Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار در نشست خبری صبح امروز که در محل این سازمان برگزار شد به تشریح و توضیح مسائلی پیرامون اهمیت طوفان‌های گرد و غبار و همایش بین‌المللی 12-14 تیرماه که با همین موضوع برگزار می‌شود پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری تحلیلسپیدپوش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری صبح امروز که در محل این سازمان برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات یک ماهه مردم به تشریح و توضیح مسائلی پیرامون اهمیت طوفان‌های گرد و غبار و همایش بین‌المللی 12-14 تیرماه که با همین موضوع برگزار می‌شود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار با مهم خواندن این کنفرانس گفت: روز دوشنبه افتتاحیه همایش بین‌المللی مقابله با گردوغبار را به‌عنوان یکیاز رخدادهای مهم کشور خواهیم داشت که در آن وزرا، کارشناسان و نماینگان بیش از 30 کشور به همراه وزرا، مسئولین و کارشناسان داخلی حضور دارند و به دلیل افزایش طوفان‌های گردوغبار هم از نظر تعداد و هم از نظر شدت در سال‌های اخیر داشته است این مسئله در جهان اهمیت رو به رشدی پیدا کرده است.

وی با اشاره به تاثیرات مسئله گردوغبار بر روی اقتصاد و حوزه بهداشت کشور عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که مستقیما با این مسئله درگیر بوده و آسیب‌های فراوانی را در این حوزه دیده است در دولت یازدهم از همان ابتدا رسیدگی به حل این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و سفر من به عراق در اسفند 92، در خصوص همین موضوع ، یکی از نخستین سفرهای من در ابتدای شروع فعالیت در این دولت بود که خوشبختانه از آن زمان تا کنون با پیگیری‌های مکرری که در سطوح مختلف با دولت عراق داشتیم توانستیم مذاکراتی را درباره انجام مسئولیت‌ها و وظایف این کشور در ارتباط با موضوع گردوغبار با وزراء، رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور انجام دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان تدوین چهارچوب‌های عملیاتی اجرائی مشترک با دولت عراق خاطر‌نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که ماه گذشته ایران با عراق داشت قرار است حدود 200 هزار هکتار مزرعه آموزشی و توان‌افزایی در داخل عراق جهت آموزش، پژوهش و انتقال تجربه در زمینه مقابله با گردوغبار تحویل ایران داده شود.

ابتکار در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: پیمانکار ایران در اجراء این طرح سازمان عتبات است که خوشبختانه این ستاد اقدامات اولیه را برای آغاز عملیات در داخل خاک عراق شروع کرده است و این مسیر توانمندسازی کشور همسایه حائز اهمیت است، از طرفی با برقراری آرامش و آزاد سازی موصل و خاک عراق از گروه تروریستی داعش، فضایی برای انجام کارها و اقدامات بیشتر برای مبارزه با کانون‌های گردوغبار و احیاء تالاب‌ها ایجاد شود تا عراق هم در انجام مسئولیت‌های خود موفق عمل کند.

وی با متذکر شدن این نکته که علاوه بر عراق، کانون‌های گردوغبار و فعالیت‌های کشورهایی همچون عربستان، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان نیز تاثیر مستقیم بر روی این مشکل در کشور ما دارند خاطر نشان کرد: اجلاس 12 تیرماه که با پشتوانه چندین قطعنامه بسیار روشن، با پیشنهاد و پیگیری جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان ملل شکل گرفته است که البته مقادیر قابل توجه از هزینه‌های این اجلاس را نیز سازمان ملل متحمل می‌شود، لذا ایران به‌عنوان کشور میزبان باید تمام تلاش خود را برای استفاده از این فرصت بکند.

ابتکار مهمترین مسئله در این اجلاس را تبادل تجربیات راه‌حل‌ها و تجربیات عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا که در این همایش شرکت می‌کنند دارای تجربیات و دستاوردهای ارزشمندی هستند که البته ایران هم در این زمینه تجربیات و راه‌حل‌های قابل ارائه زیادی دارد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ارتباط سایر حوزه‌ها به موضوع گردوغبار خاطرنشان کرد: یکی از این مسائل گرم شدن زمین و موضوع تغییر اقلیم‌هاست که این موضوع باعث ورود کنوانسیون‌های تغییر اقلیم و توافق پاریس، کنوانسیون مقابله با بیان‌زدائی و سازکار‌های مرتبط و نیز کنوانسون رامسر برای محافظت و احیا تالاب‌ها شده است.

وی در صحبت‌های خود همچنین به موضوع عملکرد خوب و رضایت بخش ایران در انجام مسئولیت‌ها و اقدامان ملی، منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: تا کنون در سازمان ملل هیچ گزارشی بر علیه ایران در خصوص و درباره تاثیرات کانون‌های گردغبار اییران در کشورهای منطقه نشده است.

ابتکار در خصوص میهمانان خارجی این کنفرانس عنوان کرد: از حدود 58 کشور دنیا که عمدتا با مشکل طوفان‌های گردوغبار آشنا و درگیر بودند دعوت به عمل آمد که تا امروز تعداد 30 کشور آمادگی خود را جهت حضور در این کنفرانس اعلام کردند ضمن آن‌که برخی کشورها در سطح وزیر در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند که در پایان این همایش نیز دو بیانیه تدوین و صادر خواهد شد.

در پایان این نشست نیز با اشاره به این که هیچ نوع ضمانت اجرائی برای پایبند بودن کشورها به بیانیه‌ها این اجلاس از سوی کشورهای دیگر وجود ندارد عنوان شد: ایران و سازمان ملل امیدوار است این کنفرانس قدمی باشد تا کشورهای مختلف با اهمیت دادن به این موضوع خود را موظف به رعایت و انجام بعضی اقدامات جهت مقابله با معضل جهانی گردوغبار بدانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟

مهدی فرجی ـ تهیه‌کننده سریال «نون خ» ـ راضی است که اجازه داده‌اند در این مجموعه به قصه کولبرها بپردازند. او در عین حال می‌گوید: در این سریال دو خط قرمز ـ یکی مسائل دینی و دیگری قومیتی ـ را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نشست خبری سریال «نون خ ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا (مدیر گروه طنز سیمافیلم)، مهدی فرجی (تهیه‌کننده) و سه تن از بازیگران این سریال از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی صبح امروز سه شنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ـ در سازمان صداوسیما برگزار شد.

مهدی فرجی در ابتدای این نشست بیان کرد: همان‌طور که در نظرسنجی‌ها مشهود بود «نون خ ۵» نسبت به فصل گذشته پرمخاطب‌تر بود. از رئیس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که این اجازه را دادند به خط قرمزها بپردازیم و در کنار لحظات شاد و کمیک نقد هم داشته باشیم. ما در سازمان دو خط قرمز یکی مسائل دینی و قومیت را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم اتفاق خوبی بود.

در ادامه وروایی ـ بازیگر نون خ ـ گفت: شرایط کپرنشین‌هایی که دیدم برایمان سخت و ناراحت‌کننده بود. عموم مردم در استان‌ها سریال «نون خ» را دوست داشتند و تاکید داشتند درباره قومیت‌ها باز هم کار شود. 

همچینین صهبا شرافتی در سخنانی گفت: فصل پنجم برای من چالش برانگیز بود از رانندگی اتوبوس که پایه دو نداشتم اما با کمک دوستان از پس آن برآمدم. 

او گفت: «نون خ ۵» فضای متفاوتی داشت، پستی و بلندی داشت، چابهار زیبا رفتیم، سپس به کولبرها در فضای زمستانی رسیدیم و خودم کار را دوست داشتم امیدوارم که توانسته باشم به شخصه لبخندی را به لب بیاورم.

بازیگر سریال «نون خ» گفت: مخاطبان درخواست ساخت فصل جدید را از ما دارند. 

نوربخش نیز در سخنانی گفت: خداراشکر با تمام سختی‌هایی که داشتیم به امید اینکه مردم «نون خ ۵» را دوست خواهند داشت سریال را ساختیم و جلو رفتیم. خیلی خوب شروع و خیلی خوب تمام شد. امیدوارم فصل دیگر هم داشته باشد و در خدمت همه باشیم.

ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از طوفان شدید و گردوغبار در همسایگی ایران
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی