Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست با بانوان منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: در دولت یازدهم بیشترین بها به مدیریت بانوان در سطح بخشدار، مدیرکل و معاون مدیرکل در این استان داده شد که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.
وی افزود: به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه شده تا از توان بانوان در بخش های مختلف مدیریتی بهره گیری بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بانوان برای نامزدی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ضعیف عمل کردند.
وی یادآور شد: البته منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل در این استان رشد قابل توجهی داشته است.
سلیمانی دشتکی به افزایش واقعه طلاق در روستاهای چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: این مهم به عنوان زنگ خطری در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد 14 هزار و 300 شغل جدید در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود: این در حالی است که پارسال 33 هزار و 500 نفر در این استان تقاضای شغل داشته اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال 19 تا 20 هزار شغل جدید در این استان ایجاد می شود.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم استفاده از توان و مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی افزایش یافته است، هرچند برخی انتقادهای ناسالم در فضای مجازی مانع از اطلاع رسانی صحیح اقدامات دولت به مردم شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین تاکید کرد: احداث و توسعه بوستان های ویژه بانوان در شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد.
وی افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم افزون بر 130 دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار شهرداری های چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و از محل 10 درصد درآمد فروش زمین های دولتی 2 هزار و 600 میلیارد ریال به شهرداری های چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن مهمترین دغدغه مسئولان استان است که در همین راستا و براساس پیش بینی ها تا 20 مرداد امسال عملیات نصب پمپ های ایستگاه اول این طرح انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: بازنگری و تکمیل طرح های جامع، تفضیلی و هادی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 49 بانوی این استان توانستند به پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا راه پیدا کنند.
فاطمه دوستی تاکید کرد: از این تعداد 14 نفر مربوط به شوراهای اسلامی شهرها و 35 نفر مربوط به شوراهای اسلامی روستاها هستند.
وی افزود: در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری تنها 21 نفر از بانوان حضور داشتند.
در این نشست تعدادی از بانوان منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی نقش بانوان در تسریع شاخص های توسعه ای بخش های مختلف ارائه کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سام دلیری شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعامل با مدیران استان را از جمله کارکردهای شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: طبق اعلام شرکت گاز استان، روستاهای فاقد گاز در استان تا پایان سال جاری از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی با عنوان اینکه نگاه شوراها تعاملی و گفتمانی است، افزود: آموزش شوراها مساله مهمی به شمار می‌رود و با تعامل بین شوراها و امور عمرانی استان، آموزش شوراها در دو شهرستان استان کلید خورده است.

وی با بیان اینکه آموزش شوراها در سوادکوه و چالوس آغاز شده است، گفت: این طرح در شهرهای چالوس و آمل نیز اجرا می‌شود.

سام دلیری صدور کارت شورایی را از طرح‌ها برشمرد و گفت: برای افرادی که مدارک و مستندات را ارسال کردند تا دو هفته آینده این کارت صادر و ارسال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به گردشگری منطقه غرب مازندران تصریح کرد: اگر گزارشی از تخلف شوراها در روستاها و شهرها اعلام شود، تخلفات در کمیته‌های حل اختلاف در شهرستان و استان بررسی و رسیدگی می‌شود و اگر تخلف محرز شد، نسبت به عزل عضو شورای متخلف روستایی اقدام می‌شود.

سام دلیری با بیان اینکه تصمیم گیری درباره تخلفات شوراهای شهر پس از استان در وزارت کشور انجام می‌شود، گفت: رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر پس از رسیدگی در هیأت حل اختلاف استان از سوی وزارت کشور اعلام نظر می‌شود.

رئیس شورای استان مازندران در عین حال تاکید کرد که اگر هر یک از اعضای شوراهای اسلامی در مسؤولیت خود دچار تخلف شوند با آنان برخورد می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۱۱ هزار و ۹۲۳ عضو اصلی و علی البدل شوراها در استان فعالیت می‌کنند، گفت: میزان تخلف شوراها کم و اندک است و در مجموع تعداد افراد و اعضای دوره ششم شورای اسلامی در دوره ششم در استان عزل یا برکنار شدند ۱۲ نفر هستند.

سام دلیری با تاکید براین که هر فردی که برای شوراها ثبت نام می‌کند باید دارای کارت آزمون و آموزش و آشنا به قوانین باشد، گفت: برخی از اعضای به دلیل اشراف نداشتن به قانون و آموزش به مسیرهایی می‌روند که اشتباه است و منجر به بروز تخلفاتی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران آشنا نبودن به وظایف را از مشکلات شوراها برشمرد.

کد خبر 6090353

دیگر خبرها

  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال