Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@14:43:15 GMT

بروجردی: توان موشکی تنها راه بازدارندگی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۶۴۸۱۰

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای توان موشکی کشور تنها راه بازدارندگی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات خارجی است.
به گزارش صدای ایران علاءالدین بروجردی روز شنبه در پایان سفر سه روزه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی، طی نشست خبری در نیشابور افزود: آزمایش های موشکی ایران ارتباطی به قطعنامه 2231 شورای امنیت ندارد و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در این خصوص بیانیه ای منتشر کرده است؛ همچنین در طرحی جدید در مجلس برای ارتقای توان موشکی ایران پیشنهاد بودجه کلان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تحمیل هشت سال جنگ به ایران اشاره و بیان کرد: پذیرفته ایم که هیچ سلاح میکروبی، شیمیایی و هسته ای برای دفاع از کشور نداشته باشیم اما هم اکنون آمریکا و بسیاری از کشورهای منطقه سلاحهای کشتار جمعی در اختیار دارند و رژیم صهیونیستی 200 کلاهک هسته ای دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی استفاده از همه این سلاحها توسط ایران کنارگذاشته شد تنها راه بازدارندگی برای دفاع افزایش توان موشکی بوده و هست.
وی گفت: بدون محدودیت، افزایش توان موشکی را ادامه می دهیم زیرا این امر سیاست راهبردی نظام است و هیچ فشاری را نمی پذیریم. آزمایشها و ارتقا توان موشکی ایران به هیچوجه به معنای تهدید نیست زیرا موشک سلاحی بازدارنده است و با هیچ کشوری سر جنگ نداریم.
اهانت به رئیس جمهوری حرکتی ضدانقلابی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهانت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس نیز گفت: این اقدام امری خطا و ضدانقلابی است.
وی افزود: این اقدام حرکتی بود که شبکه های ضدانقلاب و تلویزیون آمریکا و بی.بی.سی روی آن مانور دادند و این در حالی است که تمام توان در روز قدس باید متوجه دشمن باشد.
بروجردی ادامه داد: طبق سیاستگذاری هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) روز قدس روز مستضعفان جهان و استفاده از تمام ظرفیتهای جهان اسلام در این خصوص است لذا نباید به حاشیه کشیده می شد.
وی در ادامه به حضور مستشاری در خارج از مرزها اشاره و بیان کرد: با این حضور قدرتمندانه بارها از اجرای توطئه های طراحی شده علیه کشور و امنیت ملی ایران توسط آمریکا و همپیمانانش جلوگیری شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اجرای این سیاست راهبردی موفق نبود دچار معضلات جدی در سالهای گذشته می شدیم. برای جلوگیری از نفوذ دشمنان باید انسجام و اتحاد ملی را در داخل حفظ کرد که مدیریت کلان کشور با محوریت رهبری در همین راستا در حرکت است و به رغم وجود اقوام مختلف در ایران مشکلات سایر کشورها را نداریم.
وی همچنین اظهارکرد: در حادثه مجلس، سپاه پاسداران سیلی محکمی به تروریستها زد. در مجلس طرح جدیدی برای جلوگیری از سوءاستفاده های دشمنان در دست بررسی است.
جلوگیری از تبدیل معضل آب به موضوع امنیتی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل کم آبی در کشور نیز گفت: این موضوع جدی است لذا کمیسیون در این امر ورود پیدا کرده است.
وی افزود: نشستهای متعددی در این خصوص با مسئولان وزارت نیرو برگزار شده و تلاش می شود از تبدیل شدن معضل کم آبی به موضوع امنیتی جلوگیری شود.
ضرورت درآمد پایدار برای شهرداریها
بروجردی همچنین بر بر ایجاد درآمدهای پایدار برای اداره شهرها و شهرداریها تاکید و بیان کرد: دولت و نهادهای ذیربط باید نسبت به ایجاد راههای درآمد پایدار اقدام کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود هزار شهرداری از هزار و 600 شهرداری کشور توان اداره امور عادی خود را ندارند لذا دولت باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از شهرداریها میلیاردها تومان از دستگاههای دولتی طلبکار هستند لذا دولت باید طلب شهرداریها را پرداخت کند.
اقدامات مثبت در حاشیه شهر مشهد
وی همچنین به اقدامات مثبت توسط مسئولان در حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: تصمیم گیریهای جدی توسط شورای تامین خراسان رضوی در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد اتخاذ و عملیاتی شده است.
بروجردی افزود: قرار نیست در ایران که نماد قانونمندی است ناهنجاری قانونی انجام شود لذا برای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها و شهرستانها شوراهای تامین باید با اتخاذ تصمیمات جدی از شکل گیری و گسترش حاشیه نشینی و ساختا و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون ایجاد ردیف مستقل برای شهر نیشابور در مجلس گفت: تخصیص ردیف بودجه مستقل برای فرمانداری ویژه در مجلس بررسی خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 30 فرماندای ویژه در سطح کشور وجود دارد و افزایش اختیارات این فرمانداریها منجر به افزایش رضایت ملی می شود لذا دولت نیز با این طرح مخالفت نخواهد داشت.
سعودی در کل تحولات منطقه شکست خورده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست خبری همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در روابط با عربستان سعودی هرگامی که برای اصلاح نیاز بوده برداشته و اگر قرار باشد روزی مشکل روابط دو کشور حل شود باید آغازکننده این امر سعودی باشد.
وی افزود: ما معضل روابط ایران و عربستان را در ریاض می دانیم. از آغاز کار این دولت وزیر خارجه جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره مستقیم با عربستان را داشت. معاون وزیر خارجه به عربستان رفت و وزرای دو کشوردیدار کردند اما با تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سعودی آنها به جمع بندی اشتباهی رسیدند.
بروجردی ادامه داد: عربستان در کل تحولات منطقه اعم از عراق، سوریه، موضوع فلسطین و اخیرا در یمن در واقع یک کشور شکست خورده است از این رو تلاش می کند بگونه ای بر این شکست سرپوش بگذارد. تصور می کنند با استفاده از درآمد کلان نفتی و خرید دهها میلیارد دلاری سلاح از آمریکا می توانند از این بحران داخلی عبور کنند.
وی گفت: همچنین اتفاقی که در موضوع قطر روی داد و سعودی به همراه تعدادی دیگر از کشورهای همراه تحریمهای همه جانبه ای را علیه قطر اعلام و اعمال کردند با این تصور که قطر ظرف دو روز تسلیم شود اما دیدند که قطر کشوری مستقل است و جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس سیاست کلان خود که داشتن روابط خوب با همسایگان است برای تامین نیازهای آنها اعلام آمادگی کرد.
برجام یک تصمیم ملی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برجام یک تصمیم ملی بود و آمریکا بر خلاف اصول حاکم بر روابط بین الملل عمل می کند ولی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود.
وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس طرحی را تهیه کرده ایم که با زیاده خواهیهای کنگره آمریکا مقابله کنیم.
سفر به نیشابور
بروجردی همچنین به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به نیشابور اشاره و بیان کرد: مفتخریم که در سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در این شهر تاریخی و فرهنگی حضور داریم.
وی افزود: همه مسائل نظامی، امنیتی و انتظامی کشور مرتبط با کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است لذا این کمیسیون بازدیدهای را از مناطق مختلف کشور با اولویت استانهای مرزی در حال انجام دارد و این بازدیدها از استانها و شهرهای مهم کشور آغاز شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه جهان نیشابور را به نام فیروزه منحصر به فرد آن می شناسند لذا امید است معدن ارزشمند فیروزه با تولید سنگهای زینتی نیشابور ثبت جهانی شود.
وی همچنین گفت: فرمانداری نیشابور ویژه است و در سالهای گذشته یکی از ضرورتها در بحث فرمانداریهای ویژه آن است که دولت اختیارات بیشتری را خصوصا در بخش مالی و اعتباری مصوب کند تا با همکاری خود شهرستان کاستیها را برطرف شوند.
بروجردی به وضعیت حاشیه نشینی در نیشابور نیز اشاره و بیان کرد: پدیده حاشیه نشینی در نیشابور وضعیت مشابهی با معضل حاشیه نشینی در مشهد دارد و اعضای شورای تامین خراسان رضوی نیز نگران گسترش این پدیده هستند لذا این امر نیازمند یک مدیریت هوشمندانه است.
وی فقدان پوشش مناسب شبکه های تلویزیونی داخل کشور را از دیگر مشکلات شهر نیشابور عنوان و بیان کرد: رفع این مشکل در بخشهای سر ولایت، خرو، میان جلگه و قسمتی از بخشهای مرکزی شهرستان پیگیری خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات صنایع در نیشابور هم امری سراسری است که کمبود نقدینگی و بالا بودن میزان سود تسهیلات مشکل اساسی در این زمینه به شمار می رود.به نقل از ایرنا، وی افزود: توجه ویژه به حوزه گردشگری و ایجاد زیرساختها در نیشابور با توجه به جاذبه های متعدد این شهر به ویژه در جایگاه مقدس قدمگاه یکی از ضرورتهای مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۶۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد