد: پروژه تامین تجهیزات ۶۷ دستگاه پست فوق توزیع برق به عنوان فاز نخست از طرح تامین تجهیزات ۳۱۲ دستگاه پست فوق توزیع شرکت های برق منطقه ای، به شمار می رود که توسط برق منطقه ای تهران به نمایندگی از سایر شرکت های برق منطقه ای در حال طی مراحل قانونی خود است.

خانی افزود: همچنین با توجه به نیاز شبکه انتقال، مناقصه تامین تجهیزات احداث ۸۴ پست انتقال و نیز تامین تجهیزات خطوط انتقال و فوق توزیع درحال آماده سازی است که در آن ملاحظات مذکور با تاکید بیشتری مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تامین منابع مالی شرکت توانیر اظهار امیدواری کرد که شرکت های داخلی بتوانند در این مناقصه توان فنی و اقتصادی خود را نشان دهند.

خانی انتشار اخباری مبنی بر عدم توجه صنعت برق به شرکت های داخلی را نادرست دانست و یادآور شد: مجموعه صنعت برق کشور همانگونه که تاکنون با حمایت از شرکت های داخلی باعث خودکفایی در بسیاری از بخش های صنعت برق شده است، از این پس نیز درهمین راستا قدم خواهند برداشت چرا که تجربه نشان داده خرید صرف کالا و خدمات از خارجی ها ممکن است یک پروژه را به سرانجام برساند اما جذب سرمایه گذاری خارجی و مشارکت آن با بخش داخل و بهره گیری توامان از فناوری های روز دنیا و انتقال آن به داخل کشور از طریق توانمندسازی شرکت های داخلی، آینده صنعت برق را تضمین نموده و صنعت برق و اقتصاد کشور را در مقابل تلاطم های سیاسی و اقتصادی مقام می سازد.

401

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان