Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينکه طرح مقابله با آمريکا سه‌شنبه به صحن ارائه مي‌شود، گفت: وزارت دادگستري از ظرفيت قانون اقدام دولت به پيگيري جبران خسارت ناشي از اقدامات جنايت امريکا عليه ايران استفاده مي‌کند.

کاظم جلالي نماينده مردم تهران و رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، در تشريح جزئيات طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا با بيان اينکه اين طرح شامل 22 ماده و يک مقدمه است، اظهار داشت: در اين طرح بيشتر به نوع رفتار ايالات متحده آمريکا پرداخته شده که هم منطقه را به خطر مي‌اندازد و هم سياست خصمانه‌اي را عليه ايران اتخاذ کرده و همچنين اقدامات ماجراجويانه‌اي در منطقه با حمايت از تروريسم و افراطي‌گرايي خشن در پيش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**طرح 22 ماده‌اي مقابله با آمريکا در جهت کمک به حفظ ثبات منطقه‌اي است
وي افزود: از طرف ديگر، از آنجايي که جمهوري اسلامي ايران خود را موظف به حراست از منافع و امنيت ملي خود در جهت کمک به حفظ ثبات و صلح منطقه‌اي مي‌داند، در مقابل اين اقدامات غيرمسئولانه آمريکا بايد تدابيري اتخاذ کند که بر اين اساس يک طرح22 ماده‌اي را تهيه کرديم.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس همچنين تصريح کرد: در راستاي به حراست از منافع و امنيت ملي، بحث‌هاي مفصلي را در مرکز پژوهش‌ مجلس شوراي اسلامي و برخي نهادهاي مرتبط داشتيم و با مشورت آنها اين طرح را تهيه کرديم.
**بخش دوم طرح مقابله با آمريکا نيروهاي نظامي آمريکايي تعريف شده است
جلالي بر همين اساس اضافه کرد: بخش دوم اين طرح شامل تعاريف است که براي دقت نظر رعايت بيشتر، نيروهاي نظامي آمريکايي را تعريف کرديم.
جلالي نيروهاي اطلاعاتي آمريکايي، منطقه، مشارکت مؤثر، اشخاص و شخص و فهرست تحريم را 6 مفهومي عنوان کرد که در ماده يک طرح مذکور تعريف شده‌اند.
** دولت به تهيه راهبرد جامع مقابله با تهديدات آمريکا مکلف مي‌شود
وي ادامه داد: در بخش سوم اين طرح، ضرورت تدوين راهبرد را مشخص کرديم که دولت مکلف است ظرف شش ماه پس از تصويب اين قانون، و پس از آن هر سال، نسبت به تهيه راهبرد جامعه، مقابله با تهديدات آمريکا و فعاليت‌هاي ايذايي آن عليه جمهوري اسلامي ايران و سياست ماجراجويانه تروريستي و تفرقه‌افکنانه آن کشور در منطقه و تقويت نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا از تروريسم، افراط‌گرايي و همچنين سياست‌هاي سلطه‌طلبانه آمريکا در سطح جهاني اقدام و به مجلس شوراي اسلامي ارائه کند.
جلالي بر همين اساس اضافه کرد: در اين رابطه ما اين راهبرد را مشخص کرديم که داراي 8 محور اصلي است که يکي از آنها خلاصه اهداف، طرح‌ها و ابزارهاي کوتاه‌مدت و بلندمدت امريکا عليه جمهوري اسلامي ايران و شناسايي کشورهايي که در تحقق اين اهداف با امريکا همکاري دارند.
**فعاليت‌هاي ماجراجويانه تروريستي و خصمانه آمريکا در منطقه توسط ايران ارزيابي مي‌شود
وي همچنين ارزيابي ظرفيت و استعداد نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا و تحرکات آنها در منطقه، ارزيابي فعاليت‌هاي ماجراجويانه تروريستي و خصمانه آمريکا در منطقه شامل تأمين مالي، ارائه تسليحات و آموزش به رژيم ديکتاتور سرکوبگر منطقه همچون رژيم صهيونيستي، عربستان سعودي و بحرين را از محورهاي اصلي و راهبردي اين طرح عنوان کرد.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس ارزيابي از ميزان تلفات و خسارات مردم مسلمان منطقه به ويژه در فلسطين، سوريه، بحرين، عراق و يمن ناشي از حمايت نيروهاي نظامي و اطلاعاتي امريکا از نيروها و رژيم هاي سرکوبگر، ارزيابي پشتيباني و حمايت مالي و تسليحاتي آمريکا از گروه هاي خشونتگرا خاورميانه به ويژه داعش و جبهه النصره و گروهک منافقين، ارزيابي ازميان قربانيان تروريستي در منطقه که با حمايت نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا صورت گرفته است را از ديگر محورهاي اصلي و راهبردي طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا خواند.
** اهداف جنگ سايبري، اقدامات تبليغاتي و جنگ رواني آمريکا پيگيري خواهد شد
«ارزيابي گستردگي و اهداف جنگ سايبري و اقدامات تبليغاتي و جنگ رواني آمريکا، خلاصه‌اي از اقدامات جمهوري اسلامي از اقدامات خصمانه آمريکا و تأمين امنيت ملي از جمله ممانعت از جمل سلاح براي گروهک هاي تروريستي،تدوين اميت خليج فارس و حمايت از مردم مستضعف منطقه، حمايت از نيروهاي محور مقاومت، مبارزه با گروه هاي تروريستي، پشتيباني از ثبات در منطقه از جمله کشورهاي عراق، سوريه و لبنان و همجنين حمايت مردم فلسطين و مبارزه با رژيم صهيوينستي در اين طرح به عنوان عناصر اصلي راهبردي قيد شده است.
**گزارش غيرمحرمانه طرح مقابله با آمريکا مي‌تواند ضمائم محرمانه داشته باشد
وي همچنين يادآور شد: اين گزارش بايد به شکل غيرمحرمانه به مجلس ارائه شود اما مي‌تواند ضمائم محرمانه داشته باشد. همچنين کليه دستگاه‌ها و نهادهاي حاکميتي جمهوري اسلامي ايران هم براي جمع‌آوري اين گزارش بايد همکاري کنند. قرائت اين گزارش به دست هيأت رئيسه است اما غيرمحرمانه بودن آن بدين معناست که اين گزارش مي تواند به شکل اصل گزارش و ارائه آن به شکل غيرمحرمانه باشد اما مي‌تواند ضمائم محرمانه داشته باشد.
وي همچنين تصريح کرد: بخش چهارم اين طرح به بحث حمايت آمريکا از تروريسم مي‌پردازد که عنوان مي‌کند دولت آمريکا و نظام اطلاعاتي آن کشور از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کند کما اينکه وزير امور خارجه وقت آمريکا اعتراف کرده بود که ما داعش را خودمان به وجود آورديم، لذا ما مجازات‌هايي را براي افراد ذيل مشخص کرده‌ايم:
**ايران براي نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا مجازات در نظر گرفته است
1ـ نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا شامل فرماندهان و مقامات ارشد که در تأمين مالي، اطلاعاتي، نظامي، تسليحاتي، پشتيباني و آموزشي از گروه‌هاي تروريستي و افراطي در منطقه از جمله داعش و النصره نقش مؤثرش داشتند.
2ـ اشخاص آمريکايي که عالمانه و عامدانه در فعاليت هاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا مذکور در بند يک اين ماده مشارکت مؤثر داشته‌اند.
3ـ اشخاص امريکايي عالمانه و عامدانه در سازماندهي، تأمين مالي،‌ راهبري يا ارتکاب اقدامات تروريستي عليه منافع دولت با اتباع جمهوري اسلامي ايران مشارکت مؤثر دارند.
4ـ اشخاص امريکايي که عالمانه عامدانه از گروهک تروريستي منافقين يا ساير گروه‌هاي افراطي و تروريستي از جمله داعش و جبهة النصره به طور مستقيم يا غيرمستقيم از جمله از طريق ارائه کمک‌هاي مالي و سياسي حمايت مي‌کنند.
5ـ اشخاص امريکايي که عالمانه و عامدانه از تروريست دولتي، رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و لبنان حمايت کرده و نقش مؤثري در آن دارند.
** وزارت خارجه به همراه نهادهاي مرتبط موظف به شناسايي گروه‌هاي حامي و تامين‌کننده تروريسم مي‌شود
جلالي ادامه داد: در ادامه اين گزارش عنوان کرديم که وزارت خارجه با همکاري نيروي قدس سپاه و وزارت دفاع و همچنين وزارت اطلاعات موظف است اشخاص مذکور را شناسايي کرده و ليست آنها را در فهرست تحريم ثبت و منتشر کند و اين نيز هر سال يک بار و در صورت لزوم به شکل موردي به روز شود.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس يادآور شد: همانگونه که امريکايي ليست تحريم دارند ما هم ليست تحريم داريم و مرتب اينها در ليست تحريم قرار مي گيرند و بايد به روزرساني شود. همچين در راستاي اجراي حکم مقرر در مواد 8 و 9 قانون مجازات اسلامي، قوه قضائيه را موظف کرديم که شعبه يا شعبي از دادسراها و دادگاه هاي کيفري يک را براي رسيدگي به جرائم تروريستي موضوع بندهاي يک قانون مذکور که توسط افراد و سازمان‌هاي تروريستي موردحمايت آشکار و پنهان آمريکا و ديگر کشورهاي متخاصم عليه ايران ارتکاب مي‌يابد، اختصاص دهد.
**همانگونه که امريکايي ليست تحريم دارند ما هم ليست تحريم داريم
جلالي ادامه داد: بر اساس طرح تهيه شه و در ادامه بخش مزبور تأکيد شده که هرگونه همکاري با دولت و نيروي نظامي و اطلاعاتي آمريکا در جرائم تروريستي، مستوجب محکوميت و حداکثر مجازات مقرر در ماده 501 قانون مجازات اسلامي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ديگر جزئيات طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا عنوان کرد: بخش پنجم اين طرح نقض حقوق بشر توسط امريکا را يادآور مي‌شود که در ماده 4 آن به صورت مفصل به آن پرداخته‌ايم.
**ليست تحريم ايران هر ساله به روز مي‌شود
وي بر همين اساس اضافه کرد: در اين بند ذکر شده از آنجايي که دولت آمريکا از طريق نيروهاي نظامي و اطلاعاتي خود مرتکب نقض حقوق بشر در صحنه جهاني، منطقه‌اي و حتي در خود ايالات متحده امريکا نسبت به شهروندانش مي‌شود مانند نابود کردن گروه ديويديان و از طرفي از ناقضان حقوق بشر به خصوص حکومت‌هاي ديکتاتور و خشن در دنيا حمايت مي کند، اشخاص ذيل مشمول مجازات‌هاي مندرج در بخش 6 اين قانون قرار مي‌گيرند:
1ـ نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آمريکا و مسئولاني که در نقض حقوق مردم آمريکا از جمله مسلمانان نقش داشتند به ويژه براساس فرامين اخير ترامپ درباره مسلمانان مهاجر و از جمله نابود کردن گروه ديويديدان و سرخپوستان.
2ـ‌ شخص و اشخاصي که در آمريکا در قبال افراد ذيل مسئول قتل خارج از رويه قضائي، شکنجه و نقض فاحش حقوق بشر شناخته مي‌شوند:
*اشخاصي که به دنبال رشته فعلايت هاي غيرقانوني مقامات ايالتي مردم آمريکا باشند يعني کسي فعاليت هاي غيرقانوني دولت را افشا کرده باشد و مورد شکنجه و نقض حقوق بشر قرار گرفته باشد.
*اشخاصي که به دنبال افشاي شکنجه و جنايات امريکا در اشغال عراق اقدام کرده‌اند.
*اشخاصي که بدنبال افشاي شکنجه و جنايت امريکا و اشغال افغانستان اقدام کرده‌اند.
*اشخاصي که به دنبال فساد و تقلب در انتخابات اخير امريکا بودند.
*اشخاصي که در حمايت از حقوق و آزادي‌هاي پيروان اديان مختلف به ويژه مسلمانان بوده‌اند.
*اشخاصي که به افشاي جنايات امريکا به ويژه سياه‌پوستان و نظير ديويديان پرداختند.
*اشخاصي که در جهت مبارزه غيرانساني اخير رئيس جمهور آمريکا در قانون مهاجرت مسلمانان اقدام کردند. اين اشخاص کساني هستند که ما از آنها حمايت مي کنيم. در حقيقت اگر کسي اينها را غيرقانوني شکنجه کرده و يا نقض حقوق بشر انجام داد، مجازات مي‌شود.
3- اشخاص امريکايي که عالمانه و عامدانه در ارتکاب نقض قواعد اساسي و اصول بنيادين حقوق بين الملل از جمله حقوق بين الملل بشردوستانه و حقوق بشر عليه مردم منطقه و به ويژه اقدامات سرکوب گرايانه رژيم صهيونيستي و رژيم‌هاي عربستان سعودي و بحرين مشارکت مؤثر دارند.
**گزارش ليست تحريم‌ها مي‌تواند به مجلس ارائه شود
جلالي يادآور شد: وزارت امور خارجه مکلف است ظرف سه ماه با همکاري وزارت اطلاعات و حقوق بشر قوه قضائيه نسبت به شناسايي اشخاص موضوع ماده فوق، اقدام کرده و نام آنها در فهرست تحريم ثبت و منتشر کند. فهرست تحريم هر سال يکبار و در صورت لزوم به صورت موردي به روز مي‌شود.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس در پاسخ به اين سؤال که آيا با به روز شدن اين گزارش از سوي وزارت خارجه به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز ارائه خواهد شد يا خير، گفت: اين گزارش مي‌تواند هر سال به کميسيون امنيت ارائه شود و وزارت خارجه موظف است آن را منتشر کند؛ مجازات‌هايي که براي ليست در نظر گرفته مي‌شود به شکل اتوماتيک بايد انجام شود و هر سال به روز مي‌شود.
**افرادي که نسبت به افشاي رفتارهاي غيرقانوني و نقض حقوق بشر توسط امريکا مبادرت مي‌کنند از سوي ايران حمايت‌ مي‌شوند
وي ادامه داد: دولت در تبصره 2 اين بخش موظف است افرادي که نسبت به افشاي رفتارهاي غيرقانوني و نقض حقوق بشر توسط دولت و نيروهاي نظامي و اطلاعاتي امريکا مبادرت کنند را در صورت لزوم طبق قانون تحت حمايت جمهوري اسلامي ايران قرار دهد.
وي با بيان اينکه بخش ششم اين طرح مربوط به مجازات‌ها است، تصريح کرد: براساس تبصره 5 اين بخش، صدور رواديد ورود به قلمرو جمهوري اسلامي ايران براي اشخاص مندرج در فهرست تحريم تهيه شده طبق تبصره‌هاي مواد 3 و 4 اين قانون ممنوع است و قوه قضائيه هم موظف است کليه اموال و دارايي‌هاي اشخاص مندرج در فهرست تحريم تعريف شده در قلمرو تحت نظارت جمهوري اسلامي ايران را توقيف کند.
**وزارت اقتصاد تراکنش‌هاي مالي اشخاص مندرج در فهرست تحريم‌هاي ايران را متوقف و مسدود مي‌کند
جلالي افزود: همچنين ماده 7 اين بخش يادآور مي‌شود که وزارت امور اقتصاد و دارايي هم مکلف است که کليه تراکنش‌هاي مالي مربوط به اشخاص مندرج در فهرست تحريم تهيه شده طبق تبصره‌هاي مواد 3 و 4 اين قانون را در نظام مالي و بانکي جمهوري اسلامي ايران متوقف و حساب هاي بانکي آنها را مسدود کند.
**براي گسترش فعاليت‌هاي موشکي ايران، يک هزار ميليارد تومان دراختيار وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد
جلالي اضافه کرد: بخش هفتم اين طرح، شامل حمايت از نيروهاي مسلح کشور مي‌شود که براساس آن، براي گسترش فعاليت‌هاي موشکي يک هزار ميليارد تومان دراختيار وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد و همچنين به منظور مبارزه با تروريسم در منطقه هم مبلغ يک‌هزار ميليارد تومان در اختيار نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار خواهد گرفت. وزارت دفاع هم موظف است که پس از يک ماه از تصويب اين قانون، طرح عملياتي مربوط به افزايش توان و بازدارندگي کشور در حوزه موشکي را تهيه و به همراه پيشنهادات خود به شوراي عالي امنيت ملي تقديم کند.
**مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي امريکا بر اساس برجام اجرا مي‌شود
وي با اشاره به اينکه در اين طرح همچنين به يکي از بندهاي برجام تأکيد شده است، گفت: در اصل بند 7 برجام را يادآور مي‌شود که براساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام، دولت و قواي مسلح کشور به منظور حراست از امنيت و منافع ملي کشور و حمايت از متحدان در منطقه موظف هستند تدابير لازم را نسبت به تقويت توانمندي‌هاي دفاعي ايران در همه زمينه هاي آفندي و پدافندي از جمله هوايي، دريايي، زميني، موشکي و ايجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌اي و ساخت پيشرانه‌ها، باطري‌هاي هسته اي، تصويربرداري نوتروني و پزشکي ـ هسته اي با قوت و جديت برنامه‌ريزي و اقدام کنند.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به بخش هشتم طرح مذکور، خاطرنشان کرد: بخش فوق مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي امريکا را تأکيد مي‌کند که بر اين اساس دولت موظف است همکاري اقتصادي خود را با کشورهايي که مطابق برجام با جمهوري اسلامي ايران همکاري اقتصادي دارند در ابعاد مختلف گسترش دهد و همچنين همکاري اقتصادي خود را با کشورهايي که با تحريم هاي غيرعادلانه از سوي امريکا مواجه‌اند در ابعاد مختلف افزايش دهد؛ يعني با کشورهايي که با ما کار مي‌کنند و همچنين تحت تحريم قرار مي گيرند-مانند روسيه- همکاري اقتصادي داشته و اين همکاري را گسترش مي‌دهيم.
**راهکارهاي مقابله با آثار تحريم‌هاي امريکا عليه ايران به مجلس ارائه خواهد شد
وي ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارايي هم موظف شده است سه ماه پس از تصويب اين قانون، با هماهنگي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، راهکارهاي مقابله با آثار تحريم‌هاي امريکا عليه جمهوري اسلامي ايران را با محوريت عملياتي سازي هر چه دقيق‌تر و مؤثرتر سياست اقتصاد مقاومتي به کميسيون امور اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ارائه کند.
جلالي ادامه داد: در ماده 4 اين بخش وزارت اقتصاد و دارايي موظف شده با هماهنگي وزارت امور خارجه تمهيدات لازم را براي حمايت از اشخاص و شرکت‌هاي ايراني که به تبع و بهانه فعاليت‌هاي اقتصادي خود مورد تحريم امريکا قرار گرفته‌اند اتخاذ کرده و متولي مشخصي را در اين وزارتخانه براي پيگيري امور مرتبط تعيين کند؛ در حقيقت اين بند براي حمايت از شرکت‌ها و افرادي است که آمريکا آنها را تحريم مي‌کند.
** وزارت دفاع با اولويت داخلي از همکاري ساير کشورها بهره گيرد
وي با اشاره به ماده 15 بخش ذکر شده، يادآور شد: بر اساس اين ماده، وزارت اقتصاد موظف است با هماهنگي وزارت خارجه عملکرد کشورها و شرکت هاي خارجي را از حيث تبعيت از تحريم‌هاي يکجانبه امريکا عليه جمهوري اسلامي ايران رصد کرده و تنظيم برنامه‌ها و تعاملات تجاري اقتصادي ايران را به شرکت‌هايي اولويت دهد که اينگونه تحريم‌ها را تبعيت نمي‌کنند.
« بر اين اساس؛ وزارت دفاع هم موظف است درباره تسليحات مورد نياز کشور، با اولويت داخلي از همکاري ساير کشورها بهره گيرد و همچنين عنوان کرديم که کشورهاي همکاري کننده در اين خصوص از اولويت همکاري اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران برخوردار هستند.»
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ياد آور شد: بخش نهم اين طرح ، حمايت از اتباع ايران را يادآور مي‌شود که وزارت امور خارجه با همکاري وزارت اطلاعات ظرف دو ماه پس از تصويب اين قانون، فهرستي از ايرانياني که به اتهام نقض تحريم‌هاي غيرقانوني امريکا در زندان‌هاي اين کشور محبوس بوده و يا تحت تعقيب قرار دارند تهيه کند. همچنين فهرستي از ايرانياني که در ساير کشورها به بهانه نقض تحريم‌هاي فوق الذکر تحت تعقيب قرار داشته يا تقاضاي استرداد آنها از سوي دولت امريکا صورت گرفته تهيه و براي تصميم مقتضي و به شوراي امنيت ملي ارائه کند.
**وزارت دادگستري از ظرفيت قانون اقدام دولت به پيگيري جبران خسارت ناشي از اقدامات جنايت امريکا عليه ايران استفاده مي‌کند
جلالي ادامه داد: در اين طرح همچنين قوه قضائيه مکلف شده است که در صورت لزوم شعبه يا شعب ويژه به منظور حمايت از حقوق اتباع ايراني که از ناحيه تحريم هاي غيرقانوني امريکا يا اقدامات ماجراجويانه تروريستي اين کشور صدمه يا خسارت مي‌بينند ايجاد کنند؛ وزارت دادگستري هم موظف است در اين خصوص هر سه ماه يکبار به کميسيون امنيت ملي گزارش دهد.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس بر همين اساس اضافه کرد: همچنين وزارت دادگستري هم موظف است با همکاري وزارت امور خارجه از ظرفيت قانون اقدام دولت به پيگيري جبران خسارت ناشي از اقدامات جنايت امريکا عليه ايران و اتباع ايراني براي احقاق آنها که از ناحيه طرح هاي غيرقانوني امريکا يا اقدامات ماجراجويانه تروريستي اين کشور در منطقه از جمله گروه ها و اقدامات سازمان هاي تروريستي مورد حمايت امريکا صدمه يا خسارت مي‌بينند استفاده کند.
**وزارت اطلاعات و نيروي قدس سپاه موظف مي‌شوند اقدامات تروريستي و ماجراجويانه امريکا را در منطقه رصد کنند
وي با بيان اينکه بخش دهم اين طرح سه ماده دارد که بيشتر براي هماهنگي است، افزود: يکي از ماده‌ها عنوان مي‌کند که وزارت امورخارجه به همراه وزارت اطلاعات و نيروي قدس سپاه موظفند که اقدامات تروريستي و ماجراجويانه امريکا را در منطقه رصد و با نيروهاي مقاومت و کشورهاي مستقل در اين خصوص رايزني و تبادل نظر کنند.
جلالي ادامه داد: همچنين از کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خواسته شده که تحرکات امريکا شامل دولت و کنگره را مرتباً رصد کند و اقدامات تکميلي متناسب را به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد دهد.
**طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا سه‌شنبه به صحن ارائه مي‌شود
رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به ماده آخر طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا،‌گفت: اين ماده عنوان مي کند که هيأت نظارت در برجام موظف‌اند اقدامات امريکايي‌ها را در خصوص نقض برجام مرتباً رصد کرده و اقدامات موثر و تصميمات لازم را به شوراي عالي امنيت ملي پيشنهاد دهند.
وي در خاتمه اعلام کرد که طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه آمريکا فردا از سوي نمايندگان به امضا خواهد رسيد و احتمالا سه‌شنبه و جهارشنبه براي ارائه به صحن علني مجلس آماده خواهد بود و يک يا دو فوريت آن بستگي به نمايندگان و هيأت رئيسه دارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صولت مرتضوی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

خبر خوب رئیسی برای کارگران | لایحه امنیت شغلی تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

کد خبر 848692 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی لایحه خبر مهم بانک رفاه قانون کار دولت

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد