Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: قرآن باید در تمام زندگی جاری باشد و فقط مختص به محافل حفظ و قرائت نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان همدان با تجلیل ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه استان همدان در محل سازمان دانش‌آموزی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در این مراسم مهمترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی را انس با قرآن دانست و اظهار داشت: در بحث قرآن کریم آنچه مورد اهمیت است توجه به انس با قرآن است که هدف از برگزاری مسابقات قرآنی نیز مورد توجه قرار گرفتن موضوع انس با قرآن است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه در لحظه‌های شادی و نشاط باید قرآن را باخود همراه کنیم، گفت: باید مشکلاتمان را به قرآن عرضه کنیم و گره‌هارا با قرآن باز کنیم.

قرائت قران باعث رفع مشکلات روحی و عقلی انسان‌ها می‌شود

وی با اشاره به اینکه عمل کردن به قرآن بدین معناست که در خوشی و ناخوشی عمل به آن آموزه رفتار ما باشد، افزود: اگر قرآن را با خلوص نیت بخوانیم خواهیم دید که باعث رفع مشکلات روحی و عقلی انسان‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید رشد عقلی و فهمی خود را از قرآن کریم خواستار باشیم، عنوان کرد: شهید مرتضی مطهری، بزرگترین معارف را از قرآن دریافت و همچنین بوعلی سینا با آن همه تبحر در فن، برای دریافت علم و فهم به قرآن مراجعه می‌کرد ضمن اینکه بوی قرآن را از اشعار حافظ نیز می‌توان دریافت کرد.

حجت الاسلام کاروند بالاترین مرحله را، عمل کردن به پیام‌های قرآن دانست و افزود: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی صرفا یادگیری نیست بلکه قرآن باید در تمام زندگی جاری باشد و فقط مختص به محافل حفظ و قرائت نباشد.

هیچ هدیه‌ای از قرآن کریم بالاتر نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه قرآن کریم هدیه الهی است و هیچ هدیه‌ای از قرآن کریم بالاتر نیست، عنوان کرد: هیچ خدمتی بالاتر از هدایت برای بشر وجود ندارد و این قرآن مجید است که انسان را از تاریکی به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند.

مصطفی خزاعی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت است و انسان را از جهل به سوی رستگاری رهنمون می‌سازد، گفت: قرآن معتبرترین سند برای اثبات معارف و احکام الهی است.

وی افزود: سندیت و صحیح دانستن روایت و حدیث کار هرکسی نیست و باید متخصص فن آن را انجام دهد و کسی که اهل فن است باید سخنی بگوید که با قرآن منافات نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه انسان‌ها به وسیله قرآن فهم و درک خود را بالا می‌برند، اظهار داشت: فهم قرآن نیازمند بهره‌گیری از عقلانیت است چراکه استفاده از عقل درک انسان را نسبت به مسائل بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی تنها شرکت دانش‌آموزان در مسابقات نیست، عنوان کرد: به دنبال قرآنی کردن فضای مدارس هستیم.

خزاعی با تاکید بر اینکه شما دانش‌آموزان باید مبلغان قرآنی در مدارس باشید، اظهار داشت: بهترین وظیفه برای این سفیران داشتن خلق و خوی پسندیده و قرآنی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد